کره جنوبی برنده مبارزه با کرونا شد

پس از شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی که اکنون بیماری

کره جنوبی برنده مبارزه با کرونا شد

کره جنوبی با تکیه بر فناوری‌های پیشرفته خود به نبرد بیماری کووید-۱۹ رفت. این کشور دارای یک پلت فرم دیجیتال پیشرفته برای استخراج داده های بزرگ ، همراه با هوش مصنوعی (AI) است.

کره جنوبی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، سیستم های هشدار دهنده پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و روش های مشاهده، در حال حاضر موفق شده است تا در مدت زمان کوتاهی وضعیت ویروس کرونا در این کشور را تحت کنترل خود درآورد. پلتفرم داده بزرگ مذکور، اطلاعات کلیه شهروندان و اتباع خارجی مقیم کره جنوبی را ذخیره می کند و اطلاعات به دست آمده از کلیه سازمان های دولتی ، بیمارستان ها ، موسسات مالی ، اپراتورهای تلفن همراه و سایر خدمات را با آن اطلاعات اولیه ادغام می کند.

کره جنوبی از تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات استفاده کرد و با ترکیب آنها توانست بستری را ایجاد کند که این اطلاعات به افرادی که برنامه های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی دارند ، منتقل شود. هرگاه آزمایش بیماری کووید-۱۹ شخصی مثبت می‌شود، اطلاعات دو هفته گذشته این فرد از جمله اطلاعات سفر ، فعالیت‌ها و نقشه‌های رفت و آمد مسافرت فرد آلوده برای تمامی افرادی که در نزدیکی این فرد بوده‌اند ارسال می‌شود. این اطلاعات به دولت کمک می‌کند تا به راحتی بتواند افرادیکه فرد آلوده با آنها در تماس بوده را شناسایی کند و آنها را تحت آزمایش پزشکی قرار دهد.

هوش مصنوعی اجرای سریع همه این مراحل را تضمین می‌کند. بیمارستان ها، خدمات آمبولانس، آزمایشگاه‌های تست سیار (mobile testing lab) همه برای ارائه خدمات سریع و کارآمد به بخش آی.تی و فناوری وابسته هستند.

کره جنوبی همچنین آزمایش کروناویروس را هنگام بازرسی خودرو از افراد نیز می‌گیرد و طی آن نمونه هایی را از افراد حاضر در داخل ماشین می‌گیرد و نتیجه آزمایش نیز طی چند دقیقه اعلام می‌شود. در صورت مثبت بودن بلافاصله آنها را از ماشین بیرون آورده و به مراکز درمانی ویژه منتقل می‌کنند. بسیاری از این آزمایشگاه‌های سیار مجهز به امکانات ۵G که توسط اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌شود، هستند. اگر هر فرد آلوده در یک ساختمان بزرگ زندگی کرده یا کار کرده باشد، مراکز درمانی موقت در آنجا مستقر شده اند تا آزمایشات پزشکی را به همه ساکنان ارائه دهند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها