طرز تهیه‌ سیب‌زمینی تنوری در فر‌؛ کم‌کالری و سالم

این سیب‌زمینی تنوری داخلش نرم نرم است و بیرونش ترد ترد.

طرز تهیه‌ سیب‌زمینی تنوری در فر‌؛ کم‌کالری و سالم

ای کسانی که عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستید، ولی از ترس کالری و سلامت خودتان را از این میوه بهشتی محکوم کرده‌اید، بشتابید که برایتان دستور سیب زمینی تنوری آورده ام. از آن دستور خوشمزه‌ها که کلی می‌شود بر روی آن، مانور‌های مختلف داد و قر و فر‌های مختلف را امتحان کرد. این سیب زمینی تنوری داخلش نرم نرم است و بیرونش ترد ترد.

مواد لازم

سیب زمینی ۳ عدد متوسط
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پیازچه ۲ ساقه
نمک
فلفل

طرز تهیه

در قابلمه‌ای آب را بگذارید به جوش بیاد. نمک را به آب اضافه کنید.

سیب زمینی‌ها را بعد از شستشو به اندازه‌های دلخواه برش بزنید و به آب جوش اضافه کنید.

بعد از ۱۲ دقیقه سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و بگذارید کنار.

روغن زیتون را با سیر خرد یا رنده شده و پیازچه خرد شده بگذارید روی حرارت تا یم تفت کوچک بخورند و روغن زیتون طعم و عطر سیر و پیازچه را بگیرد. بعد از حدود ۲۰-۳۰ ثانیه که تفت خوردن، روغن را از صافی رد کنید.

سیب زمینی‌ها را در ظرفی بریزید و روغن زیتون مزه دار شده را به آن اضافه کنید. اگه نمکش کم است کمی نمک اضافه کنید و اگه دوست داشتید تند شود فلفل قرمز اضافه کنید و به آرامی به طوری که سیب زمینی‌ها خرد نشوند مخلوط‌شان کنید تا همه‌ی سیب زمینی‌ها به روغن آغشته شوند.

سیب زمینی‌ها را در سینی فر بچینید، به طوری که روی هم قرار نگیرند و بگذارید در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد اجازه بدهید تا زیر و رویش برشته شود. حدود ۳۰-۴۰ دقیقه طول میکشد.

سبزیجات و ادویه‌های دلخواه‌تان را میتوانید به این سیب زمینی اضافه کنید.

در آخر موقعی که سیب زمینی‌ها را توی ظرف ریختم، روش کمی جعفری خرد شده ریختم.

چرا قبلش سیب زمینی را می‌پزیم؟

چون سیب زمینی توی فر زمان بیشتری برای پخت لازم دارد. اگه بخواهیم سیب زمینی‌های خام را بگذاریم درون فر، در زمان گفته شده نمیپزد. و، چون ما میخواهیم سیب زمینی ترد داشته باشیم باید قبلش پخته شود.

سیب زمینی تنوری با چه سبزیجات و ادویه‌هایی بهتر میشود؟

ادویه‌هایی مثل پودر سیر، پودر پیاز، پودر کاری، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سبزیجاتی مثل جعفری، تره، پیازچه، برگ سیر، شوید، گشنیز، ریحون و همچنین پودر پنیر پارمزان.

منبع: دونفره

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها