نخستین فوت منطقه بلوچستان در پی ابتلا به کرونا به ثبت رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ثبت نخستین مورد فوتی به علت ابتلا به کرونا ویروس در جنوب استان خبر داد و از مردم تقاضا کرد به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند.

نخستین فوت منطقه بلوچستان در پی ابتلا به کرونا به ثبت رسید

محمدمهران امینی‌فرد اظهار داشت: چند ساعت قبل اولین مورد فوتی به علت ابتلا به بیماری کرونا در ایرانشهر به ثبت رسید که متوفی خانم ۴۲ ساله، فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای بود و پنج روز پیش با علائم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی ایرانشهر افزود: متأسفانه پس از پنج روز بستری، این خانم به علت ابتلا به این بیماری فوت کرد و ما اولین ارگانی در استان بودیم که در مورد نیروهای اداری خودمان پیش‌قدم شدیم و آنها را از حضور در محل کار باز داشتیم تا با دورکاری کارهای اداری راه بیفتد و اکنون نیز کادرهای بهداشت و درمانی‌مان با تمام قوت سر کارشان حاضر هستند چراکه اگرچه اوضاع فعلا آرام است اما با چنین شرایطی، نمی‌توانیم آرامش را برای بعدتر نیز انتظار داشته باشیم.

وی با درخواست از مردم سیستان‌وبلوچستان تقاضا کرد: به هیچ عنوان برای کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوید، حالا باید همه بدانند که اوضاع خطرناک است و بر خلاف افرادی که همچنان به مسافرت ادامه می‌دهند و این بیماری را شوخی می‌گیرند، کرونا با کسی شوخی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی ایرانشهر در ادامه با اشاره به اینکه ویروس در همه سطح شهر موجود است، گفت: بهتر است که مردم خودشان را در خانه‌هایشان قرنطینه کنند و هر چند که ما اعتقاد داریم 80 درصد ابتلاها از نوع خفیف کروناویروس هستند اما همان 20 درصد نیز مقدار قابل توجهی است، این موضوعات را در کنار این بگذاریم که ما هنوز هم ویروس را به طور کامل نشناخته‌ایم و بعضی از رفتارهای آن برای‌مان عجیب و غریب است.

‌امینی‌فرد ادامه داد: تنها پیشنهاد ما به مردم است که به هیچ عنوان از خانه‌شان بیرون نیایند و شهرداری ها باید روزی دو بار همه جا را گندزدایی کنند‌‌، این روزها انجام بازدیدهای هرروزه از اماکن مختلف و بیمارستانها را در دستور کار خود قرار داده‌ام تا در صورت شیوع بیماری، اقدام خوبی برای مقابله با کرونا داشته‌ باشیم و همه ما در آماده باش کامل هستیم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها