جاسوسی از شهروندان آمریکایی به بهانه کرونا

مقام‌های آمریکا با نظارت گسترده بر شهروندان آمریکایی، تحرکات آنها را با افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور زیر نظر گرفته‌اند.

جاسوسی از شهروندان آمریکایی به بهانه کرونا

به گزارش روز یکشنبه روزنامه وال استریت ژورنال، یک منبع مطلع اعلام کرد که دولت فدرال آمریکا از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و همچنین مقام های دولتی و محلی استفاده می کند تا به اطلاعاتی از تلفن های هوشمند شهروندان در مناطقی خاص از این کشور دست یابد.

گفته شده که هدف از این کار، تجزیه و تحلیل روند گسترش احتمالی ویروس کروناست و اطلاعات شخصی مردم، محرمانه باقی می ماند.

دولت ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر قرنطینه ایالت های نیویورک، کانکتیکات و نیوجرسی را که ابتلا به کرونا در آن بالاست، مورد بررسی قرار داد اما در نهایت گفت که نیازی به قرنطینه نمی بیند.

وی در عین حال، از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا خواست توصیه های مسافرتی محکمی را برای مهار همه گیر شدن این بیماری صادر کنند.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

موارد ابتلا به کووید - ۱۹ در آمریکا افزایش یافته و این کشور را به صدر کشورهای متاثر از این بیماری آورده است. در حال حاضر دستکم ۱۲۳ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۲۲۹ نفر جان باخته اند.

در مجموع ۶۶۸ هزار و ۳۶۸ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۱۴۳ هزار و ۱۰۷ نفر بهبود یافته و ۳۱ هزار و ۴۵ نفر فوت کرده اند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها