۳۰ مبتلای دیگر به اصفهان اضافه شد

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

۳۰ مبتلای دیگر به اصفهان اضافه شد

نخستین روزهای اسفندماه در ایران اولین نمونه های مبتلا به کرونا در قم شناسایی شد و تا ظهر امروز (دوشنبه -۲۶ اسفند) بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در استان اصفهان با شناسایی ۳۰ نمونه جدید ابتلا به کرونا تعداد کل مبتلایان به ۱۱۰۲نفر رسید.

کیانوش جهانپور - سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد: بر این اساس کل مبتلایان به این بیماری در کشور با شناسایی۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ به ۱۴ هزار ۹۹۱ نفر افزایش یافت و متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۵۳ مورد رسید. خوشبختانه تا کنون ۴۹۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد . علاوه بر اصفهان، اغلب شهرستان های اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که سن مبتلایان به این بیماری ۵۸ سال است.

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت "worldometers" تاکنون کرونا ۱۷۱هزار و ۱۱۵ نفر را در بیش از ۱۶۰کشور دنیا درگیر کرده و ۶ هزار ۵۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۷۷ هزار و ۷۸۱ نفر بهبود یافته‌اند. این ویروس تاکنون در ۹۲ درصد مبتلایان منجر به بهبوی و در ۸ درصد عامل مرگ شده است.

تاکنون ۱۳ کشور جهان با آمار بالای هزار نفر مبتلا به کرونا ویروس ثبت شده است که چین، ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، آلمان، فرانسه، آمریکا و سوییس به ترتیب ده کشوری هستند که با تعداد بالای دو هزار نفر مبتلا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آنها گزارش شده است.

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها