مغازه حلیم‌فروشی راز مجرم کلاهبردار اینترنتی را برملا کرد

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای فضای مجازی خبر داد و گفت: خرید متهم از مغازه حلیم فروشی راز او را فاش کرد

مغازه حلیم‌فروشی راز مجرم کلاهبردار اینترنتی را برملا کرد

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت: بیست و هشتم بهمن ماه امسال خانمی ۲۷ ساله ساکن محله یافت آباد با طرح شکایتی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) و مراجعه به پلیس فتا تقاضای شناسایی متهم را خواست.

وی بیان کرد: شاکی اظهار داشت، قصد فروش گوشی همراهم به مدل آیفون ۷ پلاس را داشتم.

در سایت خرید و فروش اینترنتی آگهی فروش گوشی ام را درج کردم و فردی که مدعی خرید بود با من تماس گرفت و خواهان خرید آن شد وپس از گفتگو بر سر قیمت آن، مقرر شد مبلغ گوشی ام را واریز و تصویر رسید واریزی را از طریق شبکه اجتماعی برایم بفرستد.

این مقام انتظامی گفت: شاکی ادامه داد به محض دریافت سند واریزی تراکنش مالی پیک موتوری به در منزلم مراجعه کرد و گوشی ام را به همراه کلیه وسایل جانبی و کارتش را به وی تحویل دادم بدون اینکه از واریزی مبلغ مطمئن بشودم به وی تحویل دادم.

اما بعداً متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و رسید جعلی است.

این مقام انتظامی با بیان انیکه بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که متهم هیچ ردی از خود در فضای مجازی برجای نگذاشته است، ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد متهم مردی ۳۸ ساله و از مغازه حلیم فروشی خرید انجام داده است.

رئیس پلیس فتا افزود: در گام بعدی مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر مرتکب همین جرائم مجرمانه شده است و اکنون تحت تعقیب مراجع قضائی در اقصی نقاط کشور است و دارای چندین حساب بانکی که اکثر آن‌ها از سوی مراجع مختلف مسدود شده است.

وی گفت: مخفیگاه متهم در شهر کرج شناسایی و با دستور قضائی تیمی از ماموران با هماهنگی‌های قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام پلیسی گفت: متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرد و برای سیرمراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری میزان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها