کرونا کاری با سینما کرد که از ۱۰۰ سال پیش تا حالا بی‌سابقه بوده است

تحلیلگران٬ نویسندگان٬ ناشران٬ سالن‌داران و دست‌اندرکاران سینما متفق‌القول شده‌اند که سینما در حال حاضر کاملا متوقف شده است‌.

کرونا کاری با سینما کرد که از ۱۰۰ سال پیش تا حالا بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبر فوری به نقل از هالیوود ریپورتر٬ برای اولین بار در تاریخ بیش از صد ساله سینما٬ تمام سالن‌های سینما در آمریکا و تقریبا در دیگر کشورهای جهان به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کروتا تعطیل شدند.

دنیای سینما برای اولین بار در تاریخ این صنعت شاهد گیشه‌ای بود که ناباورانه به رقم صفر رسید.

پاملا مک کلینتاک، گزارشگر باکس آفیس هالیوود ریپورتر نوشت:

«ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم. مثل هر شنبه و یکشنبه یک دهه گذشته٬ برای پوشش خبر وگزارش باکس‌آفیس و میزان فروش گیشه، بیدارم شدم. مثل همیشه آماده نوشتن میزان فروش گیشه‌ها و ارقام و فیلم‌های پرفروش شدم. اما سکوتی تلخ بر همه چیز حاکم بود. اولین بار دیدم که تمام سینماهای آمریکا و بیشتر کشورهای جهان تعطیل شده بود. از صد سال پیش تا کنون چنین شرایطی بی سابقه بوده است.

روز یکشنبه ساعت ۹ صبح همچون همیشه٬ ایمیل کام اسکور برایم آمد که میزان فروش و آمارهای باکس آفیس را ارائه می‌دهد اما در عین ناباوری دیدم خالی از هرگونه آماریست. باز به خودم امید دادم که احتمالا در پوشه‌های پیوست شده به آن ایمیل باید آماری از فروش در برخی نقاط دیگر باشد. اما متاسفانه آن هم خالی بود و به شکلی ناباورانه به این یقین رسیدم که صنعت سینما هم چون دیگر بخش‌های تجاری٬ اقتصادی و تولیدی٬ به‌خاطر شیوع کرونا زمین‌گیر شده است.»

اریک لومیس، تحلیلگر و گزارشگر حوزه گیشه و اکران و نشر سینما اذعان می‌کند که در شرایط تیره کنونی، دیگر جایی برای ارائه گزارش باکس آفیس نیست مگر زمانی‌که شرایط به حالت معمول قبل بازگردد. او در ادامه می‌گوید اگرچه این دوران ممکن است اندک زمانی طول بکشد اما بالاخره از آن عبور خواهیم کرد.

درآمد گیشه آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمام سالن‌های سینما به صفر رسید. رکوردی که در تاریخ صنعت سینما بی‌سابقه است.

سایت کام اسکور برای اولین بار، گزارش فروش هفتگی باکس آفیس را منتشر نکرد، چراکه ناشران زیرمجموعه کمپانی دیزنی، هیچ گونه آماری ارائه نکردند.

پل درگار عابدیان، تحلیلگر ارشد کام اسکور می‌گوید: «تنها وضعیتی را که می‌توان اندکی با شرایط کنون مقایسه کرد، زلزله سال ۱۹۹۴ است البته آن حادثه تنها کالیفرنیا را متاثر از حادثه کرد حال آنکه شرایط فعلی سراسری است.»

با این وجود، برخی فیلم‌ها آمار فروش گیشه خود را اعلام کرده‌اند که شیوه و محل اکران در چارچوب آمار رسمی باکس آفیس قرار نمی‌گیرد. فیلم کمدی «موجو» از اکران در ۱۷ سالن سینما، تنها درآمدی ۳ هزار و ۸۴۲ دلاری داشته است. البته این اکران به صورت اشتراکی با سالن‌های انفرادی خصوصی صورت گرفته و مخاطبین فیلم را در خانه و با اپلیکیشن اسپلیت تماشا کرده‌اند.

با این حال٬ فیلم انیمیشن سینمایی «به پیش» محصول دیزنی و پیکسار با اکران در ۱۳۵ سالن، ۷۱ هزار دلار درآمد داشته و فیلم ژانر وحشت «مرد نامرئی» با نمایش در ۱۱۱ سالن، مبلغ ۶۴ هزار دلار فروش داشته است‌. ناگفته نماند که این فیلم‌ها در سالن‌های سینمایی مخصوص سواره نمایش داده شده است که در آن مخاطبین با خودروی شخصی وارد سالن می‌شوند و از داخل خودرو به تماشای فیلم می‌نشینند.

منبع: تسنیم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها