/انتقاد رئیس اتحادیه از هجوم مردم به نانوایی‌ها/

افزایش 50 درصدی فروش نانوایی‌های مشهد در روز گذشته

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: هیچ نانوایی تعطیل نمی‎شود و ما برای تامین آرد و نان مردم مشکلی نداریم، حتی حاضریم ساعت کار خود را افزایش دهیم، مردم نگرانی نداشته باشند.

افزایش 50 درصدی فروش نانوایی‌های مشهد در روز گذشته

مصطفی کشتگر ، در خصوص وضعیت فروش نانوایی‌های مشهد، اظهار کرد: تقاضای کاذبی در بازار شکل گرفته، درست است که رستوران‌ها، کترینگ‌ها و فست‌فودها تعطیل شدند و رغبت مردم به خرید نان بسیار بیشتر شده، اما در دو، سه روز گذشته با توجه به شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص تعطیلی نانوایی‌ها داشتیم، همشهری‌ها به نانوایی‌ها هجوم آوردند و تعداد زیادی نان می‌خرند.

وی افزود: از هر کسی سوال می‌کنیم چرا به این میزان نان می‌خرید، می‌گویند می‌ترسیم که نانوایی‌ها تعطیل شود. 30 تا 35 درصد افزایش خرید از طرف مردم طبیعی است اما در دو روز گذشته تقاضا کاذب و بیشتر از عرف شده و حتی دیروز تا 50 درصد افزایش یافته است. ما قصد داشتیم صف نانوایی را به علت کرونا بشکنیم و صف وجود نداشته باشد، اما متاسفانه شکل گرفته است.

کشتگر بیان کرد: هیچ نانوایی تعطیل نمی‎شود و ما مشکلی برای تامین آرد و نان مردم نداریم، حتی حاضریم ساعت کار خود را افزایش دهیم، مردم نگران نباشند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد خاطرنشان کرد: ما کمبود آرد در سطح نانوایی‌ها داریم. اگر مردم نان را با روال سابق تهیه کنند، مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر بخواهند با این روند پیش بروند و هر روز شاهد افزایش تقاضا باشیم، نانوایی‌ها دچار مشکل می‌شوند و با این میزان آرد نمی‌توانیم جوابگو باشیم.

وی در خصوص پلمب‌های صورت گرفته، گفت: یک‌سری پلمب‌ها توسط اتحادیه بوده و همیشه هست. در یک ماه گذشته کار خوبی با اماکن صورت گرفته و تعداد زیادی واحدهای بدون پروانه و غیر مجاز پلمب شدند، اما وضعیت در آخر سال متفاوت بوده و با توجه به موضوع کرونا این روند در واحدهای بدون پروانه مقداری کُند شده است.

کشتگر اضافه کرد: واحدهایی هم در گشت‌های مشترک با اداره بهداشت پلمب می‌کنیم که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. وضعیت بهداشتی نانوایی‌ها ایده‌آل نشده، اما نسبت به گذشته بهتر شده است. دریافت پول نقد در واحدهایی که به صورت تصادفی بازدید کردیم، 80 درصد کاهش پیدا کرده، اما متاسفانه در مناطق پایین شهر مردم گارد گرفتند و با وجود هشدارها همچنان از پول نقد استفاده می‌کنند. واحدهایی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، هر روز یا یک روز در میان با بهداشت هماهنگ کرده، گزارش می‌دهیم و پلمب می‌کنیم. هفته گذشته 3 واحد را پلمب کردیم.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با بیان اینکه حدود 1800 واحد نانوایی را با 10 بازرس در 10 روز گذشته بازرسی کردیم، عنوان کرد: بازرسی‌ها برای این انجام شده که تذکر دهیم. پوستر متحدالشکلی داریم که از طرف دانشگاه علوم پزشکی به اتحادیه ابلاغ شده و ما در حال نصب آن در نانوایی‌ها هستیم. برای هزار واحد محلول ضد عفونی‌کننده گرفتیم که توزیع می‌کنیم. پیگیر تهیه ماسک و دستکش نیز هستیم که در اولین فرصت در اختیار همکاران قرار می‌دهیم.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها