استاندار گیلان:

همه جای گیلان آلوده است / با سفر به خانواده خود و مردم استان اجحاف نکنید

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان به میهمان نوازی شهرت دارند، از هموطنان خواست تا مسافرت خود به این استان را به ایام تابستان موکول کنند.

همه جای گیلان آلوده است / با سفر به خانواده خود و مردم استان اجحاف نکنید

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان چهارشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه مردم گیلان بنابر توصیه متخصصان و کارشناسان بهداشتی، قطع چرخه ویروس کرونا را مهمترین مولفه در موفقیت مبارزه با این بیماری می دانند، افزود: ۷۰ درصد از مردم گیلان توصیه ها مبنی بر اینکه در خانه بمانیم را با جدیت رعایت می کنند و کمترین ترددها و عبور و مرور را دارند که قدردان آنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی، صدا و سیما،NGO ها در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی تلاش‌های گسترده‌ای داشتند و در این راستا مردم نیز با انتشار مطالب موثر و مفید در فضای مجازی همکاری مضاعفی کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای ضدعفونی کردن محیط های جغرافیایی، اماکن عمومی و معابر توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره و اظهار کرد: گیلان استانی بزرگ اما از نظر امکانات محدود بوده و به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین تر است.

زارع با بیان اینکه استان گیلان به عنوان یکی از مهمترین اهداف گردشگری در ایام آخر هرسال و نوروز مدنظر است، گفت: به سبب کمبود امکانات و خصوصاً کادر درمان و تخت های بیمارستانی و باتوجه به شیوع این بیماری در تمامی شهرستان‌های استان، صراحتاً اعلام می کنم که همه جای گیلان به جز منازل مردم آلوده است.

وی با بیان اینکه هموطنان به خوبی از میهمان نوازی مردم شریف و نجیب گیلان و شهرت آنان به این صفت مطلع هستند، گفت: هرساله در چنین ایامی با مهیاکردن مهمانپذیرها، هتل ها و اماکن اقامتی و نیز تمهیدات شهرداری‌ها و ادارات، از هموطنان برای حضور در استان گیلان دعوت می کردیم.

زارع تصریح کرد: اینکه امسال از مرد مکرر درخواست می کنیم که به گیلان سفر نکنند به این جهت است که به خود و خانواده آنان و نیز مردم این استان اجحاف نکنند.

وی اظهار کرد: به سبب آلودگی که وجود دارد و امکان ضدعفونی کردن همه اماکن نیست، تاکید می کنیم که هموطنان مسافرت خود را به ایام تابستان موکول کنند تا میزبان خوبی برای آنان باشیم.

استاندار گیلان به مشارکت ۴۰ درصدی گیلانیان تا زمان حاضر در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح عامل خوبی برای پایش و شناسایی افرادی که نیازمند ارائه خدمات بیشتر از جمله بستری هستند، به شمار می رود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داودی
    0

    اقای زارع خودتان خوب میدانید شما و دولت مرکزی حریف ا ین مردم نمیشوید این تمرد در بطن و جسم و روح این ملت نهادینه شده و علت های مختلف دارد ؟ ؟ ! که باز هم شما و مسولین بخوبی میدانید شما و بقیه استاندران و هیات دولت این وضعیت را لمس میکنید و اگاهی دارید ولذا اگر دل شما بحال این مردم میسوزد بیایید بدون صحبت های تکراری و بی فایده تا میتوانید مواد ضد عفونی کننده به مردم تحویل دهید بصورت رایگان و همزمان با ترفند های خاص از هوا معابر و خیابانها را گند زدایی و ضد عفونی کنید تا جلو این مرگ و میر بی رویه گرفته شود و البته توام با اموزش والا مطمنا روز بروز اوضا ع سلامتی مردم بدتر میشود یک نمونه برای شما بگم در خیابانهای پایتخت تا دلتان بخواد دستکش یکبار مصرف ریخته شده ؟ ! اکثر مردم ما نظافت شخصی را بلد نیستند 40 سال است مردم ما اموزش بهداشتی را فراموش کردند در چهل سال گذشته مملکت ما سپاه بهداشت داشت سپاه دانش داشت در دور افتاده ترین نقاط این مملکت به مردم اموزش میدادند در شهر ها و استان ها که دیگر جای خود دارد شبکه ای در تلویزیون درست کرده بودند بنام شبکه بهداشت پزشکان مطرح ان موقع دایم وبا جان و دل در خدمت مردم بودند و اینها کلا با نظارت مستمر مسولین ان زمان پیگیری میشد . برادر گرامی و عزیز به عمر کاری شما هم این معضلات درست نمیشود و لذا بخاطر تعصب ملی و میهنی و اسلامی که دارید ان کارها را که عرض شدانجام دهید تا بعدها و ایندگان به نیکی از شما یاد کنند اگر هم بودجه نیست از بزرگان و متمولین و دلسوزان استان کمک مالی بگیرید با تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها