برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه با وجود شیوع ویروس کرونا

با وجود شیوع ویروس کرونا جدید در فرانسه و درخواست برخی از مقامات و پزشکان برای به تعویق انداختن انتخابات شهرداری‌ها، امروز (یکشنبه) مردم این کشور پای صندوق‌های رای فراخوانده شدند.

برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه با وجود شیوع ویروس کرونا

یکی از نشریه‌های فرانسه نوشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور مردم در دور اول انتخابات شهرداری‌ها کاهش چشمگیری داشته است و از ۴۵.۹ میلیون رای دهنده فرانسوی افراد کمی تمایل به شرکت در انتخابات دارند.

براساس نظرسنجی‌های متعدد، با اینکه فرانسوی‌ها اهمیت زیادی به این انتخابات می‌دهند ولی ممکن است در آن شرکت نکنند. موسسه تحقیقات مستقل "اودوکسا" ارزیابی کرده است که ۲۲ درصد مردم که قصد حضور در انتخابات را داشتند اکنون ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا در آن شرکت نکنند.

به گزارش موسسه فرانسوی نظرات مردمی (Ifop)، ۲۲ درصد افراد فکر می‌کنند که خطر انتقال این ویروس می‌تواند موجب شود که آن‌ها در انتخابات حضور پیدا نکنند.

ولی هنوز مشخص نیست که فرانسوی‌ها در نهایت امروز چگونه رفتار خواهند کرد، به خصوص از آنجا که سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور در شامگاه پنجشنبه نیز ممکن است به نظر آن‌ها پیام‌های متناقضی را اعلام کرده باشد.

ماکرون در سخنانی ضد و نقیض اظهار کرده بود که هیچ مانعی برای شرکت نکردن فرانسوی‌ها، حتی ضعیف‌ترین افراد، در انتخابات نیست ولی با این حال از افراد بالای ۷۰ سال و آسیب‌پذیر درخواست کرده بود که تا جایی که می‌شود در خانه‌هایشان بمانند. این درحالیست که ۱۹.۲ درصد رای دهندگان افراد بالای ۷۰ سال هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها