خون‌خورده اقتباس می‌شود

علی سرابی رمانِ مهدی یزدانی‌خرم را به تهیه‌کننده‌گی علی سرتیپی تبدیل به سریال نمايش خانگی می‌کند.

خون‌خورده اقتباس می‌شود

خون‌خورده چهارمین رمانِ مهدی یزدانی‌خُرّم است که در اسفند ماهِ سالِ 1397 منتشر و تا كنون یازده بار تجدیدچاپ شده و بازتاب های فراوانی را میانِ مخاطبانِ ادبیاتِ فارسی داشته است.

تهیه‌کننده‌گی این پروژه را «علی سرتیپی» تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار شناخته‌شده‌ی سینمای ایران بر عهده خواهد داشت. حقِ ساختِ این رمان از نشرِچشمه خریداری شده و نوشتنِ فیلمنامه‌ی آن به دست تیمی به سرپرستی یزدانی‌خُرّم از هفته‌ی آینده آغاز خواهدشد. بنابر توضیحِ تهیه‌کننده، کارِ تولیدِ اثر نیز از نیمه‌ی سالِ 1399 آغاز می‌شود. علی سرابی کارگردان و بازیگرِ نام‌آشنای تئاترِ ایران در سال‌های گذشته، در اولین تجربه‌ی تصویری‌اش این پروژه‌ی بزرگ را کارگردانی خواهد کرد.

در سال‌های اخیر رابطه‌ی ادبیات با سینمای ایران در پایین‌ترین حدِ ممکن بوده و به‌ندرت اقتباسی از آثارِ این ادبیات انجام شده است. در حوزه‌ی سریال‌سازی یکی از رمان‌هایی که توانست اقتباس ادبی بسیار موفقی شود «دایی جان ناپلئون» اثر ایرج پزشکزاد بود به کارگردانی ناصر تقوایی.

سرتیپی با خرید حقِ ساختِ سریالِ خانگی این رمان قصد دارد یکی از رمان‌های معاصرِ ایران را در قالبِ پروژه‌ای بزرگ به دستِ مخاطبانِ سینما و سریال در ایران برساند.

خون‌خورده قصه‌ی پنج برادر است در سال‌های دهه‌ی شصتِ ایران. از تهران تا اصفهان، از بیروت تا آبادان و از مشهد تا کلیسایی کوچک در محله‌ی نارمک که دو روح بر صلیبِ لق‌اش نشسته‌اند... قصه‌ی «برادرانِ سوخته». برادرانی که گم شده‌اند.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها