داروهای ایدز برای درمان کرونا تأثیری دارند؟

یک پزشک حوزه ایدز درباره تاثیر داروهای این بیماری بر کروتا توضیح داد.

داروهای ایدز برای درمان کرونا تأثیری دارند؟

ویروس کرونا اغلب برای بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف‌تر خطرناک است؛ کسانی که نقص ایمنی دارند جزو گروه‌های پرخطر هستند از جمله کسانی که پیوند عضو انجام داده باشند، کورتون و دارو‌های شیمیایی استفاده کنند و حتی کسانی که ایدز داشته باشند ویروس کرونا برای آن‌ها بیماری خطرناکی محسوب می‌شود.

وحید جهانمیری پزشک حوزه ایدز درباره افراد متبلا به ایدز، گفت: افراد مبتلا به ویروس HIV راحت‌تر از سایر افراد به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد و این اتفاق شرایط وضعیت جسمی آن‌ها را وخیم‌تر خواهد کرد.

او افزود: اگر این بیماران علائم ویروس کرونا را داشته باشند باید به طور ویژه باید سی تی اسکن شوند و حساسیت در این‌ها بیشتر است.

این پزشک فعال حوزه ایدز گفت: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی، بیش از بقیه در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند و در صورت ابتلا به آن عوارض سختی را متحمل خواهند شد.

او ادامه داد: افرادی که دارای ویروس اچ آی وی هستند و از آن اطلاعی ندارند ممکن است به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، بیش از دیگران در معرض خطر باشند و در صورت ابتلا به این ویروس، ناخواسته و ندانسته آن را به دیگران منتقل کنند.

این پزشک حوزه ایدز تاکید کرد: نکته مهم این است که اگر این افراد شناسایی شوند و تحت درمان قرار گیرند، به علت گذراندن فرایند درمان و مصرف دارو می‌توان بار ویروس اچ آی وی را در بدن خود به صفر برسانند و قدرت مقابله با کرونا را در خود تقویت کنند.

جهانمیری ادامه داد: افرادی هم هستند که مبتلا به اچ آی وی بوده و تحت درمان قرار دارند. یعنی اینکه این افراد به خاطر درمان و مصرف دارو، بار ویروس در بدن آن‌ها به صفر رسیده و در نتیجه سیستم ایمنی بدنی آن‌ها بالا است.

او افزود: به این افراد توصیه می‌شود، دست‌های خود را به صورت مداوم با آب و صابون شسته و ضمن رعایت بهداشت، در فضا‌های شلوغ حضور پیدا نکنند و تحت نظر دکتر عفونی قرار گیرند.

جهانمیری گفت: نکته مهم این است که اضطراب و تنش‌های روحی و روانی بر سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد از این رو باید نسبت به اطلاع رسانی درمورد شیوع کرونا مراعات کرد تا سبب هراس عمومی نشود.

وی ادامه داد: وضعیت ناخوشایند و بحران‌های روحی و روانی سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند پس باید با ورزش و تغذیه مناسب و نیز آگاهی به موقع و بهداشت و مراقبت فردی، مانع از بروز موقعیت‌های استرس‌زا و پرتنش شد.

همچنین حمیدرضا بادلی فوق تخصص نفرولوژی درباره تأثیر دارو‌های ایدز بر بیماری کرونا، گفت: در بیماران متوسط تا شدید شواهدی از تأثیرات برخی از دارو‌های ضد ویروسی دیگر که تأثیری در بیماری‌های مثل ایدز دارند دیده شده و هنوز اگرچه شواهد به اندازه کافی نیست، ولی در بیمارستان‌ها دارو‌های ایدز را برای بیمارانی که بیماری آن‌ها متوسط تا شدید است، استفاده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی فاتح
    0

    اسیلتامیوروسایرداروها ی مکمل جزئ پروتکل درمان است.ازخداوند استدعا داریم وزارت بهداشت درتامین ان برای بیماران موفق باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها