«خونه‌بازی» با رامبد، نقاشی در کلاس بامشاد/ هنرمندان در روزهای خانه‌نشینی چه می‌کنند؟

از زمانی که خطر ویروس کرونا روی زندگی مردم سایه انداخت، در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی، تغییر و تحولات مهمی ایجاد شد و تصویربرداری تعدادی از سریال‌ها و فیلم‌برداری آثار سینمایی متوقف و شرایط از حالت عادی خارج شد.

«خونه‌بازی» با رامبد، نقاشی در کلاس بامشاد/ هنرمندان در روزهای خانه‌نشینی چه می‌کنند؟

در این وضعیت بسیاری از هنرمندان پوسترهایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر و مردم را به ماندن در خانه تشویق کردند. تعدادی از خوانندگان کنسرت زنده در فضای مجازی برگزار کردند و بعضی از هنرمندان هم در راستای این اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس و اثرگذاری بر مردم، کارهای خاص و متفاوتی انجام دادند.

مرضیه برومند

درکنار اقداماتی که هنرمندان برای تزریق انرژی مثبت و حال خوب به مردم در قرنطینه، انجام می‌دهند،برخی از آنها هم برای کمک به تجهیز کادر درمان کارهایی انجام می‌دهند.یکی از این هنرمندان مرضیه برومند است.او روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، درباره یک اقدام جمعی موثر، برای آماده کردن تجهیزات ویژه کادر درمان صحبت کرده و گفته است که تعدادی از هنرمندان نمایش عروسکی، در ساختمان خانه عروسک مشغول آماده کردن محافظ صورت برای پزشکان هستند. او پیش از این اقدام، به همراه دوستان نزدیکش، در پویش «یادا» به معنی یاران درمانگران ایران، اقلام مورد نیاز پزشکان مانند ماسک را تهیه و به آنان اهدا کرده‌اند. اقدامات آن‌ها تحت نظر ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود.

رخشان بنی‌اعتماد

رخشان بنی‌اعتماد نیز در پویش «یادا» به همراه دیگران، در حال جمع‌آوری کمک نقدی مردمی برای یاری رساندن به کادر درمانی است و با اعلام شماره حساب، از مردم خواسته تا به صورت نقدی کمک کنند. او دوشنبه‌شب با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشته است که حساب شخصی او مسدود شده و برای دریافت کمک‌های مالی مردم، شماره حساب جدیدی را اعلام کرده است.

«خونه‌بازی» با رامبد، نقاشی در کلاس بامشاد/ هنرمندان در روزهای خانه‌نشینی چه می‌کنند؟


رامبد جوان

رامبد را با ایده‌های خلاقانه و حرکت‌های متفاوت می‌شناسیم.او که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، هرشب در فضای مجازی برنامه‌ای به نام «خونه بازی» را برای کاربران آماده می‌کند. معمولاً در هرکدام از قسمت‌های این برنامه مجازی، شرکت‌کنندگان «خنداننده‌شو»، گروه‌ موسیقی، خواننده، پزشک و روان شناس، حضور دارند و استندآپ و موسیقی اجرا یا به مردم توصیه‌های پزشکی می‌کنند. هرکدام از کسانی که در «خونه بازی» می‌بینیم، به صورت جداگانه ویدئوی مربوط به خود را ضبط می‌کنند و بعد همه ویدئوها در قالب یک قسمت «خونه بازی» جمع می‌شوند. رامبد جوان هرشب ساعت 21 در لایو اینستاگرام خود، این ویدئوهای 40 دقیقه‌ای را به اشتراک می‌گذارد. تا به حال 12 قسمت از این برنامه مجازی منتشر شده و هانا کامکار، پازل بند، هومن گامنو، گرشا رضایی و علیرضا شیری از شخصیت‌هایی هستند که در آن حضور داشته‌اند.

بابک حمیدیان و جواد رضویان

بابک حمیدیان، جواد رضویان، بهروز شعیبی، مسعود فروتن و دکتر علیرضا یارقلی، با حضور در یک ویدئوی تقریبا 2 دقیقه‌ای، درباره جدی گرفتن خطر کرونا هشدار دادند و سعی داشتند به مردم در این زمینه تلنگر بزنند. در ابتدای ویدئو که مثلا زمان آن اردیبهشت 99 است، بابک حمیدیان، بهروز شعیبی و مسعود فروتن، وانمود می کنند مبتلا شده‌اند. بعد از آن جواد رضویان با حسرت می گوید کاش زمان به اسفند 98 برمی‌گشت و دوستانش به این بیماری مبتلا نمی‌شدند، ناگهان زمان به عقب برمی گردد و شخصیت‌هایی که در این ویدئو حضور دارند، هرکدام در صحبت‌های کوتاهی از مردم می‌خواهند بیماری را جدی بگیرند و با اقدامات پیشگیرانه، از فرصت استفاده کنند تا به سلامت وارد سال جدید شوند.

رضا شفیعی‌جم

یکی دیگر از کارهای جالب و خوب در روزهای قرنطینه مربوط به اقدام رضا شفیعی‌جم است. او در صفحه اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرده و خبر از آموزش نقاشی در صفحه شخصی‌اش داده است. او برای اعلام این موضوع ویدئوی بامزه‌ای از خودش منتشر کرده که درآن به سبک فیلم‌های صامت قدیمی، صحبت نمی‌کند و با نقاشی سبیل روی صورت خودش، به تخته سیاهی که روی آن با غلط املایی نوشته «تدریث نغاشی» اشاره می‌کند. رضا شفیعی‌جم درباره جزئیات کارش این گونه توضیح می‌دهد: «تو این ایام، یه چیزایی (نقاشی) که بلدم رو به خواهر و برادرای گلم یاد میدم.»

منصور ضابطیان

منصور ضابطیان هم با حضور در ویدئوی کوتاهی، از مردم می‌خواهد که نوروز امسال به سفر نروند. منصور ضابطیان در این ویدئو اشاره می‌کند که برخلاف سال‌های گذشته امسال تصمیم گرفته در تهران بماند و از خانه بیرون نیاید. او در ابتدای ویدئو هم با جملات امیدبخشی می‌گوید: همیشه برای سفر رفتن ابتدا باید رویای آن سفر را در سر داشته باشید، پس روزهای قرنطینه را با رویای سفری که به زودی خواهید رفت، سپری کنید. برای تبلیغ «سفر ممنوع»، منصور ضابطیان بهترین گزینه است، چون او تجربیات زیادی در جهانگردی دارد و شنیدن این توصیه‌ها از زبان او که مانند بسیاری از مردم، سفر امسالش لغو شده تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: خراسان

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    بابا اینقدرزحمت نکشین. ایتقدربخودتون فشارنیارین. مردم چه کنن بااینهمه محبت وفداکاری شماها. شرمنده شدن وخجالت زدهتون!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها