زمزمه‌های برکناری نتانیاهو در رسانه‌های اسرائیلی

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی با درخواست برای کنار زدن نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی از قدرت، نوشت که احزاب ائتلاف چپ باید با یکدیگر مخصوصا حزب لیست مشترک اعراب همکاری کنند.

زمزمه‌های برکناری نتانیاهو در رسانه‌های اسرائیلی

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت سردبیری امروز خود (سه‌شنبه) به بررسی ناکامی حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی پرداخته و نوشت بخاطر اسرائیل هم که شده باید نتانیاهو از نخست‌وزیری کنار گذاشته شود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به تلاش‌های حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» برای ساقط کردن نتانیاهو از نخست‌وزیری، آمده است: «دلیل وجودی حزب آبی‌وسفید، پایان دادن به دوره نخست‌وزیری نتانیاهو است... چیزی که این حزب را کنار هم نگاه داشته، این تفکر است که به‌خاطر اسرائیل باید نتانیاهو کنار گذاشته شود. این حزب برای همین دلیل تاسیس شده و به همین دلیل نیز مردم به آن رأی دادند».

گانتز چند روز پیش گفته بود «دوره حکومت نتانیاهو به پایان رسیده» و وعده داد هر کاری را بتواند برای جلوگیری از برگزاری چهارمین انتخابات سراسری طی یک سال جاری در فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

هاآرتص با بیان اینکه برای اجتناب از انتخابات چهارم، چاره‌ای جز عبور از نتانیاهو وجود ندارد، توضیح داد: «اکنون که حزب لیست مشترک اعراب ۱۵ کرسی در پارلمان جدید به دست آورده، ائتلاف چپ‌گرا دریافته که تنها تهدید برای حکومت ائتلاف راست (نتانیاهو)، همکاری بین تمام احزاب ائتلاف [چپ] از جمله لیست مشترک است».

این روزنامه با بیان اینکه نتانیاهو برای سال‌ها با تفرقه انداختن بین احزاب ائتلاف چپ و ممانعت از همکاری نمایندگان عرب و صهیونیست با یکدیگر به حکومت خود ادامه داده، نوشت:‌ «کارزار مشروعیت‌زدایی [نتانیاهو] علیه نمایندگان عرب کنست دقیقا چیزی است که تنها هدف آن مجاب کردن افکار عمومی در این باره است که نمایندگی شهروندان عرب اسرائیل غیرقابل قبول و خطرناک بوده و همکاری با آنها نیز ممنوع است».

هاآرتص ضمن اشاره به اینکه نتانیاهو حتی پنهان نمی‌‌کند که از نظر وی رأی اعراب ساکن فلسطین اشغالی در انتخابات بلااعتبار است، ادامه داد: «از نظر او، ائتلاف [کابینه] احتمالی که شامل اعراب یا مورد حمایت آنها باشد، رأی‌دزدی است».

این روزنامه، پایان دادن به حکومت نتانیاهو را نه تنها یک سیاسی واقع‌گرایانه بلکه ضرورت اخلاثی دانسته و تاکید کرد: «فتنه‌انگیزی‌های نتانیاهو علیه شهروندان عرب، نمایندگان آنها و کسانی که می‌خواهند با آنها همکاری کنند.. او را به رهبری تبدیل کرده که باید کنار گذاشته و شخص دیگری جایگزین آن شود».

سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی در کمتر از یک سال اخیر، روز دوازدهم اسفند برگزار شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به رقابت پرداختند.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب لیکود ۳۶ کرسی و حزب آبی‌وسفید ۳۳ کرسی به دست آوردند اما هیچکدام از ائتلاف‌های راست و چپ حائز اکثریت (۶۱ کرسی) کنست نشدند تا بدون نیاز به ائتلاف با دیگر احزاب بتوانند مستقلاً کابینه جدید را تشکیل بدهند

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها