افزایش ۱۵ تنی پسماند در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: طی ۱۵ روز گذشته و پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر مشهد حدود ۱۲-۱۵ تن افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۱۵ تنی پسماند در مشهد

مهدی یعقوبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرداری مشهد، اظهار کرد: از امروز قابلیت تولید بخشی از نیاز به ماسک را پیدا کرده‌ایم که این ماسک‌ها با اولویت کارگران درصف خدمت توزیع خواهد شد و از شهرداران مناطق می‌خواهیم که روی توزیع آن نظارت داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: روزانه ۷۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدا تحویل گرفته می‌شود و به دنبال تامین اسپری‌های ضدعفونی‌کننده هستیم تا به صورت شخصی در اختیار کارگران خدمات شهری و پاکبانان قرار داده شود.

بعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ اکیپ پزشکی در مناطق مختلف حضور پیدا کرده و نیروهای کارگری را با تب‌سنج و ویزیت‌های بالینی نسبت به ابتلا به ویروس کرونا چک می‌کنند. خطوط بازیافت زباله‌های خشک تعطیل و زباله‌ها به صورت بهداشتی و طبق پروتکل استاندارد دفن می‌شوند.

روزانه ۲۳ تن پسماند پزشکی جمع آوری و دفن می‌شود

وی اضافه کرد: روزانه حدود ۲۳ تن پسماند پزشکی پس از بی‌خطر شدن توسط دستگاه اتوکلاو از بیمارستان‌ها جمع آوری و دفن می‌شود، زباله‌های بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) نیز با سرویس‌های ویژه جمع آوری و بدون توقف به محل‌های دفن زباله انتقال داده می‌شوند. علاوه بر این روزانه ۵ تن زباله پزشکی درمانگاه‌ها و ۱۵۰۰ مطب پزشکی نیز توسط پیمانکار جمع‌آوری و پس از بی‌خطر شدن در محل دفن پسماند تحویل سازمان مدیریت پسماند می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: طی ۱۵ روز گذشته و پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر مشهد حدود ۱۲-۱۵ تن افزایش پیدا کرده است که از شهروندان درخواست می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود زباله‌های خود را در پلاستیک‌های دربسته و در زمان جمع آوری زباله هر شب بیرون از منزل قرار دهند.

تعطیلی برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد/زیباسازی شهر ادامه دارد

در ادامه این جلسه، محمد محسن مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی دو هفته گذشته فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد تعطیل و پذیرش انجام نمی‌شود.

وی افزود: برنامه‌ها وجشنواره‌های فرهنگی در راستای استقبال از بهار ۹۹ با توجه به وضعیت موجود تعطیل اما زیباسازی شهر همچنان ادامه دارد. همچنین با کمک شورای اجتماعی محلات بسته‌های بهداشتی که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه شده، در حاشیه شهر توزیع شده است.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسینی
    0

    باسلام ماکارگران ایستگاههای بازیافت که تعطیل نیستیم مادرمعرض این ویروس هستیم به فکرماکارگران بازیافت هم باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها