مجری مشهور به کودکان بازی یاد می‌دهد

مجری قدیمی برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون این روزها در خانه از طریق فضای مجازی به کودکان، بازی‌های ساده آموزش می‌دهد؛ بازی‌های ساده آپارتمانی که مددکاران انجمن مددکاری علمی ایران برای دوران

مجری مشهور به کودکان بازی یاد می‌دهد

به گزارش خبر فوری ، گیتی‌خامنه نام آشنایی برای کودکان گذشته و حتی امروز است. کسی که به آرامش و مهربانی شهره است و هر موقع نامش را می‌شنویم و چهره‌اش را می‌بینیم خاطرات کودکی برایمان تداعی می‌شود، جایی که خانم مجری می‌گفت «یک قدم عقب‌تر برو!» و واقعاً کودکان با شنیدن این عبارت با کمال میل عقب می‌رفتند!

حالا در تلویزیون کمتر مجری دغدغه‌مندی مثل او را می‌بینیم که حرف‌های آموزنده تأثیرگذار برای کودکان بزند و نه آثار نمایشی و سریال‌های بومی و بااصالت ایرانی می‌بینیم که مخاطب کودک ما را میخکوب کند. مجری که این روزها در منزل هم برای کودکان بازی‌های ساده‌ای طراحی کرده و از طریق فضای مجازی به آنها آموزش می‌دهد.

او کودک را بهتر از هرکسی در تلویزیون می‌شناسد و به‌همین‌خاطر است که می‌گوید: "کاش تلویزیون آدم‌های دغدغه‌مندی را که دلسوز بچه‌های این مملکتند اولویت آخرش نداند؛ به‌خاطر اینکه بچه‌ها اولویت آخر نیستند!".

گیتی‌خامنه درباره شرایط کرونایی جامعه و جدی‌گرفتن این مسئله، اشاره کرد: کمک به اینکه بحران سیر نزولی بیابد؛ در گرو عملکرد ما و میزان اعمال حساسیت اجتماعی ما در این رابطه است. من و همکارانم، مثل بسیاری از دوستانی که بخش عمده زندگی‌شان بی ارتباط به حرفه‌شان نیست و زندگی شلوغ پُرکاری داشته‌اند، در گرفتن تصمیم برای دوری از فضای کار و ماندن‌در خانه، به یقین دلایل منطقی و مجاب‌کننده‌ای داریم. من حدود سه هفته تمام است که جز دو بار خروج از منزل برای خرید مایحتاج اساسی و گذاشتن کیسه زباله در بیرون از منزل، در خانه را باز نکرده‌ام!

خامنه تأکید کرد: یقیناً این تصمیم‌گیری به از دست رفتن بعضی موقعیت‌های کاری انجامیده و خواهد انجامید؛ اما باورم این است که توان اهم و فی الاهم کردن و اولویت‌دادن به ضرورت‌ها در چنین شرایطی شرط عقل و پاسخ به وجدان است. بزرگ کردن هر عامل ناخواستنی منجر به بروز اضطراب‌های بیمارگونه می‌شود و در نقطه مقابل جدی نگرفتن بعضی شرایط حاد می‌تواند به خلق تراژدی‌های فراموش نشدنی تاریخی منجر شود. یک رفت و آمد غیر ضروری در شرایط فعلی می‌تواند به ادامه چرخه‌ای بیانجامد که ما ناخواسته به ادامه منحوسش کمک کرده‌ایم.

او به فعالیت‌هایش در دوران قرنطینه و کرونا تأکید کرد و افزود: یکی از کارهایی که در این دوره، تصمیم به انجامش گرفتم و دو یه روزی است که آن را، آغاز کرده‌ام؛ آموزش بازی‌های ساده به کودکان و خانواده‌ها از طریق ( اینستا گرام) فضای مجازی است. در صفحه خودم بازی‌های ساده آپارتمانی که مددکاران انجمن مددکاری علمی ایران آن را برای دوران بحران کرونا تدارک دیده‌اند را به خانواده‌ها و کودکان آموزش می‌دهم. این کتابچه بازی را یکی از دوستان مستند سازم چند روز پیش برایم ارسال کردند و من با نهایت قدردانی از ایشان از آن بهره می‌برم.

منبع: تسنیم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها