قسمت ۱۲۵ برنامه برداشت

تصمیمات جدید سازمان سینمایی در روزهای کرونایی/ الناز شاکردوست پول‌سازتر است یا پژمان جمشیدی؟

در آخرین برداشت سال ۹۸ با شما هستیم، امروز تلاش داریم مرور کوتاهی به حوادث سال ۹۸ سینما داشته باشیم.

تصمیمات جدید سازمان سینمایی در روزهای کرونایی/ الناز شاکردوست پول‌سازتر است یا پژمان جمشیدی؟

برای شروع از پر فروش ترین فیلم سال می‌گوییم و سپس سراغ پولسازترین بازیگران مرد و زن سینما خواهیم رفت.

سال ۹۸ برای سینمای ایران باز هم با رکوردشکنی در فروش همراه بود. امسال فیلم سینمایی مطرب به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی توانست با گذشتن از مرز فروش ۳۸ میلیارد تومان، فیلم هزارپا را شکست دهد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ و البته تا امروز پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود. مطرب فیلمی در ژانر کمدی با بازی پرویز پرستویی درباره یک خواننده است که زندگی‌اش در ادامه مسیر دستخوش تغییراتی می‌شود.

صحبت از رکورد شکنی فیلم مطرب شد. باید بگوییم این فیلم نقش مستقیمی در انتخاب الناز شاکردوست به عنوان پولسازترین بازیگر زن سال ۹۸ داشت. خانم شاکردوست امسال دو فیلم مهم و موفق را در سینما داشت. اولی فیلم شبی که ماه کامل شد و دومی فیلم مطرب. این دو فیلم در مجموع بیش از ۵۷ میلیارد تومان فروش داشتند تا خانم شاکردوست مقام پولسازترین زن سینما را به دست بیاورد.

اما پولسازترین بازیگر مرد امسال کسی نیست جز پژمان جمشیدی. آقای جمشیدی امسال حسابی در سینما پر کار ظاهر شدند و پنج فیلم سینمایی در اکران داشتند. از جمله دو فیلم «جهان با من برقص» و «خوب بد جلف ۲» که اکرانشان به خاطر کرونا متوقف شد درحال‌که مجموع فروش فیلم‌هایی که پژمان جمشیدی بازی کرده خیلی بیشتر از ۵۲ میلیارد تومن فعلی می‌شد.

بسته شدن سینماها به خاطر کرونا یکی از اتفاقات مهم سینما در سال ۹۸ بود. سازمان سینمایی تصمیم گرفته برای اینکه مردم با تماشای فیلم سرگرم بشوند و کمتر هوای سفر به سرشان بزند با تقویت شبکه نمایش خانگی هر روز یک فیلم جدید در این شبکه عرضه کنند. در این روزها فیلم هایی مانند مطرب، مارمولک و رحمان ۱۴۰۰ وارد شبکه نمایش خانگی شدند. اینکه مطرب اینقدر زود سر از شبکه خانگی دربیاورد جای سوال است و البته از آن عجیب‌تر حضور فیلم هایی است که سابقه توقیف دارند. آیا وزارت ارشاد می‌خواهد به بهانه کرونا، فیلم‌های توقیفی را روانه بازار کند؟!

اگرچه خانه سینما و بسیاری از هنرمندان سینما از تعطیلی سینماها برای جلوگیری از شیوع کرونا حمایت کردند ولی بعضی از فیلمسازها نیز هستند که با این تعطیلی مخالفند.
آنها پیشنهاد می‌دهند که سینماها ضد عفونی بشوند و مردم با رعایت مسائل بهداشتی به سینما بروند. در این روزها همچنین پیشنهادهای متعددی با مضمون تعطیلی جشنواره های فیلم و پرداخت هزینه برگزاری آن به سینماگر ها مطرح می‌شود. در آخرین مورد اصغر نعیمی دست به قلم شده و در نامه‌ای از وزیر ارشاد خواسته برای جبران خسارت کرونا اول جشنواره‌ها تعطیل بشوند و بعدش پولش را به فیلم‌سازهای متضرر بدهند.

خبر آخر هم درباره بازیگری هست که چند ماه قبل از تلویزیون خداحافظی کرد و گفت بعد از پخش فصل ششم سریال پایتخت، دیگر با تلویزیون همکاری نمی‌کند اما حالا با اینکه چند ماه از این حرف نگذشته، دوباره پیغام داده که حاضرم پایتخت را ادامه بدم و فصل‌های بعدی را هم برای تلویزیون بسازم. بعضی از رسانه‌ها این حرف‌های نویسنده و بازیگر سریال پایتخت را با تیتر «پشیمانی محسن تنابنده از حرف‌هاش» منتشر کردند. محسن تنابنده تاکید کرده: «اگر اقبال عمومی باشه، سریال رو ادامه میدیم و اگر مردم دوستش داشته باشند ما هم انرژی میگیریم برای ادامه کار.» با این اظهار پشیمانی محسن تنابنده، طبیعتا حرف‌های احمد مهران‌فر، یکی دیگر از بازیگران سریال پایتخت که آن هم همزمان با محسن تنابنده از تلویزیون خداحافظی کرد، منتفی می‌شود و قاعدتا اگر قرار باشد سریال پایتخت ادامه‌دار بشود، احمد مهران فر هم با تلویزیون همکاری می‌کند. در ادامه برنامه برداشت گپ و گفت‌مان را با پدرام شریفی بازیگر سریال «همگناه» خواهید دید.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی را شاهد خواهیم بود.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

منبع: سرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    نه سینما دل خوش هستیم نه از این بازی گر های بی بند وبار چون هرچه فتنه و منکرات است از این بازی گرهای زن است

  • مادر
    0

    عکس بهتری از این خانم نداشتید؟مصداق جلباب در نص صریح قرآن چیست؟ نوجوان من با دیدن این عکس تشویق به چه فرهنگی میشود؟شما مسئولید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها