دستور حمله نظامی به مقاومت عراق صادر شد/آیا ایران هدف پنتاگون است؟

وزارت دفاع آمریکا به فرماندهی نظامیان خود در عراق دستور داد که برای افزایش تنش‌ها و حمله احتمالی به یک گروه مقاومت در این کشور آماده شوند.

دستور حمله نظامی به مقاومت عراق صادر شد/آیا ایران هدف پنتاگون است؟

روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

بر این اساس، ژنرال «رابرت پی. وایت» فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اما ضمن ابراز نگرانی از این دستور - که هفته پیش صادر شده - هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند تقابل خونین و مخرب در منطقه و همچنین جنگ احتمالی با ایران را در پی داشته باشد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، وایت در نامه‌ای به مسئولان پنتاگون تصریح کرده که علاوه بر خسارات و تلفات احتمالی، چنین اقدامی نیازمند اعزام هزاران نظامی آمریکایی دیگر به عراق و همچنین استفاده از منابع اختصاص داده شده به آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با داعش است.

این روزنامه با بیان اینکه اطلاعات این بخشنامه پنتاگون و پاسخ ژنرال وایت را از چندین مقام آمریکایی مطلع به دست آورده، نوشت این در حالی است که درون کابینه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا کشمکش‌های جدی بر سر ایده پایان دادن به حضور این کشور در عراق و همچنین مقابله با ایران وجود دارد.

نیویورک‌تایمز درباره افراد دخیل در این تصمیم‌گیری پنتاگون توضیح داد: «برخی از مقامات ارشد شامل مایک پامپئو وزیر خارجه و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا در حال فشار آوردن برای اقدام تهاجمی جدید علیه ایران و نیروهای مورد حمایتش هستند و معطوف شدن توجهات سران ایران به پاندمی [کرونا] را فرصت خوبی برای نابود کردن گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن در عراق می‌دانند».

در ادامه این گزارش آمده است، این در حالی است که دیگر مقامات نظامی آمریکا از جمله «مارک اسپر» وزیر دفاع و ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد کل ارتش این کشور از تحرک نظامی شدید در عراق نگران هستند و درباره بی‌ثبات شدن هرچه بیشتر غرب آسیا، آنهم در زمانی که ترامپ از کاهش نظامیان آمریکایی در عراق سخن می‌گوید، هشدار می‌دهند.

دو مقام ارشد دولتی آمریکا می‌گویند، با این حال اما مارک اسپر اجازه داده که طرحی برای کارزار جدید نظامی در عراق آماده شود، تا در صورت پاسخ گروه‌های مقاومت در این کشور علیه نظامیان آمریکایی، ترامپ گزینه‌های متعددی برای انتخاب داشته باشد.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که ترامپ طی جلسه‌ای در دفتر کارش به تاریخ نوزدهم مارس (اول فروردین) تصمیمی درباره صدور مجوز برای اقدام نظامی علیه گروه‌های مقاومت در عراق نگرفته اما اجازه داده این برنامه‌ریزی‌ها پیش برود».

بر این اساس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به سوالات نیویورک‌تایمز در این باره پاسخ نداده است.

این روزنامه در ادامه گروه مقاومت عراقی را که پنتاگون به دنبال نابود کردن آن است، «کتائب حزب‌الله» به عنوان بخشی از سازمان «الحشد الشعبی» معرفی کرده و نوشت چنین اقدامی می‌تواند توافق واشنگتن و بغداد درباره فعالیت نظامیان آمریکایی در عراق را تخریب کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، طبق بخشنامه پنتاگون به طراحی‌کنندگان این حمله در مرکز فرماندهی نظامیان آمریکایی در عراق دستور داده شده که اگر نیروهای ایرانی نیز در جمع نیروهای کتائب حزب‌الله دیده شوند، به اهداف آمریکا تبدیل خواهند شد.

«مایکل نایتس»، تحلیلگر اندیشکده سیاست واشنگتن برای خاور نزدیک به این روزنامه گفت: «اهداف فوری پنتاگون علیه کتائب حزب‌الله می‌تواند بخش ریاست، پایگاه‌ها و انبارهای تسلیحاتی این گروه باشد... همچنین کارزار گسترده‌تر می‌تواند اهداف این گروه را در سراسر عراق و سوریه هدف بگیرد».

کتائب حزب‌الله از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی چندی پیش از یک نقشه جدید آمریکا برای حمله به مواضع نظامی عراق پرده برداشت و اعلام کرد در صورتی که این نقشه عملی شود با حمله به همه تأسیسات اقتصادی و نظامی آمریکا تلافی خواهد شد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • افشاری
    0

    از ترسشان میخوان پیش دستی راه بیندازند آمریکایی ها جرات حمله به نیروها ی مقاومت را ندارند

    نظرات شما -
    • سروش
      0

      بودجه نظامی روسیه و چین رو با هم جمع کنی به یک پنجم بودجه ی نظامی آمریکا نمی رسه حالا تو میگی آمریکا جرئت حمله به گروه هايي که مهیب ترین سلاحشون انتحاره نداره؟؟

    • oh
      0

      تّوّهُم.

    • محمد
      0

      ترامپ رای بیاره ترامپ 4 سال قبل نیست مطمئن باش یه گوش مالی به ایران میده ممکنه اهدافی رو در ایران بزنه البته وارد جنگ تمام عیار نمیشه چون کنگره نمیذاره ولی ....

    • ناصر
      0

      امریکا اخرش با جنازهای سربازاش گم میشه از آسیا میره صبر داشته باشید

    • سامان
      0

      آقا سروش عزیز. یکی از پیامهای شیوع ویروس کرونا اینه که اگر خدا بخواد، همه این قدرتهای مادی و بودجه و سلاح و تکنولوژی و ... در برابر اراده خدا ؛ هیچه. بعد از این باید با تردید بیشتر روی دو دوتا چهارتای دنیایی حساب باز کرد

  • فهیم
    0

    پاسخ به سروش: احتمالا شما تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار گرفته اید .ایجاد رعب و وحشت و بزرگنمایی از قدرت دشمن از اهداف اینگونه اقدامات است. ضمن آنکه به فرموده قرآن کریم عده قلیل برعده کثیر پیروز می شوند و این نیست مگر تقوا و ایمان به جهاد که فیض الهی نیز به مدد می آید.

    نظرات شما -
    • oh
      0

      تّوّهُم

    • ناسناس
      0

      چهل ساله این حرف ها رو می زنید.راست میگید بایه حربه تحریم ها رو بردارید.اگه حربه ای ندارید چرا چهل ساله کُری می خونید.پس کی ؟

    • ایران غارت شده
      0

      جواب فهیم شماهم روی خودت حساب کن خودتو ملت ایران تلقی نفرما چون همه موافق نظرشما وهم فکرانت نیستند من خودم ۱۶ ماه توی جبه ها باعراقیها که امروز برادران دینی شما شده اند جنگیدم آتهم درحالی که یک معلم بودم وداوطلبانه میرفتم ولی امروز دیگراگر اسلحه هم پس کله ام بزارن محاله اون حماقت راتکرارکنم

    • محمد
      0

      مطمئن باشید تو افغانستان و سوریه و عراق حتمن به نیروهای امریکای حمله میشه و تلفات سنگینی میده طالبان اوندفعه یک هواپیما ازشون زد گاییدشون

  • ایرانی
    0

    فعلا ترامپ درگیر قهرمان بازی های خود شده کرونا رانه باموشک می شود زد .نه با پهباد

  • محسن
    0

    آمریکا اگر بتواند تا آخرین فشنگ سلاح های علیه ایران و مقاومت هزینه می‌کند اگر اقدامی نمی‌کند چون از واکنش متقابل وهزینه آن می‌ترسد وگرنه دشمنی آنها با ما بینهایت است.

  • امیر
    0

    هیچی دیگه تو این بدبختی ها جنگم اضافه بشه دیگه...

    نظرات شما -
    • تمشکال
      0

      ترامپ برای انتخابات خود از هیچ گزینه ای بی آنکه به عاقبت آن دقیق شود صرفنظر نمی کند اما بزرگترین مشکل ترامپ در واقع همسایگی رژیم صیهونیست با گروه های مقاومت است که همه آنها ریشه در ایران دارند . با این حال همه چیز دست به دست هم می دهد تا امریکا در منطقه شکست مفتضحانه بخورد

  • M
    0

    دستش درد نکنه یکی پیدا شد جلوی رفتارهای خصمانه ایران وایسه

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      مطمئنا این M که بجای اسمت نوشتی، مخفف (ملک سلمانه)

    • صالح
      0

      رفتار خصمانه، کشتن اون بیماران پروانه ایه رفتار خصمانه، زدن بمب اتم بر سر مرم بیگناه ژاپنه رفتار خصمانه، قلدری کردن و تعیین تکلیف کردن برای سایر ملت هاست. چشم هارا باید شست، جور دیگر باید دید

  • محمود
    0

    مطمئن باشیدکه حمله آمریکا محکم وکوبنده خواهدبود خداوند ازهمین الان گروه حشدالشعبی وصائرون وکتائب اهل حق رابیامرزد ورحمت کند. روحشان شاد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      هیچ غلطی نمیتونه بکنه مرگ بر امریکا وطرف دارانش

  • حسین
    0

    خاک تو سر اونایی که همیشه امریکا را بزرگش میکنن

  • غلامرضا نيكخواه
    0

    سلام و درود. هدف تمام اين اتفاقات ايران است، بدونه شك و ترديد. قبل از انتخاب ترامپ راكفلرها و صهيونيستها چندتا قول از اين گاوچران قمارباز گرفتند و بعد از اين توافق يهو ترامپ شد رئيس جمهور آمريكا. اما مفاد اين توافق عبارتند از... ١- خروج يكجانبه آمريكا از برجام. ٢- انتقال سفارت اسرائيل به بيت المقدس. ٣- ترور بالارتبه ترين ژنرالهاي ايراني. ٤- زمين زدن اقتصاد ايران با تحريمهاي ناجوانمردانه. ٥- نابودي كامل ايران. دولت امريكا و اسرائيل هر كاري را براي نابودي ايران و ايراني انجام ميدهند، شايد هم علت اين اعمال طبق گفته هاي انجيل و تورات اين باشد كه يك، ياران امام زمان(عج) از ايرانيان هستند و نابودي اسرائيل توسط ايران انجام خواهد شد. در مجموع اين دو دولت هدفي جز نابودي ايران ندارند. اين احمقهاي متمدن حتي با دست بردن تو كتابهاي مقدس خودشون و حذف اين بخشها قصد در عوض كردن اين سرانجام دارن كه اين امر جز كمك به نابوديشون كار ديگه براشون نخواهد كرد. نابودي ايران و ايراني هميشه هدف اصلي اين دولتمردان بوده و هست، حال اينكه يكسري هم در داخل در حال ريختن آب به آسياب اين دولتمردان آمريكايي و اسرائيلي هستند انسان را به فكري عميق فرو خواهد برد كه شما چرا!؟ وسلام

  • قاسم
    0

    از این ور مرگ بر امریکا و پرچم اتیش زدن یک گشور از این ور میکیم تحریم دارو رو بردارن اخ خودتون جای اون کشور بزارید شما بودید چکار میکردین

    نظرات شما -
    • جوزف هادی
      0

      سیاست امریکا سیاست هویچ و چماق هست داداش داری اشتباه میزنی

    • صالح
      0

      بعد از انقلاب، چندین سا همین طوری و بدون دلیل تحریم بودیم! اون موقعا مرگ بر آمریکا نمیگفتیم! ضمنا، پرچم کشور ها جلوتر از اینکه پرچم مردم اون کشور باشه، پرچم حاکمیت اون جاست، درست مثل شوروی که بعد از سقوطش، پرچم کشورش چندین تیکه شد، یا مثل خو ایران که با عوض شدن حکومت پهلوی به جمهوری اسلامی پرچم ایران عوض شد. پرچم آمریکا رو به خاطر اینهمه عهد شکنی و بدقولی و دروغ قویی هایی که داشته، باید آتیش بزنیم به خاطر اینکه مردمش بفهمن سیاست مدارانی که انتخاب میکنن نفرت جهانی رو علیهشون برانگیخته. مرگ بر آمریکا هم که میگیم، مرگ بر حکومت آمریکاس، ونه مردم اونجا. به هرساز آمریکاهم رقصیدیم و هرکری گفت کردیم و تحریمم برنداشت. پس دیگه ماله کشی واسه چیه؟ بلندتر باید گفت مرگ بر آمریکا....

  • عبای
    0

    اولا غلط می‌کنه آمریکا دوم ب مردمش برسه ک گرفتار کرونا شدند سوم اینم یک جنگ روانی هست ترامپ راه انداخته

  • ج.ش
    0

    مطمئن شدم که ترامپ هم توهم زده و متاسفانه یخرده دس دس کردن از طرف ایران هم توهمات ایشون و زیاد کرده.من فک میکنم ایشون هنوز ایرانی ها را نشناخته .

  • منم
    0

    بزنه ببینه چی سرش میاد...فاجعه عین الاسد فراموش نشدنیه..بیچاره سربازای آمریکایی که باید چوب خررررریت ترامپ و کابینه ش رو بخورن.

  • مجید
    0

    نفس های آخرشه...

  • زهرا
    0

    ای کاش به اندازه ارزنی عقل ترامپ می داشت!

  • رضا
    0

    به فرموده رهبر کبیر انقلاب امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اینشالله باب شهادت باز شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها