عکس تختی و فردین روی جلد یک ویژه‌نامه ورزشی

اولین شماره مجله «ایران ورزشی» با عکس دیده‌نشده‌ای از تختی و فردین، دو تن از کشتی گیران اسبق تیم ملی ایران با عنوان «سالنامه ایران ورزشی» منتشر شد.

عکس تختی و فردین روی جلد یک ویژه‌نامه ورزشی

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، این ویژه‌نامه که اواخر سال گذشته به چاپ رسید و تا پایان فروردین ماه هم روی کیوسک‌های مطبوعاتی قرار خواهد داشت، به موضوع دورانِ ورزشی مرحوم محمدعلی فردین پرداخته و برای اولین بار نوزده قطعه عکس از دوران ورزشی ستاره ورزش و سینمای ایران منتشر کرد.

این عکس‌ها مربوط به مرحوم قاسم فارسی است که توسط موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک خریداری شده است و در اختیار تحریریه ایران ورزشی قرار گرفت.

در این سالنامه به زندگی فردین در ۱۲ پرده با قلم ابراهیم افشار پرداخته شده و مصاحبه‌هایی با محمدرضا طالقانی درباره حاشیه‌های حضور فردین در استادیوم دوازده هزارنفری، سیاوش فردین پسر آن مرحوم، محمدمهدی یعقوبی، ابوالفضل حسین پور و حسین ملاقاسمی از هم دوره‌ای‌هایش و کیومرث ابوالملوکی اولین سرمربی تاریخ تیم ملی کشتی آزاد به ثبت رسید.

از دیگر قسمت‌های این مجله می‌توان به دیده بان۹۸، باشگاه گزارشگران با مطالبی درباره تیم ملی مخفی کی‌روش، بررسی مصاحبه‌های علی کریمی، مهاجرت ورزشکاران، خروج مربیان خارجی از کشور و مصاحبه با علیرضا فغانی، عکس‌های سال از حضور تاریخی زنان در استادیوم آزادی، خبرهای خوب سال، بررسی وضعیت ایران در المپیک توکیو، اقتصاد فوتبال، اتاق فکر، ورزش زنان، بررسی وضعیت زبان انگلیسی مربیان ایرانی، گفتگوی رودروی بهمن فروتن و جلال چراغپور درباره فوتبال این روزهای ایران، بررسی گزارشگران تلویزیونی ایران از پیش از انقلاب تا امروز و جای خالی عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی و همچنین ترجمه مقاله های تحلیلی روز فوتبال دنیا اشاره کرد.

اولین شماره مجله ایران ورزشی در ۱۸۰ صفحه به سردبیری علی عالی است که در دوره تازه این روزنامه، قطع آن تغییر کرده و علاوه بر روزنامه و مجله، آخر هفته‌ها هم ویژه‌نامه‌ای منتشر می‌شود.

عکس تختی و فردین روی جلد یک ویژه‌نامه ورزشی

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها