سرعت وزش باد در زاهدان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود فردا دوشنبه بر شدت وزش باد در نواحی مرکزی این استان بویژه زاهدان افزوده شود و بیشینه سرعت وزش باد به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سرعت وزش باد در زاهدان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

علی ملاشاهی روز یکشنبه اظهارداشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل‌های جوی فردا بر سرعت وزش بادهای جنوبی در مرکز و نواحی شمالی سیستان و بلوچستان افزوده می شود به طوریکه انتظار می رود در مناطق مستعد توفان و گردوخاگ روی دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان و برخی نقاط نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان به 100 کیلومتر بر ساعت برسد که خیزش گردوخاک، وقوع توفان و گردوخاک و کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا می شود که این شرایط با شدت کمتر در نوار غربی استان نیز رخ می دهد.

رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 16 متر بر ثانیه معادل 58 کیلومتر بر ساعت رسید که در برخی ساعات شعاع دید افقی را نیز کاهش داد.

وی به فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: هم ‌اینک بارش باران و رگبار باران در شهرهای زاهدان، چابهار و راسک در حال باریدن است و انتظار می‌رود به تدریج بارش‌ها در سایر نواحی جنوبی و مرکزی استان نیز ادامه یابد.

ملاشاهی بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی رگبار و رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک تا فردا شب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد به طوریکه تا صبح فردا تمرکز بارش در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی، سواحل و در ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق استان خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه بارشها برای نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی بطور پراکنده انتظار می رود.

رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان به وضعیت جوی سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: تا فردا روی دریای عمان و سواحل وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر دمایی از امروز روند کاهش تدریجی دمای هوا در سیستان و بلوچستان روی می دهد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها