شلوغ‌ترین روز کرونایی تهران/ عدم توجه به توصیه‌های پویش «در خانه بمانیم»

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران ضمن ابراز تأسف از حضور گسترده تهرانی‌ها در سطح شهر، گفت: مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد امروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای تهران پس از هشدارهایی بود که برای شیوع کروناویروس داده بودیم.

شلوغ‌ترین روز کرونایی تهران/ عدم توجه به توصیه‌های پویش «در خانه بمانیم»

دکتر علیرضا زالی با اشاره به این که بازدیدهای میدانی از سطح شهر تهران حاکی از حضور قابل توجه مردم در شهر دارد، گفت: ما شاهد ازدحام و تراکم جمعیت قابل توجهی بودیم که بسیار خطرآفرین خواهد بود.

وی با تأکید بر این که مردم همچنان موضوع بیماری کرونا را به عنوان یک دغدغه بهداشتی و اجتماعی در نظر ندارند، افزود: در صورتی که این موضوع جدی گرفته می‌شد ما نباید شاهد حضور این‌چنینی مردم به‌ویژه در روز جاری می‌بودیم. شرایط امروز شهر تهران به گونه‌ای است که برای مقابله با پیک بیماری مردم باید ملاحظات بهداشتی و عدم حضور در شهر را جدی بگیرند.

زالی ادامه داد: ریتم حضور مردم در شهر امروز نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته بود. برای شکستن چرخه انتقال ویروس کرونا که فاقد واکسیناسیون است، مردم باید در منازل بمانند که در معرض خطر نباشند. هر کسی ممکن است حامل ویروس باشد؛ حتی شخصی که فاقد علائم است فلذا خواهش می‌کنیم مردم توصیه‌های ما را جدی بگیرند.

وی با ابراز ناامیدی نسبت به عدم کاهش حضور مردم تهران در اجتماع، اظهار کرد: مهم‌ترین راهبرد برای نجات ما از این ویروس، ماندن در منزل است. در غیر این صورت، هم خود افراد و هم اطرافیانشان در خطر خواهند بود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسن
    0

    با خواهش و التماس کار پیش نمیره.تا زمانی که ادارات و بانک ها تعطیل نشوند کار درست نمیشه.باید مثل روزهای جمعه همه ادارات دولتی و بانک ها تعطیل بشن تا بیماری فروکش کنه.فقط تعجبم از حکومت که تو این یک ماه فقط خواهش و التماس می کنه.چطور قضایای دیگر را دو روزه به قول خودتون جمع می کنید ولی اینجا بی خیال هستید و هی پاس کاری می کنید و جان مردم را به بازی گرفتید.از چین کافر یاد بگیرید قرنطینه شهرها را

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      مردم شدن (البته جون و سلامتی مردم) کیسه گدایی اینها و باج گرفتن!!!! مدام یا تقاضای کمک میکنن یا تقاضای رفع تحریم...یکی نیست بگه شما که خودتونو عقل کل میدونید و میگفتید تحریمها اثری نداره چطور فکر اینگونه موقعیتها رو نمی کردید؟!!!! فقط صبح تا شب یا شعار میدن یا از خودشون و همدیگه تعریف میکنن!

  • ناشناس
    0

    وقتی ادارات و سازمان های دولتی بانکها باز هستند شرکتهای خصوصی نیز تعطیل نمیکنند. نتیجه میشود شلوغی و حالت عادی

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      پاشاژهاو بازار و مراکز خرید هم باید تعطیل بشن

  • تو خود حدیث مفصل بخوان...........!
    0

    اصلا برای درخانه ماندن مردم چی کار کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کشورهای دیگه کارهای زیادی برای تشویق مردم به ماندن درخانه کردن ولی شما یه فیلتر تلگرام رو حاضر نیستید بردارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • دلباز یاسوج
    0

    از چی قرنطینه میترسید، از مخارجی که نمی دهید،از حقوقی که نمی پردازید،از موادضدعفونی که رایگان نمی دهید آخه از چی هراس دارید که ملت را بدبخت میکنید،اگر چین کمونیست روند صعودی را کنترل کرد و به سوی بهبودی در حرکت هست نتیجه قرنطینه و وضع مقررات شدید آمد و رفت بود. ساعت ۸ امشب شهر یاسوج پر بود از ماشین های پلاک ۸۸-۶۳-۹۳-۶۷-۴۸-۲۴-۱۸-۷۳-۸۳-۵۸-۱۴-۱۳-۸۱-۱۶-۳۴

  • علی
    0

    در تعطیلات عید مشخص خواهد شد مردم چقدر رعایت میکنند.

    نظرات شما -
    • ل
      0

      اگر رعایت نکنند فاجعه میشه

  • اصغر
    0

    اون موقع که باید شهر قم را قرنطینه می کردید عرضه این کار رانداشتید حالا جمع وجورکردن این ویروس از سطح کشور کار هیچ کسی نیست. فرهنگ مردم ما در خانه نشستن نیست وویروس کرونا خوب جایی اومده. بیشترمردم به حاکمیت ونظام اعتقادی ندارند به همین دلیل وهمچنین به علت نداشتن انگیزه آن چنانی برای در خانه ماندن و شادی نداشتن تنها را ه را حضور در خارج خانه می یابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها