بیشترین مسافران جاده‌ای خراسان رضوی از تهران آمده‌اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیشترین خودروهای غیربومی ورودی به جاده‌های خراسان رضوی با سهم ۸.۵ درصد خودروهایی هستند که در تهران شماره گذاری شده‌اند.

بیشترین مسافران جاده‌ای خراسان رضوی از تهران آمده‌اند

ابراهیم نصری اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه های هوشمند نصب شده در جاده‌های استان خراسان رضوی ۷۸ درصد از ترددها و ورود وسائل نقلیه به استان مربوط به خودروهای بومی خراسان رضوی بوده است.

وی ادامه داد:پس از تهران استانهای خراسان جنوبی با ۲.۳ درصد، خراسان شمالی با ۱.۶ درصد، و اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد با یک درصد به ترتیب بیشترین سهم را از تردد خودروهای غیربومی در جاده های استان به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اطلاعات دستگاه های تردد شمار از مبادی ورودی استان از ۱۶ اسفند ۹۸ تا هشتم فروردین ۹۹ بیش از ۴۵۰ هزار خودروی سبک وارد خراسان رضوی شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ کاهش یافته است.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده اجرایی برای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماسهای بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها پیشتر اجرا شده‌اند و هم‌اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.
از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاهها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمعهایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرتهای بین‌شهری نیز از مواردی است که در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها