بارش‌های شدید در خراسان رضوی/ هوا سرد می‌شود

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر شهری، سیلاب، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش میدان دید و همچنین کاهش محسوس دما در چهار روز آینده هشدار داد.

بارش‌های شدید در خراسان رضوی/ هوا سرد می‌شود

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای با اشاره به تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی بر روی استان در چهار روز آینده نسبت آبگرفتگی معابر شهری، سیلاب، اختلال در سیستم حمل‌ونقل، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش میدان دید و همچنین کاهش محسوس دما، هشدار داد.

در این مدت دمای روزانه حدود 10 تا 12 درجه سلسیوس و دمای شبانه بین 6 تا 8 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

بر این اساس از روز یکشنبه، سوم فروردین، وقوع بارش شدید باران، در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای -در نواحی مستعد برخورد صاعقه و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف- در غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

میزان بارش‌ها بین 10 تا 20 میلیمتر بوده و بیشترین حجم بارش در مشهد و شهرستان‌ها و توابع تربت‌جام - به ویژه نواحی جنوبی-،باخرز، زاوه، رشتخوار، فریمان، خواف، ریوش، تایباد، شمال بردسکن، سبزوار -به ویژه نواحی جنوبی-، تربت‌حیدریه -به ویژه نواحی شرقی- به وقوع خواهد پیوست.

همچنین در روز دوشنبه، چهارم فروردین، غالب نقاط استان تحت تأثیر این سامانه بارشی شاهد بارش بین 20 تا 50 میلیمتر خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در این روز میزان بارش باران در مشهد حدود 20 تا 30 میلیمتر باشد و بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، چناران، سرخس، صالح آباد، تربت‌جام، فریمان، تایباد، خواف، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، بردسکن -به ویژه محور بردسکن_سبزوار-، ریوش، کاشمر، تربت‌حیدریه، زاوه، رشتخوار، باخرز، کاخک گناباد، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد رخ دهد.

همچنین در روز سه‌شنبه، پنجم فروردین، در غالب نقاط استان شاهد بارش بین 10 تا 20 میلیمتر خواهیم بود. ضمن اینکه در نواحی جنوبی بارش به شکل رگبار توام با رعدوبرق و در نواحی سردسیر استان -به ویژه نیمه شمالی- بارش باران و برف یا بارش برف همراه با کولاک پبش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام هواشناسی این سامانه بارشی ظهر چهارشنبه، ششم فروردین، با عبور از سطح استان، خراسان رضوی را ترک خواهد کرد.

بر این مبنا بر عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و... تأکید می‌شود.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها