شاهد ناکامی معلم عاشق در «شیش و هشت» باشید/ ماجرای جیرجیر کفش‌ها

فیلم-تئاتر «شیش و هشت» به کارگردانی نیما دهقان می‌تواند در روزهای تعطیلات نوروز گزینه مناسبی برای تماشا باشد.

شاهد ناکامی معلم عاشق در «شیش و هشت» باشید/ ماجرای جیرجیر کفش‌ها

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر ، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان دیدن فیلم-تئاترهای مختلف پیشنهاد می شود که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «شیش و هشت» به کارگردانی نیما دهقان می تواند لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم بزند.

«شیش و هشت» نوشته کوروش نریمانی داستان معلم عاشقی را روایت می‌کند که جیرجیر کفش‌هایش باعث بروز مشکلاتی برای رسیدن به دختر دلخواهش می شود...

این اثر نمایشی سال ۹۲ با بازی فرزین صابونی، الهام کردا، سیامک صفری، جواد پولادی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

ایده اولیه نمایشنامه «شیش و هشت»، به گفته نویسنده با نگاهی آزاد به داستان کوتاه «درس‌های پنجشنبه» نوشته رنه ژان کلو نویسنده فرانسوی، شکل گرفته است.

نریمانی در این نمایشنامه با زبان طنز به شرح یک جامعه عقب افتاده و زندگی روزمره مردم ساده اندیش این جامعه، می‌پردازد. در اجرا هم نیما دهقان با رویکردی ساختارشکنانه اجرایی استیلیزه ارائه می‌کند و به جای تأکید بر بیان دقیق دیالوگ‌های آمیخته با طنز و بازی کلامی از سوی بازیگران، بازیگران خود را به سوی ارائه یک بازی کاریکاتورگونه و فانتزی می‌برد و با ایده‌پردازی‌های مختلف در شکل میزانسن و هدایت بازیگران، از استعاره و کنایه طنز دور می شود و بیشتر از طریق بازیگرانش موقعیت‌های کمیک را خلق می‌کند.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی‌اودی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها