گاف‌های کرونایی تندروها در حملات ناشیانه به روحانی

تندروها این‌بار یک ویروس را بهانه حمله به دولت روحانی کرده‌اند، ویروسی که فراتر از مرزهای ایران کل دنیا را درگیر کرده است.

گاف‌های کرونایی تندروها در حملات ناشیانه به روحانی

تندروها اینبار یک ویروس را بهانه حمله به دولت روحانی کرده‌اند، ویروسی که فراتر از مرزهای ایران کل دنیا را درگیر کرده است اما گویی پذیرش این واقعیت، آنهم در بحبوحه انتخابات آنقدر برایشان سخت آمده بود که آن را محدود به پاستور کرده و حملات ناشیانه‌ای را علیه روحانی ساماندهی کنند

«از همه آنهایی که بیرون صحنه تصمیم‌گیری هستند که البته ممکن است مقامی داشته باشند یا دو سه ماه آینده مقامی پیدا کنند خواهش می‌کنم که کمک کنند. ما بحث حزبی، قومیتی و حتی ملیتی نداریم. کرونا، مسئله گسترده جهانی است.» این جملات روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، بدون شک مخاطبانی ویژه و خاص داشت، مخاطبانی که اگرچه در روزهای ابتدایی علنی شدن خبر ابتلای چند نفر در قم به کرونا، این خبر را یک بازی سیاسی و انتخاباتی از سوی دولت دوازدهم می دانستند اما با جدی شدن این موضوع مدتی لب فروبسته و سکوت اختیار کردند، سکوتی که چندان طول نکشید و چند روزیست که بوق‌های مخالف‌ بازهم شروع به نواختن علیه روحانی کرده اند، آنقدر که رئیس جمهور یک بار از مچ گیری های آنها گلایه کند و روزی دیگر از جنگ سیاسی که تلاش دارند به راه بیندازند.

وقتی تندروها، کرونا را انتخاباتی کردند

چند روز مانده به انتخابات دوم اسفندماه اولین خبرها از ابتلا به کرونا در قم منتشر شد، خبری که از نگاه منتقدان دولت تنها کارویژه آن برای کاهش مشارکت بود. آنچنان که علی اکبر رائفی‌پور در توئیتر خود نوشت:«عجب ویروس هوشمندی است این ویروس کرونا! دقیقاً روز قبل از انتخابات سروکله اش در ایران پیدا شده و ﻻبد بزودی خواهند گفت یکی از راه های انتقال این ویروس شرکت در صف های انتخابات و انگشت در جوهر استامپ زدن است.به چه دریوزگی افتاده‌اند امریکایی‌ها و چه تقلایی می کنند پاسورهای داخلی شان!»

اما رائفی پور تنها نبود، دیگرانی چون حسین شریعتمداری هم همصدا با او کرونا را یک توطئه می دیدند تا ویروسی کشنده و خطرناک. ماجرا آنجا جالبتر شد که صداوسیما هم پایش به ماجرا باز شد و کرونا را یک شایعه در حد شایعات فضای مجازی دانست.

گاف‌های کرونایی تندروها در حملات ناشیانه به روحانی

برخی از کانال‌های تلگرامی منصوب به این طیف نیز به آتش این دروغ‌پراکنی دمیدند؛ « بهمن و شب انتخابات ناگهان در تهران ویروس کرونا سر و کله اش پیدا می شود و ٢٢ دقیقا شب با نشان دادن چنگ و دندانهایش و با در آوردن صدای هاهاهاهاهوهوهوهو همه را می ترساند تا در راهپیمایی شرکت نکنند و در صف رای دادن هم حاضر نشوند! از فردای راهپیمایی و انتخابات هم ویروس کرونا کوله بارش را از تهران جمع می کند و به کنج عزلتش در چین و ماچین می رود.»

این طیف از اصولگرایان گویی بعد از آنکه متوجه شدند کرونا نه یک شایعه که ویروسی خطرناک است و سکوت اختیار کردند، حالا که دولت با عزم راسخ و تلاش همه جانبه در مسیر کنترل و مهار پیش می رود بازهم نگران شده اند که مبادا دستاوردهای دولت روحانی خطری برای آنها شود، حتی خطرناک تر از کرونا. شاید از همین روست که بوق های مخالف بازهم به صدا در آمده و اینبار عملکرد دولت را زیر سوال می برند.

مجلسی که نیامده مخالف خوانی را آغاز کرد

مجلس یازدهم از نگاه بسیاری از تحلیلگران مجلسی دردسرساز و پرحاشیه علیه دولت روحانی خواهد بود، مجلسی با اکثریت اصولگرایان که طیف تندروها نیز در آن کرسی های کمی را اشغال نکرده اند. در این میان اما هستند برخی که خوشبینانه تر به موضوع نگاه می کنند و بعید می دانند در شرایطی که کشور درگیر مشکلات بیشماری از تحریم تا کرونا شده این نمایندگان امیال سیاسی را ارجح بر زندگی مردم بدانند.اما گویا این خوشبینی چندان هم درست به نظر نمی رسد چه آنکه طی روزهای اخیر و درست در زمانی که مردم در اوج درگیری و سختی با شیوع ویروس کرونا هستند مخالف خوانی برخی مجلس یازدهمی ها آغاز شده و گویی برای کوبیدن و هجمه به دولت حتی منتظر برپایی خیمه مجلس آینده هم نشده اند.

دراین میان برخی چون قالیباف که تلاش هایش برای تکیه بر ریاست مجلس و صندلی لاریجانی مشهود است بعد از مدتها سکوت در روزهای اوج گیری کرونا به یکباره به میدان آمده و ضمن تعریف کردن خود و اطرافیانش در زمره مدیران جهادی حمله به دولت روحانی را آغاز کرده است. در کنار او هستند دیگر منتخبانی که گویا برای مطرح کردن خود در رسانه راهی جز انتقاد و حمله به دولت ندیده اند. بهانه اینبار یک ویروس است؛«کرونا»

منبع /اشخاص

گزیده متن/اظهارات

علی اکبر رائفی پور

عجب ویروس هوشمندی است این ویروس کرونا. دقیقاً روز قبل از انتخابات سروکله اش درایران پیدا شده و لابد بزودی خواهند گفت یکی از راه های انتقال این ویروس شرکت در صف های انتخابات و انگشت در جوهر استامپ زدن است. به چه دریوزگی افتاده اند آمریکایی ها و چه تقلایی می کنند پاسورهای داخلی شان!

امیرحسین ثابتی، مجری اصولگرای صدا و سیما

به دروغ می‌گویند کرونا به ایران آمده و اگر فراگیر شود صدها نفر کشته می شوند، پس از خانه بیرون نروید و رای ندهید تا ویروس نگیرید! نمی دانند ما ٧سال است ویروسی بدتر از کرونا را داریم تحمل میکنیم که هزاران نفر را کشته واتفاقا فردا رای می دهیم تا برای همیشه بساطش از این کشور جمع شود.

گزارش صدا و سیما از شهر قم (خبر 20:30، روز قبل از انتخابات)

بارون دلچسب و هوای دل انگیزی که باعث شد مردم از قدم زدن در این هوای دلچسب نگذرن.

شایعات فراوان فضای مجازی درباره ویروس کرونا و اینطور مسائل باعث نشده بود تا خیلی از کاسبها دست از کارشون بکشن یا مردم نرن و خرید نکنن و کارشون رو انجام ندن.

مصاحبه شونده مردمی ١: بازار اومدیم خرید کنیم برای عید. شهر هم خیلی اوکیه، همه چی ردیفه،

مشکلی هم نیست، من نمی دونم حالا این کرونا رو شاید چند نفر گرفته باشن تو بیمارستان باشن.

مصاحبه شونده مردمی ٢:: من رفتم بانک الان تا کارت بانکیم رو عوض کنم، الانم میخام برم بازار.

گزارشگر: تحت تاثیر این شایعات قرار نگرفتید؟

مصاحبه شونده مردمی ٢: نه خب فکر کنم فشار روانی و فضای عصبی، بدتر از خود ویروس کروناست. من فکر می کنم ما باید به شکل عادی کارمون رو انجام بدیم، نه خیلی من مشکلی نمی بینم.

مغازه دار: به این چیزا توجه کنیم اصلا باید زندگی نکنیم، باید مغازه رو ببندیم بریم.

(تاکید به باز بودن راه قم به شهرهای دیگر در انتهای گزارش)

حسین شریعتمداری (سرمقاله کیهان، 4 اسفند)

دقیقاً ٤٨ ساعت مانده به روز رای گیری به ناگاه برخی از مقامات مسئول درباره خطر شیوع ویروس کرونا سخن می گویند و روزنامه های زنجیره ای و رسانه های بیرونی وابسته به دشمن که گویی منتظر صدور فرمان بوده اند، به جوسنگین و بزرگنمایی شده ای پیرامون خطر هولناک این ویروس دامن می زنند و ترجیع بند همه این فضا سازی ها به این نقطه ختم می شود که حضور مردم در پای صندوق های رای خطر ابتلای آنان به ویروس کرونا را در پی دارد...

آیا این فضا سازی کاذب بی حساب بوده است؟!

روزنامه وطن امروز

نمی توان منکر آن بود که اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران در آستانه انتخابات و موج سواری برخی جریانات داخلی و خارجی برای هراس آفرینی عمومی به این شکل که حضور در پای صندوق رای می تواند سلامت آنها را به مخاطره بیندازد، به عنوان یک متغیر موثر قابلیت ارزیابی دارد.

روزنامه کیهان ( 3 اسفند )

تروریست های رسانه ای شبکه های معاند و ضد انقلاب در آستانه برگزاری راهپیمایی باشکوه و عظیم ملت ایران در ٢٢ بهمن و در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع به شایعه سازی درباره احتمال سرایت ویروس کرونا در جمع راهپیمایان کردند تا به خیال خود مردم را از حضور در این مراسم منصرف سازند، ادعای مضحکی که با حضور پر شور و کم سابقه مردم در این جشن ملی رنگ باخت و ناکام ماند.

رسانه های ماهواره ای معاند پس از بالا گرفتن موج اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات سراسر کشور دست به دامن شایع شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم حضور در " تجمع" ها شدند! این درحالی است که در شهر قم که اتفاقا اولین موارد مبتلا به این بیماری در این شهرمشاهده شد، مردم با حضور پر شور در انتخابات نشان دادن که اندک توجه به دروغ پردازی وشایعه پراکنی معاندین و ورشکستگان سیاسی ندارند. مردم شهر قم در صفوف منسجم و طولانی خود در شعب اخذ رای پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: " کرونا که سهل است اگر تمام ویروس ها و بیماری ها واگیردار بر قم نازل می شد نمی توانست ما را از شرکت در انتخابات منصرف کند. ما ملت شهادتیم. ما ملت امام حسینیم".

خبرگزاری مهر ( گزارش میدانی از ساری)

پنجشنبه بازار ساری، دیدنی تر از هر وقت دیگری است، بازار رنگ و بوی انتخابات گرفته بود، مردم مشغول خریدهای روزانه بودند از ماهی گرفته تا میوه و سایر اقلام مورد نیاز. با آنکه شایعه ویروس کرونا بین شهروندان بابل در ساری نیز شنیده شده است، اما زندگی با همه زیروبم هایش در بازار ساری جریان دارد و مردم مشغول خریدهای همیشگی شان هستند. شور سیاسی در شب انتخابات نیز در مازندران به چشم می آید، کارناوال خودروهایی که منقش به تصویر کاندیداها هستند در خیابان های مختلف تردد می کنند، همه شرایط برای خلق حماسه ای ماندگار در مازندران مهیا است، سحر نزدیک است.

خبرگزاری مهر، مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

مشکلات معیشتی، گرانی ها، ضعف عملکرد دولت، مطرح شدن شایعه کرونا در شب قبل از انتخابات و عوامل مختلف دیگر سبب شد مشارکت مردم با کاهش همراه باشد.

خبرگزاری فارس

در برخی حوزه ها افت نسبی مشارکت دلائل خاص منطقه ای داشته است. در رشت و استان گیلان بی تدبیری و سوء مدیریت یک هفته ای دولت در بارش برف سنگین اخیر مردم را عصبانی کرد. در قم و برخی شهر ها شایعه کرونا مردم را خانه نشین کرد. در البرز و خوزستان ماجرای بنزین و اغتشاشات آبان تاثیر شدید منفی گذاشته بود. این زخم ها قابل ترمیم است و البته باید برای آن ها تدبیر فوری نمود ان شاءالله.

شبکه اطلاع رسانی دانا

شایعه های مضحک در آستانه انتخابات یعنی اعتراف دشمن به تشکیل صفوف طولانی اخذ رای و طراحی دروغ برای کاهش حضور. در حالی که همین رسانه ها فراخوان های اعتراضی مصنوعی برای روزهای پیش رو را تبلیغ می کنند و از مبتلا شدن افراد به کرونا در این صورت نگرانی ندارند. یک بررسی ساده نشان می دهد شایعه بروز کرونا در شهرهایی است که نظرسنجی ها از شکست قاطع کاندیداهای اصلاح طلب حکایت دارد.

خبرگزاری بسیج

شایعه انتقال ویروس کرونا از طریق استامپ حوزه های اخذ رای برای کاهش مشارکت مردم در سرنوشت خود پای صندوق های رای یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای ایجاد هراس در دل مردم برای حضور نیافتن در انتخابات شگرد جدید منافقین است.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز

چند روزی است که شبکه های ضد انقلاب شایعه جلوگیری از حضور در صندوق های رای را مطرح کردند و دلیل آن را انتقال ویروس کرونا می دانند ولی امروز شور و شوق مردمی را دیده و حال شایعه استفاده از استامپ را در انتقال کرونا منتشر کرده اند.

روزنامه جوان

تلاش برای کاهش حضور مردم پای صندوق های رای تا حد استفاده ابزاری و ایجاد هراس از ویروس کرونا نیز کشیده شد، برخی از بی تدبیری ها و کژسلیقگی های بازیگران سیاسی در داخل بر فضای رقابتی انتخابات سایه انداخته بود، موج گرانی با جهش در قیمت خودرو آغاز و سپس با طرح مسئله قرار گرفتن ایران در لیست سیاه گروه اف ای تی اف ابعاد روانی جدیدی در بازار ارز و طلا پیدا کرده و با هراس کرونا هم افزا شد.

قم فردا ( مصاحبه با مردم درباره کرونا)

کرونا را با بزرگ نمایی قبل از انتخابات منتشر کردند تا حضور مردم کمرنگ شود من اولین رأی را با این شرایط و شایعات به صندوق انداختم و سال های بعد هم همچنان در انتخابات های مختلف شرکت خواهم کرد.

کانال تلگرامی بصیرات پاسخ به شبهات

دقیقا شب ٢٢ بهمن و شب انتخابات ناگهان در تهران ویروس کرونا سر و کله اش پیدا می شود و با نشان دادن چنگ و دندانهایش و با در آوردن صدای هاهاهاهاهوهوهوهو همه را می ترساند تا در راهپیمایی شرکت نکنند و در صف رای دادن هم حاضر نشوند! از فردای راهپیمایی و انتخابات هم ویروس کرونا کوله بارش را از تهران جمع می کند و به کنج عزلتش در چین و ماچین می رود.

کانال تلگرامی بصیرات پاسخ به شبهات

جریان اصلاحات به رهبری روحانی و خاتمی پس از آنکه مشخص شد شکست سنگینی را در انتخابات پیش روی متحمل خواهند شد، بر اساس توصیه های راهبردی مثلث شوم [...] دستورالعمل زیر را به اجرا گذاشته اند: نشر شایعه شیوع ویروس کرونا در تهران و قم به دلیل بررسی نتایج نظرسنجی های انتخاباتی در این دوشهر و تشویق مردم به مسافرت و عدم حضور در صندوق ها به دلیل ازدحام و احتمال شیوع بیماری.

کانال تلگرامی بصیرات پاسخ به شبهات

چرا قبل از انتخابات دو موضوع مطرح شد

اول: آمار کشته های آبان، دوم: ورود کرونا به ایران دو روز مانده به انتخابات

دستهایی پشت پرده هست که برای جلوگیری از مردم برای شرکت در انتخابات شروع به ایجاد اختلال و سیگنال پراکنیهای واکنشی میکند. سرطان اصلاحات را دست کم نگیرید.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • فدای رهبر
    0

    خیلی نمی خواد بگوئید دولت مظلوم بعد جدی گرفتن چرا دولت یک هفته به سال نو بازارها را تعطیل نکرد گذاشت مردم ابلح خرید ها شون کردن وبه مسافرت رفتن بعد تعطیل کرد

  • مجید
    0

    به نظر من اقای روحانی مظلومترین بد شانس ترین و از نظر یار تنها ترین ریئس جمهور هستند که با تحریم وکرونا و بیکاری و سیل و نیش زدن دوست و دشمن دست و پنجه نرم می کند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا صحیح میفرمایی.

    • آرامش
      0

      واقعا صحیح میفرمایی.

  • احمدی
    0

    ارباب این جماعت چون قالیباف ورائفی پور وحسین شریعتمداری یعنی اقای علم الهدی یکی از مخالفان اصلی قرنطینه وبستن درب حرم ونماز جمعه ها بود اینان ودارودسته شان بودند که درب حرم حضرت معصومه را شکستند واینک چون طلبکار به اقای روحانی گیر می دهند که چرا فلان کار را نکردی و...!!؟؟

    نظرات شما -
    • فدای رهبر
      0

      شما فقط درد تون بستن درب حرمها و مساجد بود چرا بازار ها باز بود لال شدید انقد ر که از کرونا می ترسید از خدا بترسید و تهمت به علما ودیگران نزنید

    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا خوابی اول بیدار شو بعد اڟهارنظرکن ...نه جهانگیری دلسوز مردمه ...

    • ابی
      0

      خفه شو ضدانقلاب

  • لاله های سرخ
    0

    نه فقط کشور ما بلکه تمام کشورهایی که دچار بدبختی و جنگ و فتنه و آشوب هستن اگه با انصاف قضاوت کنیم و ببندیشیم میفهمیم تمام مصیبتها از تفکرات جاهلانه و احمقانه ی مشتی افراطی و مشابه داعش هست تمام فتنه ها و بازی با اعصاب و زندگی مردم تقصیر همین روان پربشهاست بعد با کمال پررویی به بقیه برچسب میزنن انشالله کرونا اینا رو آدم کرده باشه که بعید میدانیم

  • لاله های سرخ
    0

    آقای روحانی وقتی از چشم مردم افتادی که به حرفات عمل نکردی حالا دو حالت داره یا نخواستی و یا خواستی و نگذاشتن که در هر دو حالت برای کسی که با ملیونها رای مردمی رئیس جمهور شده ترس از بیان حقایق یعنی خیانت به رای مردم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حرف حساب

  • شریفی
    0

    بازی سیاسی جدید با شرکت کرونا اصولگریان و اصلاح طلبان آب بیارو معرکه باز کن بابا مردم دارند با بیماری دست و پنجه می زنند

  • محسن
    0

    روشون سیاه شد.تازه اگر تدابیر دولت در تحریمها نبود الان دراین وضعیت کرونایی بدتراز کشورهای خارجی بودیم

  • بی طرف
    0

    بااین همه که گفته شد،اما واقعا روحانی دروغ را ازحد گزرانده،،چون کاری نکرده حی دروغ میگه،علت گسترش ویروس هم سیاست غلط روحانی بود،عمدأ قرنطینه نکرد

  • مردم
    0

    روحانی که همیشه یک ربع عقب است صبح جمعه خبر می شودکه کرونا آمده

  • مجتبی
    0

    میشه بگید دستاوردهای این دولت چی بوده که ما هم بدونیم؟

  • بنده خدا
    0

    درد بزرگ ما همین اصلاح طلبها و اصولگرا ها است.دیگه بس است .هر دوی اینها فقط به فکر خودشان هستند.مردم فدای اهداف سیاسی اینان.اگر حرم باز بود اگر بازار باز بود اگر پارک ها و بوستان ها باز بودند اشتباه بزرگی بود .اینکه چه کسی مقصر است امیدوارم تاریخ به درستی در مورد آن شهادت دهد .رییس جمهوری که یک دفعه می بیند حکم نظارت بر فضای مجازی که پایش امضا کرده ملغی شده و صدا وسیما آن را به دست گرفته دیگر از او چه انتظاری دارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟