آمار مبتلایان در آذربایجان شرقی به ۱۰۹۴ نفر رسید/ ۱۰۵ نفر فوت کردند

استاندار آذربایجان‌شرقی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را پنج هزار و ۲۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: تا به امروز ۶۵۰ تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا، اختصاص یافته است.

آمار مبتلایان در آذربایجان شرقی به ۱۰۹۴ نفر رسید/ ۱۰۵ نفر فوت کردند

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در کنفرانس تصویری با رییس جمهور با تبیین آخرین وضعیت استان و عملکرد نهادهای مسئول در مقابله با کرونا گفت: بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشدید ممنوعیت‌ها نیز به زودی در استان اجرا می شود.

وی گفت: متأسفانه تا به امروز نتیجه تست یک هزار و ۹۴ نفر از هم استانی‌های ما، مثبت بوده و ۱۰۵ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

وی از تجهیز کامل تخت های بیمارستانی مورد نیاز در بخش icu نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه به برکت اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم در استان و تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ مشکلی در ارتباط با امکانات و تجهیزات درمانی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی، دوره پیک اول کرونا در استان را مربوط به بازه زمانی ۲۹ اسفند تا سوم فروردین اعلام و اظهار امیدواری کرد: با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی بیش از پیش مردم بتوانیم این بیماری را بدون داشتن دوره پیک های دیگر، شکست دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه تردد در جاده های استان بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته است، گفت: اکثریت جامعه، همکاری خوبی با مدیریت استان و کادر بهداشت و درمانی دارند.

وی به غربالگری و تب سنجی تمام سرنشینان خودروهای ورودی و خروجی به تبریز و سایر شهرستان های استان توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: در روزهای آتی نیز، نظارت بر محدودیت تردد در جاده های مواصلاتی استان و ممانعت از ورود خودروهای غیربومی به استان نیز تشدید می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال هیچ یک از بوستان ها و تفرجگاه های استان، در روز سیزده بدر، میزبان مردم عزیز استان نخواهند بود، گفت: امیدواریم در صورت رعایت توصیه های بهداشتی و درمانی توسط مردم در دو هفته آتی، بتوانیم زنجیره انتقال کرونا ویروس در استان را از بین ببریم.

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران نیز در این ارتباط زنده از تلاش های مدیریت ارشد استان و کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد و بر رعایت توصیه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا توسط مردم استان تأکید کرد.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها