تاثیر کرونا بر بازار دام و فرآورده‌های لبنی

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: ممنوعیت صادرات فرآورده های لبنی به عراق موجب شده مقداری شیر روی دست دامداران باقی بماند.

تاثیر کرونا بر بازار دام و فرآورده‌های لبنی

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور درباره تاثیر شیوع کرونا بر بازار گوشت قرمز اظهار کرد: طی روزهای اخیر تقاضا برای خرید گوشت قرمز در پی شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن تهران بالا رفت که این امر منجر به افزایش بی حساب و کتاب قیمت شد به طوریکه نرخ گوشت در تهران به ۱۳۰ هزار تومان رسید.

وی سودجویی عوامل واسطه و دلال را عامل اصلی التهاب بازار گوشت اعلام کرد و افزود: علی رغم آنکه کمبودی در عرضه دام سبک و سنگین وجود ندارد، از این رو دلالان با سوء استفاده از هجوم افراد برای خرید، قیمت گوشت را افزایش دادند.

سلطانی درباره تاثیر شیوع کرونا بر کاهش صادرات فرآورده های لبنی بیان کرد: سالیانه یک میلیون تن فرآورده لبنی به کشورهای مختلف صادر می شود که متاسفانه کشور عراق در پی شیوع ویروس کرونا از ورود فرآورده لبنی ایرانی به کشورش خودداری می کند و درنهایت این امر موجب شده مقداری زیادی شیر روی دست دامداران بماند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: با وجود کاهش تقاضای کارخانه های لبنی برای خرید شیرخام تقاضا داریم تمهیداتی برای تبدیل به شیرخشک اتخاذ شود چرا که به سبب ماندگاری ۲ ساله شیر خشک امکان صادرات وجود دارد.

قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفند ۸۰ هزار تومان

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و دام سبک ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۸۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه التهاب بازار گوشت ارتباطی به دامدار و صنف قصاب ندارد، بیان کرد: نوسان قیمت گوشت تنها ناشی از حلقه های واسط تولید تا مصرف است که با اعمال نظارت های جدی باید از سودجویی دلالان جلوگیری شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ارتباطی به دام ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه بیماری کرونا ویروس مشترک دام و انسان نیست، از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع ویروس وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها