شناسایی ۳۸۶مورد مشکوک به کرونا در پست‌های بازرسی هلال‌احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طی ۲۹ رو گذشته ۳۸۶ مورد مشکوک به کرونا در پست‌های بازرسی هلال‌احمر زنجان شناسایی شد.

شناسایی ۳۸۶مورد مشکوک به کرونا در پست‌های بازرسی هلال‌احمر زنجان

شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه تا روز گذشته (۸ فروردین) حدود ۵۸ هزار نفر در رابطه با ویروس کرونا غربالگری و تب‌سنجی شده است، افزود: طی ۲۹ رو گذشته ۳۸۶ مورد مشکوک به کرونا در پست‌های بازرسی هلال‌احمر زنجان شناسایی شد.

وی ادامه داد: در خصوص مقابله با شیوع ویروی کرونا، ۲۱ پست بازرسی، غربالگری و تب‌سنجی با مشارکت نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، شبکه بهداشت و نیز پویش‌های مردمی در سطح استان برپا شده است.

میرزایی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان در زمینه ایجاد نقاهت‌گاه نیز مشارکت داشته، به طوری که تاکنون ۱۱۵۰ تخته پتو تحویل مراکز مربوطه داده شد و برای تجهیز نقاهت‌گاه شهرستان ابهر نیز با ظرفیت ۱۰۰ تخت به این جمعیت محول شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در رابطه با برنامه‌ریزی برای فعال کردن داروخانه هلال‌احمر زنجان برای ارائه داروهای مربوط به بیماران خاص، ادامه داد: فعال کردن این داروخانه به مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیاز دارد.

میرزایی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان در راستای ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها با شهرداری زنجان همکاری کرده و این اقدام با مشارکت کانون طلاب عملیاتی شده است، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان با کمبود ماسک و دستکش مواجه بودیم که در این راستا جمعیت هلال‌احمر استان با استفاده از ظرفیت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان و نیز با مشارکت خیرین از ۲۰ اسفند پارسال روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید و عرضه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به کاهش قابل توجه سفرهای نوروزی، ادامه داد: با همکاری اکثر مردم و همشهریان در پویش «در خانه بمانیم»، سفرهای نوروزی نیز بالطبع کاهش یافته و از ۲۵ اسفند پارسال نیز فقط ۴ مورد تصادفات جاده‌ای به جمعیت هلال‌احمر استان گزارش شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از نگرانی‌هایی که مردم بعد از تعطیلات ممکن است داشته باشند، جلوگیری خواهد شد، در رابطه با لزوم کنترل رفت و آمد روستاییان به سطح شهر نیز اظهار کرد: در این راستا برای جلوگیری از رفت و آمد روستاییان به سطح شهر، فروش اینترنی برخی از فروشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

وی همچنین در رابطه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خاطرنشان کرد: شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده که در این راستا کمک‌هایی نیز واریز شده است.

میرزایی گفت: در ۱۳ بهمن‌ماه پارسال کمیته‌هایی برای آماده‌سازی بسته‌های آموزشی و نیز تصمیم‌گیری و انجام اقداماتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در این جمعیت تشکیل و قبل از شیوع این بیماری در کشور، در دو نوبت برای کارکنان و امدادگران آموزش‌های لازم در این خصوص داده شد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها