‌استاندار قم: کرونا در استان قم به مرحله پایداری نسبی رسید

استاندار قم با بیان اینکه استان در خصوص بیماری کرونا به شرایط پایداری نسبی و مهار آن رسیده است، گفت: این موضوع به این معنا نیست که غفلت کرده و به‌صورت ساده‌انگارانه آن را تمام ماجرا بدانیم.

‌استاندار قم: کرونا در استان قم به مرحله پایداری نسبی رسید

بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم، اقدامات صورت گرفته در استان در راستای مقابله با ویروس کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تمامی عوامل برای پیشگیری و مقابله با این ویروس دست‌به‌دست هم داده‌اند.

استاندار قم با بیان اینکه استان در خصوص این بیماری به شرایط پایداری نسبی و مهار آن رسیده است، گفت: این موضوع به این معنا نیست که غفلت کرده و به‌صورت ساده‌انگارانه آن را تمام ماجرا بدانیم.

وی تأکید کرد: اگر در آستانه نوروز و نیمه شعبان نتوانیم اجتماعات را کنترل کنیم قطعاً روند بیماری مجدداً صعودی خواهد شد.

سرمست با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در راستای مقابله با بیماری کرونا ابراز کرد: دستور دادیم که تخت‌های بیمارستانی به‌صورت احتیاطی در استان مستقر کنند، امیدواریم با کنترل وضعیت به مرحله‌ای برسیم که اجازه ندهیم این موضوع سیر صعودی بیشتری داشته باشد.

استاندار قم استقرار نقاهتگاه مجتمع یاوران مهدی(عج)، استقرار بیمارستان سیار در منطقه پردیسان و پیگیری برای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان‌های در دست افتتاح را مورد اشاره قرارداد و تأکید کرد: همه این کارها اقدامات خوبی بودند که در استان صورت گرفت؛ امیدواریم این کارها تبدیل به یک فرصت شوند چراکه برای زیرساخت‌های درمانی قم ماندگار خواهند شد.

سرمست در خصوص طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: جا داشت که از همان ابتدا به این موضوع تمرکز بیشتر داشته باشیم تا ورودی بیمارستان‌ها را کنترل کنیم و به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانسی خود با رئیس‌جمهور گفت: پیرامون پیشگیری و تأمین اقلام و نیازمندی‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت تعطیلی بازار، وضعیت تعطیلی آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد که به‌محض ابلاغ به مدیران دستگاه‌ها اعلام خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها