آیا تصمیم «کن» زیادی خوش‌بینانه است؟/ برگزاری جشنواره در تابستان

جشنواره کن جدیدترین جشنواره سینمایی است که اعلام کرد به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا سر تاریخ تعیین شده برگزار نمی‌شود، اما عده‌ای معتقدند تعیین تاریخ بعدی نیز زیادی خوش‌بینانه است.

آیا تصمیم «کن» زیادی خوش‌بینانه است؟/ برگزاری جشنواره در تابستان

به گزارش خبر فوری به نقل از ورایتی، مسئولان جشنواره فیلم کن دیروز پنجشنبه اعلام کردند دوره بعدی جشنواره که قرار بود از ۱۲ تا ۲۳ ماه می برگزار شود، دیرتر برگزار خواهد شد.

مسئولان این رویداد سینمایی اعلام کردند هفتادو سومین دوره این جشنواره را تا اواخر ژوئن یا اوایل جولای (اوایل تیر) به تعویق می‌اندازند.

جشنواره فیلم کن همچنین زمان اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را که قرار بود ۱۶ آوریل باشد، عقب انداخته است.

در بیانیه جشنواره آمده است که به دلیل بحرانی که سلامت جهانی را تهدید می کند، فرانسه باید در برابر شیوه کرونا ویروس تلاش کند.

آنها گفته‌اند ما تصمیم خود را گرفته‌ایم و برمبنای مشورت با دولت فرانسه و شهرداری کن و نیز اعضای هیات مدیره جشنواره کن نتیجه اتخاذ شده است.

در بیانیه همچنین تاکید شده که این جشنواره صدایی برای حمایت از همه آن‌هایی است به قرنطینه عمومی احترام می‌گذارند و همبستگی خود را در این شرایط دشوار با همه جهان ابراز می دارند.

مارش دو فیلم کن یا بازار فیلم کن نیز پیشتر به تعویق افتاده بود.

این نخستین باری است که پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ جشنواره کن به تعویق می‌افتد. البته یک بار نیز در سال ۱۹۶۸ و در شورش دانشجویی آن سال به درخواست فرانسوآ تروفو و ژان لوک گدار جشنواره فیلم کن برگزار نشد.

این تصمیم جشنواره جای تعجب نداشت و خیلی‌ها انتظار داشتند که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، که بیشتر اروپا را در تنها یک ماه به هم ریخته است، این تصمیم اتخاذ شود.

در ضمن باید گفت این تصمیم جشنواره کن هنوز خوش‌بینانه است و نمی‌شود اطمینان داشت که تا اواخر ژوئن یا اوایل ژوییه همه چیز به حال عادی برگشته باشد. فرانسه، ایتالیا، و اسپانیا در حال رسیدن به پیک بیماری هستند و انتظار می‌رود بریتانیا نیز به زودی در همین مسیر قرار بگیرد. در حالی که ترامپ به مدت ۳۰ روز دستور ممنوعیت سفر به اروپا را صادر کرده آژانس‌ها و استودیوهای استعدادیابی نیز شامل حال این ممنوعیت شده‌اند، اما انتظار می‌رود در صورت ضرورت متخصصان صنعت فیلم و فیلمسازان بتوانند دست به سفر به این جشنواره بزنند زیرا کن همچنان معتبرترین جشواره جهانی است.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها