60 درصد مراجعات به شعب اضطراری بانک‌ها برای اقدامات غیر ضروری بوده است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی گفت: یک شعبه از هر بانک در ۱۰ شهرستان بزرگ استان برای امور بسیار ضروری باز گذاشته شده است.

60 درصد مراجعات به شعب اضطراری بانک‌ها برای اقدامات غیر ضروری بوده است

حسن مونسان در خصوص باز بودن برخی از شعب بانکی برخلاف اعلام قبلی تعطیلی بانک‌ها تا شانزدهم فروردین اظهار کرد: برخی شعب برای موارد بسیار ضروری مانند خرید مواد نفتی که جایگاه سوخت باید تهیه کنند، آردی که نانوایی‌ها باید بخرند و اقلام دیگری مانند الکل مواد ضدعفونی کننده که باید از پتروشیمی‌ها خریداری شود، باز گذاشته شده بودند چرا که ممکن است فعالان اقتصادی در بانک‌های مختلف حساب داشته و برای این فعالیت‌های ضروری به آن نیاز داشته‌ باشند.

وی ادامه داد: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این اقدام را در جهت جلوگیری از شیوع ویروس انجام داده است چرا که ما ۲۲۰۰ شعبه در سراسر استان داریم و اگر این شعب باز باشند و محل تجمع افراد شوند می‌تواند به سلامت جامعه آسیب برساند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی تصریح کرد: در ۱۰ شهرستان بزرگ تصمیم گرفته شد که تعدادی از شعب بانک‌ها برای موارد ضروری باز باشند و در مجموع هر بانک یک شعبه را در این شهرستان‌ها برای موارد خیلی ضروری باز گذاشت و در این شرایط تعداد زیادی از مردم روز گذشته به این شعب مراجعه کردند و هم سلامت جامعه و هم سلامت خود را به خطر انداختند و همچنین سیاست‌های تصمیم‌گیری شده را تحت‌الشعاع قرار دادند. بانک‌ها مرکز انتقال آلودگی است و از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان به بانک‌ها مراجعه نکنند.

مونسان با اشاره به مراجعات غیرضروری به شعب بانکی خاطر نشان کرد: هدف از تعطیلی بانک‌ها قطع زنجیره انتقال ویروس بوده است اما متاسفانه برخلاف توصیه‌های فراوان ۶۰، ۷۰ درصد موارد مراجعه به بانک‌ها برای امور غیرضروری بوده است که می‌توانسته‌اند برای انجام‌ آن‌ها از سامانه‌های الکترونیک بانک‌ها استفاده کنند و مواردی بوده است که می‌توانسته‌اند پس از شانزدهم فروردین انجام دهند یا حتی یک سوال ساده بوده است.

وی درخصوص اقداماتی که در جهت کاهش حضور مردم برای انجام فعالیت‌های بانکی انجام شده است، عنوان کرد: از اسفندماه سال گذشته از آن جایی که در خصوص این مساله کرونا احساس خطر شد بانک مرکزی امور جاری و ضروری و مورد نیاز روزانه مردم را که با شبکه بانکی سر و کار دارد با اقداماتی همچون افزایش نقل و انتقال، تمدید کارت‌های منقضی شده و مسائل دیگر اصلاح کرد و موارد دیگر که مورد نیاز مردم است از طریق سامانه‌های الکترونیکی قابل انجام است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی افزود: در زمینه چک‌هایی که در این روزها ممکن است سر رسید شود و در سامانه مبادله چکاوک انجام شوند، گزارشی تهیه کردیم و به شورای هماهنگی بانک‌های کشور فرستادیم و از استانداری هم خواستیم که به بانک مرکزی منعکس کند، امیدواریم که بانک مرکزی در صورت امکان تصمیم بگیرد که این چک‌هایی که سر رسید می‌شود حداقل چند روزی عقب بیافتد حال آنکه این مسائل بار حقوقی دارد اما اگر این اتفاق بیافتد خیلی از نیازهای مردم از این بابت نیز برطرف می‌شود و دغدغه و نگرانی افرادی که چک داده‌اند نیز تا حدودی برطرف می‌شود و نیازی به مراجعه به بانک نخواهند داشت.

مونسان بیان کرد: اقساط ۱۰ گروه شغلی که برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به صورت سیستماتیک به پایان دوره منتقل شده‌اند و نیازی به مراجعه به بانک و دادن درخواست نیست در صورتی که خطایی وجود داشته باشد می‌توانند شکایت خود را به بانک مرکزی یا بانک‌های مورد نظر اعلام کنند، اتفاقا به این صورت بهتر نتیجه می‌گیرند چرا که بانک‌ها ملزم به پاسخگویی به شکایت‌هایی هستند که به صورت سیستمی ثبت می‌شوند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها