ثروتمندترین فرد اروپا امروز ۱۱ میلیارد دلار پولدارتر شد!

رشد شدید شاخص های بورس اروپایی باعث افزایش چشمگیر ثروت برنارد آرنو شد.

ثروتمندترین فرد اروپا امروز ۱۱ میلیارد دلار پولدارتر شد!

هر چند که صنعت کالاهای لوکس یکی از بیشترین زیان ها را از محل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان متحمل شده اما به دنبال بازگشت بخش بزرگی از اقتصاد چین به حالت عادی که یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی کالاهای لوکس جهان به شمار می رود، ارزش نماد بسیاری از برندهای لوکس امروز صعودی چشمگیر داشته است.

پس از اعلام خبر نهایی شدن بسته حمایتی دو تریلیون دلاری آمریکا، گسترش برنامه خرید اوراق قرضه توسط بانک های مرکزی اروپا و آمریکا با هدف حمایت از کسب و کارها و اعلام بسته های محرک جدید در فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا، شاخص های بورسی اروپایی امروز یکی از درخشان ترین روزهای خود را سپری کردند تا جایی ثروت برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا که سهامدار اصلی و مدیرعامل برند لویی ویتون است تنها در یک روز ۱۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال ثروت کنونی آرنو فرانسوی هنوز ۳۵.۲ میلیارد دلار کمتر از بالاترین رقم ثبت شده خود در روزهای نخست امسال است.

البته این افزایش ثروت تنها مربوط به ثروتمندان اروپایی نبود و به دنبال جهش کم سابقه شاخص های بورسی در آمریکا، بسیاری از ثروتمندان آمریکایی نیز میلیاردها دلار به ثروت خود افزودند. شاخص داو جونز اینداستریال اوریج که اصلی ترین شاخص بورسی وال استریت نیز محسوب می شود، در معاملات امروز بیش از ۱۱ درصد افزایش یافت که بالاترین صعود روزانه این شاخص در طول ۲۸ سال اخیر محسوب می شود.

وارن بافت، چهارمین فرد ثروتمند جهان برنده اصلی جهش شاخص های بورسی در آمریکا بود و ۶.۵ میلیارد دلار به ثروت خود افزود. آمانسیو اورتگا، دومین فرد ثروتمند اروپا و مالک برند زارا نیز در آخرین دور از معاملات بورسی موفق شد تا در یک روز ۵.۹ میلیارد دلار به ثروتش اضافه کند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها