«متاستاز» از همپایان بیماران سرطانی می‌گوید/ تئاتری که تئاتر نیست

نمایش «متاستاز» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی روایتی عاطفی از همراهی، همپایان با بیماران سرطانی است که این روزها می‌توانید به تماشای نسخه خانگی آن بنشینید.

«متاستاز» از همپایان بیماران سرطانی می‌گوید/ تئاتری که تئاتر نیست

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم پیشنهاد می‌شود علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «متاستاز» به کارگردانی عیل اصغر دشتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این اثر نمایشی که شیوه اجرایی آن مستند - فیزیکال است به موضوع همپایان بیماران مبتلا به سرطان و ابعاد عاطفی این همراهی می‌پردازد.

متاستاز اثری مستند با ساختاری روایی است که بر اساس ورک شاپ‌های کارگردان با هنرجویانش شکل گرفته است؛ نمایشی که به مبحث سرطان و خانواده‌های بیماران سرطانی می‌پردازد و بیشتر درباره افرادی است که درگیر بیماری یکی از اعضای خانواده‌ خود بوده یا هستند که از آنها به عنوان «همپا» یاد می‌شود.

در راهنمای این نمایش، ذکر شده بود: «به ازای هر بیمار مبتلا به سرطان، حداقل سه نفر به شکل مستقیم درگیر هستند و از این سه نفر، یک نفر تمام وقت و قوای خود را وقف بیمار می‌کند. بر اساس آمار، در حال حاضر ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران وجود دارد و اگر برای هر بیمار، سه همپا در نظر بگیریم در نتیجه حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی، همپای بیماران مبتلا به سرطان هستند. با توجه به افزایش سالانه ۹۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران، سالانه ۲۷۰ هزار همپا به جمع همپاهای بیماران مبتلا به سرطان اضافه می‌شود.»

شیما مهدوی، ایلناز شعبانی، یاسمن ادیبی، مهتاب پرنیان، فاطمه صادقی و با همراهی ملیکا روح‌انگیزی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی تولید سال ۱۳۹۴ است که روی پوستر آن نوشته شده بود: «این یک تئاتر نیست!»

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی‌اودی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها