سال بحران / همه حوادثی که سال ۹۸ را تلخ کرد / روحانی بدشانس‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ

روحانی و دولتش در سال 98 سخت‌ترین دوران خود را تجربه کردند. بحران‌های متعددی در این سال گریبان دولت را گرفت و برخی از آنها تا آخر سال گریبان روحانی و تیمش را رها نکرد.

سال بحران / همه حوادثی که سال ۹۸ را تلخ کرد / روحانی بدشانس‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ

به گزارش خبر فوری ، رئیس جمهور حسن روحانی چند سالی هست که از هر طرف با بحران مواجه شده است؛ از همان زمان که در سال 96 مجددا کلیددار پاستور شد، مشخص شد که کلید او داخل قفل پاستور شکسته است. خروج آمریکا از برجام، افزایش قیمت دلار و تورم، فشار از بالا و پایین و بحران از چپ و راست؛ همه اینها سال 96 و 97 را تبدیل به سالهای تلخی برای دولت کرد؛ اما سال 98 با سالهای دیگر تفاوت داشت.

روحانی و دولتش در سال 98 سخت‌ترین دوران خود را تجربه کردند. بحران‌های متعددی در این سال گریبان دولت را گرفت و برخی از آنها تا آخر سال گریبان روحانی و تیمش را رها نکرد.

در این گزارش سعی داریم به برخی از مهم‌ترین این بحران‌ها اشاره کنیم:

سیل نوروزی؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست

هنوز سال جدید شروع نشده بود که سیلی ویران‌گر سراسر کشور را در بر گرفت. گلستان، مازندران، فارس، استانهای غربی کشور و جنوب به خصوص خوزستان با بحران سیل مواجه شدند. این سیل خسارت‌های بسیاری به بار آورد و دولت را در همان ابتدا با بحران مواجه کرد؛ هر چند بارش‌های بهاری باعث شدند که سدها پر شده و کشور با مشکل بی آبی مواجه نباشد اما جبران خسارات سیل به نحوی بود که دولت را با فشار کم سابقه ای روبرو ساخت.

از جنگ نفت‌کش‌ها تا سقوط پهپاد آمریکایی

بلافاصله پس از سیل، جدال ایران و آمریکا به سمت یک رویارویی پیش رفت. اردیبهشت ۹۸ بود که به آتش کشیده شدن نفتکش ژاپنی، میانجی‌گری توکیو در بحران ایران و آمریکا را بی اثر کرد و بلافاصله شلیک پدافند هوایی ایران به پهپاد آمریکایی در خرداد ماه، دو طرف را در آستانه جنگ قرارداد. جنگی که فقط در عرصه اقتصادی تداوم یافت و جز در عراق به رویارویی نظامی منتهی نشد.

زلزله در آذربایجان شرقی

حوادث طبیعی اما در سال ۹۸ دست بردار نبود. لعد از سیل، زلزله آذربایجان نیز آسیب فراوانی به کشور و استان آذربایجان شرقی وارد ساخت. زمین‌لرزه ۱۳۹۸ ترکمانچای به بزرگی ۵٫۹ در مقیاس بزرگای گشتاوری ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در نزدیکی شهر ترکمانچای، استان آذربایجان شرقی رخ داد. بر اثر این زلزله، بسیاری از راههای مواصلاتی بسته شدند؛ بسیاری از روستاها تخریب شده و برخی افراد نیز جان خود را از دست دادند.

حامی روحانی، قاتل همسر دوم!

در تابستان ۹۸ پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران شوکی را به جامعه وارد کرد. نجفی از چهره‌های سیاسی مشهور روحانی بود و پرونده قتل او به اعتبار حامیان رئیس جمهور ضربه زد. به ویژه اینکه حکم اعدام نجفی اجرا نشد و ابهامات درباره پرونده او ادامه یافت.

دختر آبی و جدال بر سر حضور زنان در ورزشگاه‌ها

به جز بحران‌های سیاسی و طبیعی، در حوزه ورزشی هم دولت روحانی بدبیاری آورد. نمونه‌اش، خودسوزی دختر آبی به خاطر ورود به ورزشگاه. اتفاقی که بحران حضور زنان در ورزشگاه‌ها را تشدید کرد و پای فیفا را به موضوع کشید و در نهایت برای اولین بار ایران رسما پذیرفت که در دیدارهای ملی، ورود زنان به ورزشگاه‌ها را آزاد کند.

به جز این، در عرصه ورزش، مهاجرت برخی ورزشکاران و موضوع قرارداد با مربی های خارجی که به دلیل تحریم نمی توانستند پولشان را دریافت کنند و در نتیجه ایران را ترک کردند نیز خبرساز شد.

اعتراضات بنزینی آبان‌ماه

تصمیم یکباره دولت و سران سه قوه و افزایش قیمت بنزین و دونرخی شدن مجددش باعث شد که اعتراضات بسیاری در برخی شهرها صورت بگیرد. مردم که نسبت به تصمیم دولت معترض بودند به خیابان آمدند و طی چند روز، اعتراض خود را نسبت به تصمیم دولت و سران قوا نشان دادند. اعترضات به خشونت کشید؛ افراد بسیاری کشته و زخمی شدند و دولت با یک بحران دیگر مواجه شد. بحرانی که این بار فقط نه خود روحانی بلکه همه سران قوا را درگیر خود کرد.

قطع اینترنت در آبان‌ماه

در پی افزایش اعتراضات آبان‌ماه، بر اساس تصمیم شورای امنیت چند روز اینترنت داخل کشور قطع بود. این قطعی باعث آسیب دیدن بسیاری از کسب وکارها شده و دولت را با مشکل دیگری مواجه کرد. در پی کاهش اعتراضات بنزینی و افزایش اعتراضات اینترنتی، دولت به آرامی و در چند مرحله مجددا اینترنت‌ها را وصل کرد. این پروسه باعث به هم خوردن نظم و جریان عادی کارها در کشور شد و آسیب اقتصادی بسیاری به کشور وارد ساخت.

شهادت حاج قاسم سلیمانی

از ابتدای سال 98 مشخص شده بود که امکان مذاکره ایران و آمریکا و بازگشت ترامپ به برجام صفر است. تلاشهای کشورهای ژاپن، عمان و فرانسه به جایی نرسید. تنش ایران و ایالات متحده در این سال بیشتر و بیشتر شد و بعد از سپری شدن ایام مجمع عمومی سازمان ملل و عدم مذاکره روسای جمهوری کشورمان و آمریکا در نیویورک بر همگان مشخص گردید که تنش در منطقه افزایش خواهد یافت. این تنش به خصوص در عراق روز به روز بیشتر شد؛ تا جایی که سرانجام دونالد ترامپ در یک اقدام تروریستی سردار سلیمانی و ابومهندی المهندس را شهید کرد. این اقدام با واکنش سریع ایران مواجه شد. سپاه پایگاه عین الاسد در عراق را بمباران کرد و منطقه در آستانه ورود به یک جنگ بزرگ قرار گرفت. شهادت حاج قاسم بیش از پیش روحانی و تیم دیپلماسی اش را در بحران قرار داد. حالا مشخص شده بود که روحانی نمی‌تواند سیاست گذشته خود را ادامه دهد و باید از اساس سیاستهای خارجی خود را تغییر دهد. همین امر، باعث ایجاد سردرگمی بیشتر در داخل دولت شد.

انهدام هواپیمای اوکراینی

شلیک به موشک مسافربری اوکراینی هرچند توسط سپاه انجام گرفت اما دولت را هم دچار مشکلاتی کرد. برخی دولت را مقصر دانستند که چرا مانع پرواز هواپیماهای مسافربری نشده است. همچنین در جریان سکوت چند روزه در مورد این حادثه، پیکان حملات به سمت دولت رفت. به جز این، اعتراضات داخلی پس از این حادثه و نیز فشار کشورهای خارجی بر ایران باعث ایجاد مشکلاتی برای دولت شد.

سیل در سیستان و بلوچستان

یک سامانه بارشی قوی از حدود سه ماه گذشته وارد سیستان و بلوچستان شد و پس از فراگیری سراسر استان در برخی مناطق جنوب استان موجب طغیان رودخانه‌ها شده و سیل عظیمی را به وجود آورد. این سیل همچنین استان‌های هرمزگان و کرمان نیز درگیر خود نمود. بعد از این سیل، شمار زیادی از نیروهای امدادی به کمک سیل‌زدگان رفتند. در این میان، سیل به مناطق روستایی سیستان و بلوچستان آسیب فراوانی زد. بسیاری در این حادثه ضعف دولت در خدمت رسانی را نقد کرده و موجب ایجاد یک بحران دیگر در دولت شدند.

انتخابات؛ شکست موافقان دولت و مشارکت پایین

انتخابات مجلس 98 بدون شک بزرگترین شکست سیاسی دولت امید بود. اصلاح طلبان حاضر به ائتلاف با دولت نشدند و عملا لیستی ارائه نشد. نتیجه این اتفاق شکست سنگین دولت در انتخابات بود. به جز این، کاهش شرکت کنندگان در انتخابات نشان داد مردم از شرایط فعلی راضی نیستند و بدون شک، دولت سهمی از این اتفاق دارد. میزان مشارکت در این دوره، ۴۲٫۵۷ درصد بود که کم‌‌ترین میزان مشارکت در ادوار انتخابات مجلس شورای اسلامی را رقم زد.

لیست سیاه FATF و افزایش قیمت‌ها

در همان روزی که انتخابات برگزار شد، خبری از اذهان مردم غافل ماند. FATF ایران را وارد لیست سیاه خود کرد. هر چند در اوج انتخابات و کرونا، این خبر مورد توجه مردم قرار نگرفت اما بازار به خوبی پیام آن را دریافت کرد. افزایش قیمتها که از یک ماه قبل شروع شده بود با دریافت این خبر، با شیب بیشتری به سمت بالا حرکت کرد. قیمت پراید به نزدیک 80 میلیون رسید. سکه جهشی وسیع داشت. ارز گران شد و کشور با یک بحران اقتصادی مواجه گردید. شیوع کرونا و رکود بازار باعث شد جلو این شیب گرفته شود؛ در نتیجه، قیمتها تا حدی کاهش پیدا کرد. هر چند برخی کارشناسان معتقدند اکنون بازار آتشی زیر خاکستر است و ممکن است که ما بعد از تعطیلات نوروز مجددا با یک پرش قیمت مواجه باشیم.

کرونا؛ ویروسی که میهمان آخر سال ایرانیان شد

آخرین بحران دولت در سال 98، بدون شک ورود ویروس کرونا به کشور بود. این ویروس از چین وارد شد. ابتدا افرادی در قم را گرفتار خود ساخت؛ سپس به گیلان و تهران رفت و از آنجا سراسر کشور را گرفتار ساخت. کرونا باعث تعطیلی یک ماهه دانشگاهها، مدارس و بسیاری از کسب و کارها شد. این ویروس دولت و تیم وزارت بهداشت را به شدت درگیر کرد. شاید بی راه نباشد اگر این ویروس را جدی ترین و سخت ترین بحران دولت در سال 98 بدانیم.

با وجود همه این مسائل و بحران‌ها، اکنون نظر شما چیست؟ آیا دولت در مواجهه با این بحران‌ها و مسائل خوب عمل کرده است؟ نمره شما به دولت در سال 98 چند است؟

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 85
  • محمد
    0

    رئیس جمهور دروغگو و بی کفایت حقش چنین است.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ج

    • مجتبی
      0

      خسته نشدین از تکرار این حرف مزخرف؟؟؟

  • f
    0

    0

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دوستان عزیز کمی منصف باشید چند درصد اختیا ات اداره کشور دست روحانی است که همه تقصیرها راگردن اون می اندازیم

    • ابراهیم
      0

      دولت ها وقتی کم میارن میگن اختیار دست دولت نیست. حرف مفته. تمام اختیارات اجرایی کشور دست دولته و شخص رییس جمهوره. حالا می خواد روحانی باشه می خواد هاشمی باشه. این که میگن اختیار نداریم توجیه کردن عملکرد ضعیفشونه

  • کاربر ناشناس
    0

    شاید کرونا یکی از نشانه های آخر الزمان باشد چون بصورت جهانی گسترش یافته تا خیلی مردم جانشون را از دست میدهند شاید همان جنگ جهانی سوم است که بوقوع پیوسته .

  • ناشناس
    0

    هرکسی جای روحانی بود بدترازین عمل می کرد مردم مدرک دارن ولی سواد تحلیل خیرمتاسفانه

    نظرات شما -
    • صمد
      0

      تاکی ظلم درحق مردم

    • مجتبی
      0

      شما سواد داری واسه هفت پشتمون بسه. بیچاره کردین مردم رو با این سوادتون

    • ابراهیم
      0

      یه کم فکر کنید بعد حرف بزنید.کسی که می گفت صد روزه مشکلات رو حل می کنم الان بعد هفت سال کشور رو به گند کشونده. چشماتون رو باز کنید لطفا

  • محسن
    0

    بسیااری از مسائلی که درمقاله شما مطرح شد بخاطر بی تدبیری این دولته نه بدشانسی به نظرم باید اینطوری تعبیر کردنه بدشانسی ما آینده خودمون با حال خودمون رقم میزنیم واین نتیجه نشانه بی تدبیری وضعف دلت حسن بی کلیده

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      دوست عزیز مشخص هست که شما سواد ندارید و بدون فکر کردن حرف میزنید بسیاری از این موارد بلایای طبیعی بوده که دولت و تمام مردم و ارگانها سعیشان را کردند که عوارض ان به حداقل برسد زلزله چه ربطی به روحانی داره. اینکه میانگین بارش سیستان و بلوچستان در بلند مدت حدود ۱۰۰ میلیمتر هست و یکدفعه طی یک روز ۱۲۵ میلیمتر از اسمان باران میاید تقصیر روحانی هست. بارش بهار پارسال در ۲۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده ما سال گذشته ۱۰ استان داشتیم که حدود ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی داشتند در حالی که توحالت عادی فقط گیلان این عدد رادارد و نساختن سد بختیاری یکی از علل اصلی ان بود که بازهم ربطی به روحانی نداشت. جرثقیل مکه و حادثه منا و بسیاری از حوادث که خارج از مرزهای ایران بوده چه ربطی به روحانی داشته اول حوادث رو نگاه کن بعد مطلب بذار و مصداقی صحبت کن با این روش حرف زدن هم بیسوادی خودت را اثبات میکنی و هم به جهنم نزدیکتر میشوی

  • ناشناس
    0

    رئیس جمهوری که جز دروغ و فرافکنی چیزی تحویل مردم نده، همینه

  • دلباز یاسوج
    0

    در بحران های که فرمودید اگه هر کدام درست و علمی مدیریت میشد منجر به فاجعه نمی شد پس شانس یک واژه جهت فرار از عملکرد عقل و اندیشه هست تا وقتی خرد وارد چرخه مدیریت یه جامعه نشود منتظر رشد و نمود یک شانس و دو دشمن فرضی جهت توجیح باشید

  • کاربر ناشناس
    0

    از اول انفلاب كه دولت بوجود آمده دولت روحانى بى كفايت ترين بى تدبيرترين وبى لياقت ترين دولتى بود كه روى كار اومد وبايد اين طور گفت كه هرچه دزد وجباول گر بود در اين ودلت روى كار اومده است خداوند لعنتشان بكند

  • مجتبی
    0

    سال 98 سال بدشانسی بود. روحانی هم بی عرضه. درواقع ناتوانی و بدشانسی تو یه سال جمع شده بودن

  • ابراهیم
    0

    روحانی بد اقبال نیست بد یمنه. سایه ش نحسه. هنوز دارید ازش دفاع می کنید. هفت ساله کشور رو به گند کشونده

  • آرش کاظمی
    0

    از ماست که برماست

  • ایران من
    0

    من کاری به جریان چپ و راست ندارم ولی اصول گرا ها عمدا یه کاری میکنن اوضاع کشور خراب شه و پشت رئیس جمهور منتخب واینمیسن جر نزنید خب الان موقع تسویه حساب شخصی نیست به فکر مردم باشید یه روزم اصول گراها بیان سر کار اصلاح طلبا این کارو میکنن خب کشور شده بازی دوجناح...

  • Nnnnnnn
    0

    فقط خدا خدا می کنم این دوران روحانی سپری بشه بدبختی پشت بدبختی یه روز خوش ندیده ایران من همش دروغ از این دولت شنیدیم همش خواب بودن

  • علی
    0

    به نظر من روحانی هیچ میلی به مهار کرونا نداره چون میخواد ازش استفاده کنه که تحریمها رو لغو کنن اما اشتباه کرده این کار ایران را نابود وتحریمها هم سرجاش میمونه دوست نداشتین پخشم نکنید چون نظر من نیست کل محله که حداقل من زندگی میکنم نظرشون همینه

  • جواد
    0

    دروغگوترین فرد تاریخ بعد از ترامپ و نحس ترین در رده اول

  • سام قاسمی
    0

    به نظر من بدترین بی لیاقت نرین رییس جمهور بود که تو زندگیم مشهده کردم و میدونم که امسالم با این بشر تا ۱۴۰۰ این داستانارو‌ داریم شاید بدتر از ۹۸

  • رستمی ازسردشت
    0

    این جور بلا ها تبیح است ولی اقای روحانی شانس نداشت درپست وی رخ دادن

  • محمد مقدم
    0

    سلام. دقیقا بایدروحانی رو بداقبال ترین رییس جمهور و بدقدم ترین نامید و هست این همه اتفاق باهم خصوصا شخادت سردار سلیمانی .....؛؛به نظر من نشات گرفته از ظلم به مردم ندیده گرفتن مردم از طرف رئیس جمهور هستش و این هم اختلاس که خودتون دیدید خب مسلما خدا خودش یه جای وارده کار میشه ‌و اقبال هر ادمی هم به پاکی و ذات درونشه به نظرمن روحانی اصلا با مردم با اخلاص نیست و ازته دل برا ملت کار نمیکنه و تازه به ریششون هم میخنده و این خیلی وحشتناکه

  • سيد ابراهيم موسوي
    0

    خداوند سزاي عملش را در همين دنيا داد،كسي كه با حيله ونيرنگ وترساندن مردم از جنگ و وعده هاي دروغين و اغفال مردم شريف ونجيب ايران خود را به كرسي رياست جمهوري رسانيد نتيجه اش ميشود اين،،،،،

  • احمد الأسدی
    0

    بدترین شرایط بدترین وضعیت موجود همگی از قدم بد روحانی بود چون با دروغ شروع کرد

  • فرهاد قربانی
    0

    کلن نمره دولت روحانی صفر است

  • ناشناس
    0

    بدشانسی!!؟ این اتفاقات نتیجه بی لیاقتی، ندانم کاری و عدم شایستگی این دولت هستش، به نظر من این دولت خائنه و نزد مردم هیچ اقبالی نداره ، خودشون هم میدونن و بیست و دو بهمن مردم علنا به روحانی نشون دادن که منفوره، پس دولت با بی مدیریتی پروازهای ماهان از چین را لغو نکرد و این ویروس رو وارد کشور کرد و از مردم و منتقدانش انتقام گرفت

  • ع . کشاورز
    0

    چیزی بنام شانس وجود نداره ...ما مسلمان هستیم و اتفاقات و بلایا روزگار ابزار الهی در جهت امتحان یا ارتقا یا تنبیه ماست ... روزی که این آقا برای بچنگ آوردن میز ریاست همه اخلاقیات و باورهای مذهبی و ملی را ندید گرفت و حتی برای حمله به رقیب پای امام رضا را وسط کشید ...روزی که دوستان و همسنگران سابق خودشو بخاطر دوتا رای بیشتر فروخت ... باید صدای چوب خدا رو می شنید که نشنید ... اینها چوب خداست تا به همه ما بفهمونه دنیا دار مکافاته ... اینجور نیس که بیایم بزنیم ..فحش بدیم ..تهمت بزنیم ...رای بگیریم و بریم هشت سال خوش بگذرانیم ...خیر ...اینجور نیس ...در این دنیا که دوره ریاست زهر مار میشه هیچی ... جواب دادن اون دنیا مونده هنوز.... امیدوارم کاندیدا های بعدی درس عبرت بگیرن

  • مهناز ابراهیمی
    0

    واقعا خیلی اقای روحانی بد شانسی داشتن من تعجب میکنم ولی شبانه روز نفرین میکنم به ترامپ و اطرافیانش که عمده مشکلات ماز سر اونه انشاله خدا نابودش کنه بازم به روحانی خسته نباشید میگم دلم میسوزه براش اونم از خودمونه بابا

  • فاطمه
    0

    دولت در حال حاضر در مسیر درستی قرار داره و مردم باید نقششون رو درست انجام بدن به جای انتقاد از دولت باید بدونن دنیا جای خوشی نیست و ما مسلمانها وظیفه بزرگتری داریم که باید سختی های بسیاری رو تحمل کنیم ه‍مانگونه که در طول تاریخ تحمل کردیم اجر ما با خداست باید توان و قدرتمون رو افزایش بدیم نه با انتقادات از دولت باعث تضعیف حکومت اسلامی بشیم بازگشت همه ما به سوی خداست و باید در برابر خدا پاسخگو باشیم. به جای انتقاد پیشنهاد بدیم پیشنهادی که با مطالعه باشه با مشورت باشه نه هر چیزی که به ذهنمون میرسه و صرفا فک میکنیم بهتر از عملکرد دولته.

  • بهمن
    0

    دولت روحانی از روز اول که اومد بی لیاقت بود فقط و فقط اصلاح طلبان که خودشون رو باسواد می دونستن و توهمی بیش نبود خواستن حرفشون رو به کرسی بنشونن و همه هم میدونن که دوره دوم انتخاباتش با تقلب فاهش و بسیار گسترده به پیش رفت . و هر چی دزد و قاچاقچی و ساواکی بود مثل ویروس کرونا معاندانه وارد پیکره نظام شدن . خداوند در این دنیا و آخرت به بدترین دردها دچارشون کنه انشاا...

  • احمد
    0

    روحانی بعد از خاتمی بهترین رییس جمهور ایران بوده لطفا منصف باشید دولت قبل قریب به هزار میلیارد دلار عایدی داشت، دولت قبل کمتر از دوسال اسیر تحریم شد که یک دهم این تحریمها هم نبود ولی کشور تا مرز فروپاشی رفت روحانی مظلوم و بدون سینه چاک هست و نه چپ و نه راست با او نیستند

    نظرات شما -
    • آریا
      0

      یه کاره مثبت ایشان را بفرمایید توام جیرهدخار همونایی

    • معصومه اسفندیاری بیات
      0

      این تحریم راازصدقه سری همین دولت بی تدبیرروحانی داریم که بانفهمی وخودخواهی نشست پای میزمذاکره باکفارلعنت خدابه انسان هایی که باکفارواردمعامله میشوند

  • حمید وظن پور
    0

    وعده های دروغ و باور نکردنی جوابش رو عالم هستی و بر اساس قانون سوم نیوتن بی کم کاست تحویل روحانی داد ایشون هم به ملت پاس دادند به قولی با دیتی که داده بود پس گرفت ولی تاب و تحملش را نداشت به ملت انتقال داد

  • آزاد
    0

    سلام مردم بد اقبال تر از روحانی هستن که همچین رئیس جمهوری گیرشون آمده اگر روحانی اون بحرانهای سال ۹۸ را داشته مردم یه بحران بیشتر و بدتر داشتن و اون وجود روحانی هستش درسته بحرانها خیلی سخت و مشکل بودن ولی اگر کشور رئیس جمهور داشت بسیاری از مشکلات یا پیش نمیامد یا با ضرر خیلی کمتر رفع میشدن

    نظرات شما -
    • آریا
      0

      مردم گیرشون نیومده خوده مردم انتخابش کردند ۲۳ میلیون رای اوره تا وقتی به وعده های دروغ یا قومی قبیله ای رای میدید بهتر از این نمیشه

  • Ali
    0

    به نظر من چون روحانی رئیس جمهور صادق و سالمی نیست و هیچ وقت حرف با عملش یکی نبوده و تمام کارهاش مشکوک به جاسوسی وبی برنامگی هستش و تا الان فقط به ضرر مردم کار کرده به همین دلیل خداوند هم نمی زاره کارهاش درست بشه

  • saeede
    0

    بد شانس ماییم که تو این زمان که این همه بلا داره از زمین و آسمون می ریزه گیر یه رئیس جمهور افتادیم که هیچ کار بلد نیست انجام بده و خیلی هم پر روئه

  • علیرضا گلپایگانی
    0

    با سلام. چربطی به بداقبالی رییس جمهور داره؟! بله زلزله و سیل دست ایشون نیست ولی مدیریت بحران با دولت هست و خیلی مسائل دیگه که عدم مدیریت و سوئ مدیریت ایشون حالش شده وخامت اوضاع جامعه...

  • میلاد
    0

    بد شانس چیه روحانی بنی صدر دوم هستش هر مشکلی به وجود میاد وظیفش هستش بیاد به مردم کمک کنه.ولی تبدیل به بحران میشه چون روحانی از عمد متل بنی صدر کارها رو خراب میکنه الان چرا گذاشته سه ملیون نفر از شهرهاشون خارج بشن کرونا رو پخش کنن همه جا.این خیانت نیستش به مردم.احمق نیستیم که

  • هموطن
    0

    از بس که دولت بی عملی بودند این اتفاقات تلخ رخ داد یک دولت پیر منفعل

  • امیر مهدی مرادی نسب
    0

    به نظر من واقعا آقای روحانی بد شانس بودن و بدترین اتفاقات در دوران ریاست جمهوری ایشون رخ داد ولی روحانی و دولتش به خوبی تونستن اون ها رو مدیریت کنن ولی بعضیا خیلی بی منطقن و نمیخوان باور کنن که در بعضی اتفاقات آقای روحانی دخیل نبوده

    نظرات شما -
    • معصومه اسفندیاری بیات
      0

      شماوامسالی که فکرمیکنیدروحانی تونست مدیریت کنه بایدفقط به مابگیدکدومش رومدیریت کردغیرازاین که اون ودولتش آتیش به پاکردندومردم روداخلش انداختن چه کاری کردن درهرجایی که کشورسرفرازبودایشون معلوم نبودکجان ولی تایه اتفاقی بدی میوفتادپیداشون میشدوبجای اینکه مرحمی روی زخم باشدشدنمکی به زخم مردم

    • محمد
      0

      ببخشید امیر مهدی عزیز اشتباه بهت مثبت دادم معذرت میخام منفی به توان هزار با عشق تبدیم به تو و کسی که حمایتشو میکنی

  • رحیم محمدی
    0

    دولت هیچ کدوم رو اداره نکرد.نشست مث بقیه مردم فقط بهش نگاه میکرد.انتظار داشت مردم بیان کارشو انجام بدن.دولت بیتدبیر وبی امبیدی ازش موج میزنه.صفر بهش میدم.والسلام.

  • بینام ونشان
    0

    دلم خیلی براش میسوزدوکاری هم ازدستم برنمادبراش انجام بدهم خداخودش رحم وملت وکمک به دولت کندانشالا تعالی

  • امیر
    0

    من نمیدونم بعضی مردم واقعا کجا درس خوندن این همه بلا سرشون اومده این همه گرفتاری کشیدن بازم میگن روحانی خیلی خوب بوده من میخوام ببینم یه کار مثبت این آقارو بگید جز بدبختی چی برامون آورد کلا فقط یه برنامه داشت اون برجام بود ک ضمانتشم(امضای کری سند است)بود معلومه طرف میاد بیرون آقا چرا نمیخوابن متوجه شین بعضیا نمیتونن مدیر خوبی باشن اینا تواناییشونو ندارن و مقصر اصلی این اتفاقات بازم خود ما مردمیم اون ۲۰ میلیونی ک به این آقا رای دادن فضایی نبودن خود ما مردم بودیم که به وعده های دروغ آزادیای الکی تخریب بقیه کاندیدا(تو پیاده رو دیوار میکشه)رای دادیم حالا نوش جونمون

  • معصومه اسفندیاری بیات
    0

    باهمه سختی هاواتفاقات بقول سردارعزیزمون کلَّ لهُ خیر ولی اینکه بیشتربدبختیام ازبی کفایتی روحانی ودولتش کشیدیم یه چیزه کاملاواضح هست

  • اروجعلی صدری خانلو
    0

    این بلای خداوند روحانی چه گناهی کرده

  • ناشناس
    0

    نطر من اینه که ما ایرانیا همیشه طرف مقابل مقصر میدونیم .

  • روحانی بزرگ مرد ایران
    0

    بدتر از کرونا وزلزله وتحریم این مخالفای نفهمیه که روحانی داره که آبروی بسیج و سپاهم بردن خدا لعنتشون کنه از انگلیس دارن برنامه میگیرن لعنت به حماقتشون

  • Reza
    0

    با سلام فک می کنم هر کس جای روحانی هم بود وضع همین بود توی این نوع مدیریت مملکت که دست یه عده خاص هستش هر کی باشه شرایط همینه .....

  • پری سخایی
    0

    زمین و زمان هم بهم ریخت از دست تو عمرو عاص...بی لیاقت..پینوکیو ادم شد اما ادم شدن تو فقط به دست عزراییل و بس

  • Mina
    0

    Y dast seda nadare, har ki mondaze taghsiro sare un yeki. Az dolat ta mardom va belaks. Kesi b moshkel fekr nemikone. Faghad donbale moghaserim. Man az kardre pezeshki khejalat mikesham. Az polis Az atashneshani khejalat mikesham. Beyne mardomo dolat mundan. Khoda aghebate Iran ro ba in hame afkare viran konande bekher kone

  • مرتضی
    0

    سلام روحانی بی عرزه هست با یک دولت پیر و فرتوت بسیار بسیار دروغگو،من ب روحانی رای دادم ولی شدیدآ اشتباه کردم، در بحرانحا اگر ریس جمهور وتیمش نتونند ی تصمیم درست بگیرن پس ب چ دردی میخورن،یک کار مثبت روحانی را برا من اونایی ک از روحانی حمایت میکنن بگن، بجز دروغ گفتن و خندیدن ب ریش ملت کر دیگه ای بلد نیست!!!!!

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      عزیزم اول برو املا یاد بگیر بعد بیا از دولت انتقاد کن پسرخوب

  • افشین
    0

    منفورترین و منحوسترین رئیس جمهور تاریخ ایران . اگه یکسال باقیمانده را هم در قدرت بمونه دیگه چیزی از ایران و ایرانی باقی نمیمونه

  • حسین سعیدی
    0

    باوجود همه بحرانها دولت و آقای روحانی عملکرد بسیار مثبتی داشته و بهترین عملکرد را داشته است

  • احمد
    0

    بنظر من روحانی ظلمی که به ملت و ایران کرد مستقیم وغیر مستقیم دشمنان ایران و ایرانی تحت هیچ شرایطی نمی توانستن چنین ضربات کاری را به ما وارد کنند که بخواهم به ترتیب ذکرکنم خودم بهم می ریزم چند وقت بعداز شروع دولتش خودم بیکار شدم دوتا فرزند با تحصیلات عالیه هم بیکار در خانه دارم خدا لعنت کنه اونای که این شرایط رو بوجود آوردند کی هزاروچهارصد می رسه خدایا

  • موسي اسناوندي
    0

    اصلاً آقاي روحاني در سطح رياست جمهوري نيست و نبود به نظر من ايشان حتي نمي تواند يك مدير جزء باشد ديگران هستند كه مملكت را مي گردانند دليل اختلاسها هم همين است!؟.

    نظرات شما -
    • روحانی مرد بزرگ
      0

      پس لطفا این مشکلاتم گردن همون دیگران بزارید که مملکتو دارن میگردونن وجز دشمن تراشی وجنگ برای ملت ایران کاری بلد نیستند.

  • فرشاد یوسفی
    0

    متاسفانه ایشان فقط برای قلع قم نابودی نیروهای دلسوز انتخاب شده هر چی که می کشیدم حق مان است تا یاد بگیریم به کی رای بدیم کسانی را انتخاب کنیم در حد قواره ایران باشد

  • فاطی
    0

    وقتی رئیس جمهور راه براه اتوبان افتتاح میکنه تو برنامه زنده به وزیر بهداشت میگه به مردمی که میرن مسافرت سخت نگیرید وزیر بهداشت مونده بود چی بگه به این هالو خب معلومه مردم میریزن تو جاده ها پاقدم این رئیس جمهور نحسه از روزی که اومده یه روز خوش ندیدیم من هردو دوره به این یابو رای ندادم اونایی هم که به خاطر بردش تو ریاست جمهوری ریختن رقصیدن واقعا متاسفم شدم گفتم جوجه رو آخر پاییز میشمردن ولی قبل پاییز شمردن...

  • منتظالظهور
    0

    متاسفانه از بی کفایتی روحانی و دارو دسته اش امسال به شدت سخت بود و چون بحرانهای بزرگی داشتیم و بی تدبیری دولت متاسفانه خیلی سختی کشیدیم و نهایت وابستگی و تمایل روحانی به آمریکا و اروپا این جرات رو به ترامپ قمارباز داد تا سردار دلهای ما رو به شهادت برسونع...امیدوارم زود برکنار بشه این دولت نالایق

  • مرادی
    0

    رئیس جمهوری که بعد از 7 سال تازه یادش اومده که باید مسکن بسازد و بقیه کارهایش هم مثل همینه ، پس از بد شانسی نیست از بی لیاقیشه

  • طباطبایی
    0

    وقتی باطرفندومکر واقعیتهالاپوشانی میشودومردم بایدمشکلات راتحمل کنند خدادرجای حق است نمیگذاردآب خوش درگلوی سردمداران پایین برود چه میشداگردوجناح به داشته هایی که باهم اتفاق نظردارندبسنده کنندواختلافات رادوربریزندتاآمریکاوهمه هم پیمانانش به خاک سیاه بیفتند وملت ایران به تولید وتوسعه همه جانبه بپردازند تاکنون چوب تفرقه راخوردیم دیگربس است به اتحاد همدلی بایدوباید اندیشید تاخداهم یاری کند انشاالله تعالی

  • عباس
    0

    همون چرچیل که خودشان قبولش دارن میگه اگه بخواه کسی کار کنه از جنگ و شرایط بد موجود بهانه نمی تراشه

  • حسن سعیدی برجی
    0

    اینها بلاهای هستند که از کشورهای قلدر مثل امریکا انگلیس چین روسیه وهمدستانش بجان مردم بیگناه ایران وجهان انداختند کاری از دست ریس جمهور بر نمی اید درسته که اقای روحانی به درد رییس جمهوری نمی خورد ولی خیلی سعی میکند کرنا را مهار کند ولی او کاری از دستش بر نمی اید باسیاست های اشتباهش ملت ایران عزیز را بژچاره کرده باید برود لنگ بفروشد

  • محمد
    0

    روحانی فرد بی کفایتی هست یادتون هست گفته بود من صبح با خبر شدم تو پمپ بنزین ،بنزین گرون شده بعدش پوزخند زد به ریش ملت خندید

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      آره واقعن واسه شما همون احمدی نژاد خوبه که با رانت خواری جیب اطرافیاشو پر کنه ودر ظاهر خودشو پاکدست و فقیر جلوه بده ودر باطن به حماقت ملت بخنده

  • محمد
    0

    همه اظهار نظر کردند،آیا بی عفتی فساد، اختلاص، فحشاء ، بی ناموسی، تجاوز،بی حجابی،روابط نامشروع، ،دزدی های خورد و کلان، تضییع حقوق محرومین جامعه، کلاهبرداری، اسراف های بی حدو حصر و هزاران هزار بی عدالتی و هزاران نافرمانی خداوند عقوبت ندارد؟

  • محمد
    0

    همه این موارد از ندانم کاری های خود دولت روحانی است خود کرده را تدبیر نیست

  • بازوند
    0

    من اصولگراهستم.واقعاروحانی بهترین رئیس جمهوراست وخوش اخلاق .وکمی کم شانس است.مشکل سرمشگل برایش بیش می اید.خدا کمکش کند.

  • شاهین
    0

    من به دولت روحانی نمره تا رنج ۱میلیون باشه من ۰ میدم این عزیز و تیمش جوری به کشور ضربه زدن که بنی صدر ملعون و ۸ سال جنگ و تحریم ها نزده بودن مقصر فلاکت الان کشور فقط اینان

  • محمد
    0

    در ادامه اینجاست امام ره فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.حفظ رهبر وارزشهای او و پیروی از او از واجبات دین هس. نماز بی ولایت نماز نیس.خدایا ما ملت به راه راست هدایت فرما.و امام و شهداء و رهبری را از ما راضی وخشنود بگردان.چون رضایت رهبری رضایت امام زمان عج وپروردگار هس.وسلام

  • ستار
    0

    شانس کلمه ایست فرانسوی ما چیزی به نام شانس نداریم و روحانی فقط چوب ۷سال دروغ به ملت ۷سال فریب ملت ۷سال بی اعتنایی به ملت و مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا که اخرش ملت رو بدبخت کرد و خداوند وعده داده است اینطور اشخاص رو رسوا کند

  • عدنان
    0

    فرقی نمیکنه حسن رییس جمهور باشه یا حسین یا نقی . مهم اینه که تا وقتی سیستم کشور دیکتاتوری مذهبی باشه مرتب وضع بد و بدتر خواهد شد . فقط عده کمی سر در آخور و جای قاشق داغ بر پیشانی میخورم و میچاپن و لاکچری زندگی میکنند . نذر کردم امسال هم پرزیدنت ترامپ انتخاب بشه تا بیش از پیش پوزه دولتمردان رژیم رو به خاک بماله تا قدرت آمریکا رو خوب با استخون درک کنن . آخرشم مجبور به تعظیم قهرمانانه میشن و باید کفش ترامپ رو بوسه بارون کنند

    نظرات شما -
    • M
      0

      ای کاش مسئولین مثل شما میفهمیدن.افرین به شما

  • فیل دندان شکسته
    0

    نمرخ دولت که ۵ است. ولی نمره شما صفر است چون شما استاد امید دادن هستید از نویسندگان و خبرگذاریهای اروپایی یاد بگیرید ، که چقدر به مردم خودشان امید میدهند.

    نظرات شما -
    • مجید انصاری
      0

      شما اگه دوست داری در توهم زندگی کنی نیاز نیست کسی شارژت کنه!!!!

  • مجید انصاری
    0

    یک سال دیگه انتخابات ریاست جمهوری هستش و من به کسی رای میدم که شرایط زیر رو داشته باشه: 1_ هیچ فامیلی رو کره زمین نداشته باشه چون اگه حتی یه فامیلم داشته باشه و اختلاس و دزدی کنه دیگه دهن رییس جمهور برای بقیه بسته هست و همچنین وقتی کسی رو نداشته باشه دیگه کسی از فامیل شغل و مقام طلب نمیکنه و سر رییس جمهور برای وزرا و زیر دستی هاش بالا هستش و کسی جرات فامیل بازی نداره 3_ اینقدر وضع مالی و ثروتش خوب باشه و سابقه کمک به فقیرها و مستمندان تو کارنامه اش اینقدر زیاد باشه که وقتی رییس جمهور شد فراموشی نگیره و کمکش رو ادامه بده. 4_ کم حرف بزنه و بیشتر عمل کنه .5_ اعلام کنه و قسم بخوره که بعد از ریاست جمهوری ، خود و دیگر نزدیک هاش از قدرت دست بکشه و مثل یه شهروند عادی زندگی کنه.6_ یه سایت بزاره و بگه همه مردم بطور مطلق و صد در صد ازادند نقدهای خودشون رو به دولت بنویسند و من وظیفه دارم گروهی که پاچه خوار نباشند برای خوندن مطالب استخدام کنم و به سمع من برسونند.7_ فقط شعاری بده که همون لحظه عمل کنه و از وعده سر خرمن دادن پرهیز کنه.8_ نترس باشه و هیچوقت هی نگه ،میگم،میگم، اخرشم نگه. 9_ قول بده از موقعی که رییس جمهور میشه ، خودش و کلیه وزراش به هیچ عنوان از کلمه (تقصیر قبلی ها هستش، تقصیر قبلی ها هستش استفاده نکنه) چون واقعا ۴۰ ساله همه رییس جمهورها و اطرافیانش اینو میگند و تا اخر ریاست جمهوری امروز از دیروز بدتر میشه و مقصر هم قبلی میشه . البته دنباله داره ولی تا همینجا کفایت میکنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها