علت ابتلای دوباره به کرونا چیست؟

یک نظریه وجود دارد که می‌گوید بیمار ممکن است از ویروس بهبود یابد و دوباره مبتلا شود. مانند آنفلوآنزا که بیمار بعد از بهبودی ممکن است دوباره مبتلا شود.

علت ابتلای دوباره به کرونا چیست؟

در اتفاقی که دانشمندان را متحیر کرد، برخی مبتلایان به ویروس جدید کرونا، پس از بهبودی از بیماری، مجدداً به این ویروس مبتلا شدند و تست آن‌ها مثبت شد. چنین اتفاقی در بیماری‌های ویروسی معمولاً رخ نمی‌دهد، اما بیماری کرونا اینگونه نیست. دانشمندان دلایل محتمل متعددی را برای ابتلای مجدد افراد برشمرده اند.

ویروس جدید کرونا یا همان «کووید-۱۹»، همچنان تیتر اول رسانه‌های بین المللی است. طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، تا روز شنبه ۲۴ اسفند (۱۴ مارس) ۱۴۲۳۲۰ نفر در ۱۲۹ کشور به این ویروس مبتلا شده و ۵۳۸۸ نفر در اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند.

ویروس کرونا اولین ویروسی نیست که جان تعداد قابل توجهی از انسان‌ها را می‌گیرد. قبل از آن، ویروس‌های مشابهی مانند «سارس» و «مرس» هم در برخی مناطق جهان شیوع پیدا کرده و تعدادی از انسان‌ها را کشته بودند. اما کووید-۱۹ از برخی جهات با ویروس‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد. فارغ از سرعت شیوع و کشندگی کووید-۱۹ که در مقایسه با بیماری‌هایی مانند مرس و سارس، شدیدتر است، این ویروس از جهت دیگری نیز متمایز است و آن ابتلای دوباره بیماران بعد از بهبودی است. امری که ممکن است مهار شیوع کووید-۱۹ را دشوارتر کند.

هر روز به موازات شیوع کرونا، برخی از مبتلایان بهبود می‌یابند و به کار و زندگی خود بازمی گردند. طبق گزارش ها، تا روز جمعه بیش از ۵۰ هزار نفر از مبتلایان به کرونا، از بیماری بهبود یافته اند.

اما در کنار این بهبودی ها، مقامات بهداشتی در چین و ژاپن مواردی از بیماران کرونا را گزارش کردند که پس از بهبودی از بیماری، مجددا به کرونا مبتلا شده اند.

پنجم مارس جاری، روزنامه چینی «ساوث چاینا مورنینگ پست» طی گزارشی، از مرگ مرد ۳۶ ساله‌ای به نام «لی لیانگ» در شهر ووهان چین خبر داد که پنج روز بعد از مرخص شدن از بیمارستان فوت کرد. کمیته بهداشت ووهان، دلیل اصلی مرگ لیانگ را بیماری «کووید-۱۹» اعلام کرد.

منبع: فرارو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها