پالایش مسافران نوروزی قم

استاندار قم از طرح پالایش مسافران نوروزی قم خبرداد.

پالایش مسافران نوروزی قم

بهرام سرمست در گفت‌وگویی، با اشاره به در پیش بودن موج دوم سفرهای نوروزی و افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، با استفاده از شماره خودروهای در سفر و پیش از ورود به استان نقش مهمی در کاهش شیوع احتمالی بیماری کرونا پس از بازگشت مسافران در قم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خروجی های استان به دقت کنترل می شود، افزود: در ورودی‌های قم نیز با اعمال سیاست های توصیه‌ای و راهنمایی افراد نسبت به پایش و پالایش مبتلایان به بیماری کرونا؛ تلاش استان در جهت کاهش شیوع این بیماری ادامه دارد.

سرمست با اشاره به لزوم تداوم قرنطینه خانگی در راستای شکست زنجیره شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: تعطیلی بخش های تجاری غیر ضروری نیز تا نیمه فروردین تمدید خواهد شد.

وی از اجرای طرح وزارت بهداشت در زمینه سطح بندی میزان آلودگی و شیوع بیماری کرونا در شهرهای کشور خبر داد و افزود: مقرر شد تا در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی به ریاست وزیر کشور و با کسب نظرات استانداران پیرامون نحوه و میزان اعمال محدودیت ها و اقدام‌های لازم متناسب با سطح‌بندی مورد نظر تصمیم‌گیری شود.

وی به لزوم انجام فعالیت های حاکمیتی وخدمات ضروری در کشور اشاره و بیان کرد: یک سوم نیروهای ادارات که وظایف آنها جنبه ضروری ندارد، به‌صورت شیفت‌بندی در دستگاه های اجرایی حضور خواهند داشت و بدیهی است دستگاه‌های خدماتی، امدادی،کادر درمانی و اورژانسی از این قاعده مستثنی هستند.

وی درخصوص شرکت های ارائه دهنده خدمات غیرحضوری و الکترونیک گفت: سیاست دولت کاهش خروج مردم از خانه و عدم حضور دراجتماعات است و در این راستا و به منظور تشویق بیشتر مردم به خرید غیرحضوری و استفاده از خدمات الکترونیک؛ صداوسیما با همکاری وزارت صمت این شرکت ها را به‌صورت رایگان به مردم معرفی خواهد کرد.

سرمست ادامه داد: در خصوص زندانیانی که در حال حاضر در مرخصی به‌سر می برند نیز مقرر شد با تشخیص تشکیلات قضایی و امور زندان‌ها تا پایان فروردین ماه جاری این مرخصی تمدید شود.

وی به برنامه های استان در راستای اجرای شعار سال و جهش تولید اشاره و اضافه کرد: عمده تلاش استان معطوف به مقابله با بیماری کرونا و تامین سلامت مردم و نیز صیانت از نیروی کار واحدهای تولیدی و اقتصادی است و در زمینه تحقق شعار سال، یکی از تکالیف مدیران اجرایی ارائه راهبردهای عملیاتی با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی، صاحب‌نظران و کارشناسان دانشگاهی است.

وی لزوم حمایت از بخش های تولیدی آسیب دیده از شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع یکی از برنامه های اصلی مدیریت استان است و با هماهنگی های صورت گرفته پیشنهادها به معاون اقتصادی ریاست جمهوری منعکس می شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها