کنایه‌ای از یک اقتصاددان حامی دولت به مدیریت روحانی / عبرت‌های کرونایی از ایتالیا !

دکتر محمد طبیبیان از اقتصاددانان حامی دولت در یادداشتی، به نقد سیاست‌های حسن روحانی درقبال کرونا پرداخته که عبرت آموز است.

کنایه‌ای از یک اقتصاددان حامی دولت به مدیریت روحانی / عبرت‌های کرونایی از ایتالیا !

هشت سال پیش، در یک شب ژانویه سال ۲۰۱۲، یک کشتی تفریحی با حدود ۳۰۰ سرنشین از شهروندان کشورهای مختلف اروپا در سواحل ایتالیا به صخره‌ای خورد و شکاف برداشت. در زمان حادثه، فاصله این کشتی تا ساحل۱۵۰ متر بود، اما حدود ۳۲ نفر از سرنشینان که عمدتاً از کشورهای دیگر مانند انگلستان و آلمان بودند، جان باختند.

دو پرسش قابل ملاحظه:

۱. چرا این کشتی بزرگ تا این حد به ساحل نزدیک شد؟

چون منزل کاپیتان کشتی در ساحل بود و در آن شب در منزل او پارتی برقرار بوده و کاپیتان به ساحل نزدیک شده بوده تا برای مهمانان دست تکان دهد!
این طنز نبود و جداً همینطور بود و در محاکمه کاپیتان مطرح شد.

درس اخلاقی اول برای ما:
وقتی یک ناخدا کشتی را از یک طرف می‌برد الزاماً برای رفاه حال سرنشینان نیست، ممکن است برای پارتی منزل خودش باشد.

۲. چرا تلفات در این فاصله نزدیک به ساحل زیاد بود و چرا عمده تلفات از غیرایتالیایی‌ها بود؟

چون زمانی که کشتی به صخره برخورد کرد و برخی مسافرین به عرشه آمدند، کاپیتان در بلندگو اعلام می‌کند که همه چیز تحت کنترل است و جای نگرانی نیست و مسافرین به کابین‌های خود مراجعه کنند.

مسافرین غیرایتالیایی که به اظهار نظر و صداقت مسئولین اعتماد داشتند، به توصیه کاپیتان عمل کرده و به کابین های خود می روند. اما مسافرین ایتالیایی که تجربه ایتالیایی داشته و به حرف های مسئولین بی اعتماد بودند، به سرعت فهمیدند که باید صحبت کاپیتان را در جهت عکس تفسیر کنند و به همین دلیل، به سرعت از کابین‌های خود بیرون رفته بر روی عرشه آمدند.

آن دسته از ایتالیایی ها که بنیه بدنی داشتند خود را به آب زدند و تا ساحل شنا کردند و نجات یافتند؛ بقیه ایتالیایی ها هم توسط گروه‌های امداد نجات یافتند. ولی متاسفانه آنهایی که به صحبت مسئول مربوطه اعتماد کردند ، داخل کابین‌ها خفه شدند.

درس اخلاقی دوم برای ما:

هر وقت مقامات فرمایش و توصیه کردند، فرمایشات و توصیه‌های قبلی آنها را هم در ذهن مرور کنید.

درس اخلاقی سوم برای مدیران: اگر حرف‌های مستحکم و قول‌های وزین قبلی شما درست در نیامد، انتظار نداشته باشید مردم به کابین‌های زیر عرشه بروند؛ ممکن است خود را به آب بزنند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    این دولت از اول دروغکو بود تا اخر هم هست هم دروغگو وهم خیلی پر رو

  • ناشناس
    0

    منظورت را خیلی زیرکانه گفتی حالا ما که خانه نشینیم تو کابین هستیم .و خفه و غرق میشویم یا افرادی که در روی آسفالت خیابانها (عرشه کشتی) .خدایا خودت دردمان را درمانی

    نظرات شما -
    • ی
      0

      منظور اینه که تو خونه بمون / وضعیت علی رغم اینکه روحانی سعی دارد عادی نشان بدهد ناجوره و قرمزه. پس مواظب خودت باش و نه بیرون برو نه مسافرت. روحانی به قرنطینه اعتقاد نداره / پس تو به قرنطینه اعتقاد داشته باش و خودت را قرنطینه کن

  • رضا
    0

    روحانی بزرگترین دوروغگوی قرن میباشد وپروترین فرد قرن میباشد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      روحانی بدلیل سهل انگاری در توقف خودرو ها در هفته اول عید باید محاکمه شود . ایشان مسئول مرگ و میر برخی از مردم بیچاره ایران است

  • علی
    0

    دروغ رو نوبخت به روحانی یاد داد و برای همه دولت عادی ساخت اگه راست بگن سریع اخراج میشن پیش فروش سکه ویا عدم سرکشی به حسابهای مردم و .....

  • کاربر ناشناس
    0

    مدیریت کشور ۴۰ سال است که در پیتی انجام میشود،این کشور را امام زمان نگه داشته نه عمامه به سر ها،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها