مروری بر 10 پرسش اصلی مردم در مورد کرونا در گوگل/ پاسخ مهم‌ترین سوالات مردم در مورد کووید 19

موارد مشابه کووید19 یعنی سارس به مرحله اپیدمی نرسید و زودتر کنترل شد؛ به همین دلیل، ما موارد مشابهی از کرونا نداریم که به طور دقیق بدانیم رفتارش در طول مدت طولانی مثلا یک سال به چه صورت خواهد بود.

مروری بر 10 پرسش اصلی مردم در مورد کرونا در گوگل/ پاسخ مهم‌ترین سوالات مردم در مورد کووید 19

به گزارش خبر فوری ، شیوع کرونا ویروس به نحوی است که بسیاری را درگیر خود کرده است. مردم در سراسر دنیا با بیم و امیدهای خود با این ویروس ناشناخته مواجه می‌شوند.

هر چند میزان کشندگی این بیماری زیاد نیست، اما هنوز درمان قطعی برای این ویروس پیدا نشده است. همین امر باعث شده تعداد جستجوهای گوگلی کاربران اینترنت در سراسر دنیا در رابطه با این موضوع زیاد باشد. مردم سوالات بسیاری را از گوگل در رابطه با کرونا می‌پرسند و در سایت‌های مختلف به دنبال پاسخ آنها هستند.

وبگاه ABC در گزارشی به برخی از این پرسش‌ها پرداخته است. در این گزارش به برخی از این موارد اشاره کرده وپاسخ احتمالی آنها را نیز ذکر نموده ایم.

الف. چرا شیوع کرونا در ایتالیا اینقدر آسیب وارد ساخت؟

یکی از پرسش های مهم این است که چطور ایتالیا در طول چند هفته و علی رغم پیش بینی‌ها به مرکز کرونا در اروپا تبدیل شد و نرخ ابتلایش به این بیماری از کره و ایران نیز بالاتر رفت. کارشناسان علت این جهش را دیر تشخیص دادن موارد اولیه مبتلایان در این کشور می‌دانند. مراکز بهداشتی ایتالیا زمانی پی به شیوع کرونا بردند که اولین نمونه مبتلا بیماری را پخش کرده بود. این اتفاق کنترل بیماری را سخت کرد.

علت دیگر افزایش قربانیان کرونا در ایتالیا بافت جمعیتی ایتالیا به خصوص در شمال این کشور است. تعداد افراد مسن در ایتالیا زیاد است و ما به خوبی می‌دانیم که بیشتر قربانیان کووید 19 افراد بیمار و مسن هستند.

ب. چرا مردم در اوج شیوع کرونا، دستمال توالت می‌خرند؟

ویدئوهای بسیاری در این مورد پخش شده است. ویدئوهایی که نشان می‌دهد دو زن یا یک زن و مرد در یک فروشگاه بزرگ به جان هم افتاده و بر سر یک دستمال توالت دعوا می‌کنند. این کالا در کشورهای اروپایی و آمریکا کمیاب شده است. اما به راستی چرا دستمال در اوج شیوع کرونا کمیاب شده و مردم بسته بسته آن را خریده اند؟ گویا این اپیدمی خرید دستمال از استرالیا آغاز شد. در آنجا به شهروندان توصیه شد که به جای قرنطینه دائما دست خود را شسته و با دستمال پاک کنند. همچنین به آنها گفته شد که همواره دستمال مرطوب یا کاغذی به همراه خود داشته باشند. این موارد باعث شد ناگهان با جهش خرید دستمال روبرو باشیم.

از نظر بسیاری از مردم خرید دستمال توالت و پاک کردن دستها با آنها، یک راه ارزان برای حفظ سلامتی است. این است که بسیاری به این کالا روی آورده اند. همچنین دستمال کاغذی کالایی است که هر کس آن را می‌شناسد و به وفور در مغازه ها پیدا می‌شود. قطعا پیدا کردن دستمال کاغذی از ژل یا الکل آسان تر است. به همین دلیل، تقاضای خرید دستمال توالت بسیار زیاد شد.

ج. چه زمانی باید تست کرونا بدهیم؟

این هم از آن سوالاتی است که فکر بسیاری را به خود مشغول کرده است. تب، سرفه خشک، نفس تنگی و گاهی خستگی و آبریزش بینی اصلی ترین نشانه‌های کرونا هستند. بسیاری معتقدند زمانی که این نشانه‌ها همگی بروز کرد و با گذشت دو روز بهتر نشد شما باید تست کرونا بدهید. در بین این نشانه‌ها، نفس تنگی از بقیه مهمتر است. زمانی که شما نفس تنگی پیدا کرده اید حتما باید به بیمارستان مراجعه کنید. به جز این، اگر نزدیکانتان به این بیماری مبتلا شده اند، بهتر است تست دهید؛ اما اگر شرایطش ممکن نبود در قرنطینه بمانید و از ارتباط با دیگران خودداری نمایید.

د. برای تست کرونا کجا باید برویم؟

پاسخ این پرسش بسته به کشور مورد نظر متفاوت است. در ایران ابتدا باید وارد سامانه آنلاین سلامت شوید. شما وارد سایت salamat.gov.ir می‌شوید؛ نشانه‌های خود را می‌گویید و منتظر پاسخ می‌مانید. پیامکی به شما ارسال می‌شود و در صورت مشکوک بودن، محلی را که باید به آن مراجعه کنید، معرفی می‌کند.

ه. پایان کرونا ویروس چه زمانی خواهد بود؟

پاسخ‌های بسیاری به این پرسش داده شده که هیچ یک دقیق نیست. ABC نیوز، به نقل از جیمز مک کو، استاد دانشگاه ملبورن می‌گوید که کرونا احتمالا یک بیماری فصلی است و با گرم شدن هوا از درصد ابتلایش کم می‌شود. این استاد دانشگاه معتقد است این بیماری می‌تواند مانند آنفلوانزا یک بیماری باشد که در فصل سرما اوج گرفته و در گرما از قدرتش کم می‌شود.

موارد مشابه کووید19 یعنی سارس به مرحله اپیدمی نرسید و زودتر کنترل شد؛ به همین دلیل، ما موارد مشابهی از کرونا نداریم که به طور دقیق بدانیم رفتارش در طول مدت طولانی مثلا یک سال به چه صورت خواهد بود.

ن. کرونا ویروس از کجا آمد؟

در دسامبر 2019 ، برای اولین بار در شهر ووهان استان هوبئی چین، پس از اینکه مردم بدون علت مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن‌ها و درمان‌های موجود مؤثر نبودند، نوع جدیدی از کروناویروس با همه‌گیری در انسان شناسایی شد. از میان نخستین افرادی که به این ویروس آلوده شده‌اند، مشخص شد که دو سوم آنها با بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی هوانان، که در آن حیوانات زنده نیز به فروش می‌رسد، ارتباط داشته‌اند.

و. کرونا ویروس‌ها تا چه مدتی بر روی سطوح می‌مانند؟

پاسخهای بسیاری به این پرسش داده شده است. ABC معتقد است که این ویروس در سطوح به خصوص فلزی تا 9 روز باقی می‌ماند. به همین خاطر بهتر است بعد از تماس محافظت نشده با فلزات و سطوح حتما دستهای خود را بشوییم و مراقبتهای لازم را داشته باشیم.

ی. پاسخ تست کرونا ویروس چقدر طول می‌کشد؟

بسته به مکان زندگی و شرایط شیوع بیماری این زمان تغییر می‌کند و لذا نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    ازچینیها بپرسیدکه وارد ایران با دانشجوهای کرواسی وارد قم کردنند و مردم ران نبود کردنند بترسید از اه ونالهای عزیزان ازدست رفته فقط قم دشمنننننن

  • یکی
    0

    اگه با اومدن تابستون از بین میره پس چرا تو استرالیا که الان تابستونه شیوع داره؟؟؟؟

  • یه نفر
    0

    یه جا تو همین سایت نوشتین رو سطوح فلزی 20 ساعت ویروس میمونه اینجا نوشتید 9 روز!!!! حالا اینهمه تفاوت رو کی میتونه توضیح بده؟؟؟؟

  • صادق
    0

    ایرانیها اگه در بند این موضوعات سوالی باشند، خواهند پرسید؛ چه کسانی اجازه قرنطینه نکردن قم رو ندادند؟؟

  • لیلاسفیدناری
    0

    سرفه میکنم بدن درددارم عطسه هم میکنم کرونادارم???

    نظرات شما -
    • زهرا رحیمی
      0

      با سلام میخوام بدونم ایا ویروس کرونا هم میتونه روی موی سر بشینه تا چند روز زنده میمونه روی موی سر سوال دیگری هم دارم ببخشید اینو میگم فردی که کرونا ندارد ایا در مدفوع ان میتونه کرونا وجود داشته باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها