نویسنده اسرائیلی: کرونا تل‌آویو را به غزه‌ای دیگر تبدیل کرده است

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که تدابیر گسترده رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس کرونا موجب شده تا تل آویو به غزه‌ای دیگر تبدیل شود و زندگی در این شهر با سختی و دشواری خاصی همراه باشد.

نویسنده اسرائیلی: کرونا تل‌آویو را به غزه‌ای دیگر تبدیل کرده است

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گدعون لیوی، نویسنده اسرائیلی در روزنامه "هاآرتص" به مقایسه تدابیر و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی برای اسرائیلی‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا و رنج و محنت‌های روزمره فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه پس از سال‌ها محاصره و اشغالگری پرداخته است.

لیوی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی برای نخستین بار بخشی از جهنمی را که فلسطینیان سال‌ها است در آن به سر می‌برند، به چشم خود خواهد دید و اسرائیلی‌ها خیلی زود می‌فهمند که کودکان فلسطینی در چه رنج و عذابی قرار دارند.

وی تصریح کرد که طی یک یا دو روز دیگر اوضاع تل‌آویو تغییر خواهد کرد و "اسرائیل" به نوار غزه‌ای دیگر تبدیل خواهد شد.

این نویسنده اسرائیلی خاطرنشان کرد که این روال طبیعی زندگی فلسطینیان است اما در مورد رژیم صهیونیستی اوضاع کاملا متفاوت است، گویی که دنیا برای آنان به آخر رسیده است و اوضاعی که اکنون بر اسرائیلی‌ها حاکم شده همانند این است که گوشه‌ای ناچیز از محاصره فلسطینیان برداشته شده باشد.

گدعون لیوی همچنین عنوان داشت: در شرایطی که در "اسرائیل" کسی حق خارج شدن از خانه‌اش را ندارد، ما باید به نوار غزه که ۱۴ سال محاصره است، فکر کنیم، زیرا جوانان این باریکه در طول عمرشان یک هواپیمای مسافربری را در آسمان شهرشان ندیده‌اند و هرگز فرودگاه را به چشم خود ندیده و نتوانسته‌اند برای تفریح و گردش به خارج بروند.

لیوی اشاره کرد که برای اسرائیلی‌ها قابل تصور نیست که نتوانند به فرودگاه بروند اما برای مردم غزه که چیزی از تعطیلات و سفرهای خارجی نمی‌داند، این مساله اهمیتی ندارد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها