بهبودیافتگان بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۴۷۶۵ نفر رسید

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۶۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا که در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری بودند از این بیماری بهبود پیدا کردند.

بهبودیافتگان بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۴۷۶۵ نفر رسید

دکتر حمیدرضا رحیمی اظهار کرد: ظرف ۳۸ روز گذشته منتهی به هشتم فروردین ماه جاری پنج هزار و ۴۳۷ شهروند مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۳۷۴ نفر از مجموع بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون دو هزار و ۸۲ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان راهی منزل شده‌اند.
مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این مدت ۸۵۸ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در بیمارستانهای زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیر پوشش دارد بستری شده اند که ۷۴۳ نفر از این تعداد با دریافت خدمات‌ درمانی مناسب و بهنگام، سلامتی خود را باز یافته‌اند.
وی افزود: ۴۴۲ بیمار حاد دستگاه تنفسی نیز ظرف همین مدت در مراکز درمانی حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بستری و تاکنون ۳۶۶ نفر از آنها درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۱ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.
دکتر رحیمی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد ظرف همین مدت ۲۹۹ بیمار حاد تنفسی داشت که ۱۹۸ نفرشان درمان شده و بهبود یافته‌اند.
وی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره و عنوان کرد: ۲۵۴ نفر در این منطقه بخاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران ۲۰۹ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه، تعداد بیماران مشکوک به کرونا و بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۲۱۰ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۶۸ نفر از این بیماران درمان شده‌اند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها