تاریخ محاکمه "محمدعلی نجفی" مشخص شد

دادگاه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از محمد‌علی نجفی شهردار پیشین تهران، ۲۱ اریبهشت ۹۹ در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود.

تاریخ محاکمه "محمدعلی نجفی" مشخص شد

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: پرونده شکایت الیاس قالیباف از موکل به عنوان شهردار پیشین تهران برای رسیدگی به شعبه 1059 دادگاه کارکنان دولت ارسال و دادگاه 21 اریبهشت 99 را برای تشگیل جلسه دادگاه تعیین کرده است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: علاوه بر نجفی، رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 و مدیر وقت حراست شهردار منطقه در این پرونده حضور دارند.

گودرزی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده دیگر نجفی که در آن به قتل عمدی میترا استاد همسر دومش محکوم شده است، اظهار کرد: این پرونده برای رسیدگی به فرجام‌خواهی در شعبه 41 دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام علی رازینی مطرح رسیدگی است؛ پرونده به شعبه ارسال شده اما هنوز شعبه دیوان ورود به رسیدگی نکرده است.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی افزود: همچنین روز گذشته به دنبال بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه در ارتباط با پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها، از سرپرست مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران و رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تقاضا کردیم این بخشنامه نسبت به موکل نیز با اعطای مرخصی یا آزادی به قید وثیقه اجرا شود که قرار است طی یکی دو روز آینده به این درخواست پاسخ بدهند.

میترا استاد؛ همسر محمدعلی نجفی روز هفتم خرداد 98 در منزلش با شلیک چند گلوله به‌قتل رسید؛ بررسی‌ها برای شناسایی قاتل در حال انجام بود که نجفی با معرفی خود به پلیس آگاهی تهران، ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود از قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

پرونده نجفی پس از تکمیل تحقیقات از سوی دادسرای جنایی به دادگاه ارسال شد و دادگاه پس از سه جلسه محاکمه، نجفی را به‌اتهام قتل عمد به قصاص نفس و به‌ اتهام حمل غیرمجاز اسلحه به دو سال حبس محکوم کرد. نجفی و وکلایش که معتقد بودند نواقصی در روند تحقیقات پرونده وجود دارد و اعتقاد به قتل شبه‌عمد داشتند به حکم صادرره اعتراض کردند تا در دیوان‌عالی کشور مورد رسیدگی قرار گیرد اما در همین حین بود که برادر مرحوم میترا استاد از اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجفی خبر داد.

در ادامه دیوان عالی کشور به تحقیقات پرونده ایراد گرفت و حکم را نقض کرد تا شعبه دادگاه تحقیقات را تکمیل و جلسه محاکمه را دوباره برگزار کند.

با انجام کارشناسی‌های دوباره و بازدید از محل جنایت، کارشناسان نظریه جدید خود را صادر کردند و شعبه نهم دادگاه دوباره نجفی را محاکمه و بار دیگر او به قتل عمد محکوم کرد.

هر چند بحث قصاص در پرونده نجفی منتفی شده اما او در صورت تأیید قتل عمد باید از بابت جنبه عمومی جرم، حبس را تحمل کند.

او در حکم جدید دادگاه به 6 سال و نیم حبس محکوم شده است.

در پرونده مربوط به شکایت الیاس قالیباف نیز بر اساس آنچه پیشتر گودرزی گفته است:«پرونده‌ای وجود دارد که آقای قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه 2 رسول کشت پور، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه 2 و همچنین از موکل به عنوان شهردار وقت تهران، تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و این پرونده در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است. ماجرا از این قرار است که حراست منطقه 2 شهرداری تهران در تاریخ 17 بهمن سال 96 گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه 2 یعنی رسول کشت‌پور اعلام می‌کند. کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی شهردار وقت تهران ارسال می‌فرستد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها