سامانه بارشی جدید وارد خراسان رضوی می‌شود

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از ورود سامانه‌ ناپایدار و بارشی جدید به استان از اواخر وقت شنبه نهم فروردین ماه خبر داد.

سامانه بارشی جدید وارد خراسان رضوی می‌شود

به گزارش مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، با ورود این سامانه‌ وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای تا پایان هفته آینده پیش بینی می‌شود.
براساس این گزارش این سامانه از فردا ۱۸ استان کشور را در بر می‌گیرد که بر این اساس بیشترین حجم بارش‌های رگباری در خراسان رضوی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: روز یکشنبه ۱۰ فروردین بارش باران در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان و بوشهر حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز دوشنبه ۱۱ فروردین بارش باران در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق اصفهان، شمال یزد، جنوب و شرق سمنان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر خواهد بود.

این گزارش‌ها حاکی است بر اثر وقوع بارش‌های رگباری احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب، کاهش دما، تشکیل مه، کاهش میدان دید و اختلال در سیستم حمل و نقل در بیشتر مناطق خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی در این گزارش به احتیاط در ترددهای جاده‌ای، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها