بیماران گیلان در انتظار خون  تازه

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی روزانه و همیشگی بوده و لذا از تمامی اهداکنندگان جوان و اهداکنندگان مستمر خون که با اصول اولیه خودمراقبتی آشنا هستند دعوت می شود که نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

بیماران گیلان در انتظار خون  تازه

بابک پاکدل با اشاره به نیاز ضروری استان به خون تازه، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا، حضور اهداکنندگان خون در مراکز خونگیری استان کاهش پیدا کرده در حالیکه نیاز روزانه ما به خون همچنان پابرجاست و با توجه به فرارسیدن فصل بهار روبه افزایش هم هست.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه بیماران تالاسمی و همچنین جراحی های قلب به خون تازه نیاز دارند، افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی روزانه و همیشگی بوده و لذا از تمامی اهداکنندگان جوان و اهداکنندگان مستمر خون که با اصول اولیه خودمراقبتی آشنا هستند دعوت می شود که با اهدای خون خود ما را در این امر خیر یاری رسانند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده در فرآیند اهدای خون یکبار مصرف، استریل و استاندارد است، تصریح کرد: در تمامی مراکز انتقال خون نکات بهداشتی و دستورالعمل های علمی رعایت شده، خونگیری و پخش فرآورده های خونی همچون گذشته در شرایط کاملاً استریل صورت می پذیرد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها