بیشترین فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه است/ از مسیرهای سیلابی و بستر رودخانه‌ها دور شوید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اخطاریه صادر شده از سوی سازمان هواشناسی استان ستاد مدیریت بحران استانداری در حالت آماده باش قرار دارد و بیشترین فعالیت را مطابق پیش بینی هواشناسی امروز دارد.

بیشترین فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه است/ از مسیرهای سیلابی و بستر رودخانه‌ها دور شوید

شایانفر در گفت‌وگو با مشهد فوری اظهار کرد: با توجه به اخطاریه صادر شده از سوی سازمان هواشناسی استان بر حسب وظایف خود به کلیه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های بحران مدار اعلام آماده باش کردیم.

وی افزود: سامانه‌ای که در استان مستقر شده است بیشترین فعالیت را مطابق پیش بینی هواشناسی در روز یکشنبه و امروز دوشنبه دارد و نهایتا تا چهارشنبه ادامه می‌یابد و پس از آن فعالیت آن کاهش پیدا کرده و به اتمام می‌رسد و مطابق پیش بینی بیشترین فعالیت را امروز دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها را در منطقه طرقبه، شاندیز، تربت حیدریه و مشهد داشتیم که این روند همچنان ادامه دارد امیدواریم با توجه به پیش بینی‌هایی انجام شده، لایه روبی‌های و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته مشکل خاصی ایجاد نشود.

شایانفر با بیان اینکه همه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های بحران مدار آمادگی های لازم را دارند گفت: با وجود اینکه ترددها به خاطر کرونا کمتر است اما به مردم توصیه می‌شود که از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه در نقاط تفرجگاهی و کوهستانی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: بارش‌ها در فصل بهار به خصوص در مناطقی که رعد و برق وجود دارد شدت آن زیاد بوده و در مدت زمان کوتاهی مقدار آن افزایش می‌یابد و سیل ایجاد می‌شود بنابراین به هیچ وجه از مسیرهای سیلابی عبور نکنند و به رودخانه‌ها نزدیک نشده و اتراق نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران همه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و 25 دستگاه اجرایی است و براساس گزارش‌های گرفته شده تاکنون مشکل خاصی پیش نیامده و تنها در طرقبه یک اصطبل تخریب شده و 5 راس دام تلف شده اما هیچ گونه تلفات جانی و خسارت دیگری ایجاد نشده است.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها