فیسبوک پیام‌های تبلیغاتی ترامپ را حذف می‌کند

شبکه اجتماعی فیسبوک پیام‌های تبلیغاتی رئیس‌جمهوری آمریکا را که در آن مردم را به مشارکت در سرشماری ۲۰۲۰ کنگره این کشور دعوت کرده است، حذف می‌کند.

فیسبوک پیام‌های تبلیغاتی ترامپ را حذف می‌کند

گردانندگان فیسبوک پیام های تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را که وی در آنها مردم را به مشارکت در سرشماری رسمی کنگره فراخوانده و در عین حال به یک نظرسنجی در مورد انتخاب مجدد خود لینک داده، حذف می کند.

شبکه اجتماعی فیسبوک که به خاطر سیاست هایش در قبال آگهی های تبلیغاتی سیاستمداران مورد انتقاد قرار گرفته است، اعلام کرده در خصوص اطلاعات گمراه کننده پیرامون مسائل اصلی از جمله سرشماری ۲۰۲۰ کنگره استثناء قائل است.

بنا بر اعلام دفتر آگهی های فیسبوک، تبلیغات ترامپ در روز چهارم مارس (چهارشنبه گذشته) منتشر شده و نسخه هایی از آنها از ساعت ۱۵ به وقت نیویورک روی خط بوده، اما فیسبوک آنها را مردود اعلام کرده است.

یک سخنگوی فیسبوک تأکید کرد: سیاست هایی در نظر گرفته شده است تا از سردرگمی پیرامون سرشماری رسمی ایالات متحده جلوگیری شود و این نمونه ای از اجرای آن است.

سرشماری عمومی جمعیت سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا که با عنوان «سرشماری ۲۰۲۰» نیز شناخته می‌شود، بیست و چهارمین سرشماری ملیایالات متحده آمریکا خواهد بود. که از تاریخ اول آوریل ۲۰۲۰ (سیزدهم فروردین ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد.

نتایج این سرشماری که هر ۱۰ سال یک بار اجرا می شود، به دلیل این که تعداد کرسی های هر ایالت را در کنگره تعیین می کند، بسیار حائز اهمیت است.

سرشماری ۲۰۱۰ میلادی، آخرین سرشماری پایان یافته بر اساس این قانون است که طبق قانون ۷۲ ساله نگهداری اطلاعات ایالات متحده، اطلاعات آن در سال ۲۰۹۲ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها