درخواست مهم عضو کادر درمانی بیمارستان قم از مردم

عضو کادر درمانی بیمارستان قربانی قم ضمن ابراز نگرانی از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال از مردم چند درخواست مهم کرد.

درخواست مهم عضو کادر درمانی بیمارستان قم از مردم

کووید ۱۹ از شهر ووهان چین به تمام مردم دنیا معرفی و باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای مردم جهان در خارج از مرزهای این کشور شد؛ به طوری که امروزه در اکثر کشورهای دنیا موضوع مقابله با ویروس کرونا تبدیل به یک دغدغه بزرگ شده است و کشورها براساس ابلاغیه‌های سازمان جهانی بهداشت و پروتکل‌های ملی، در حال انجام اقدامات لازم در جهت کاهش شیوع هستند. میزان کشندگی این ویروس بسیار کمتر از آنفلوآنزاست اما متأسفانه سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی آن چندین برابر آن است و رعایت نکردن افراد و حضور آنها در اجتماع و تردد‌های غیرضرور در سطح شهر نقش مؤثری در گسترش شیوع این ویروس دارد. ویروس کرونا بیشترین آسیب را به دستگاه گوارش، طحال و ریه وارد می‌کند و هنگامی که بر روی سلول‌های ریه می‌نشیند، آن‌ها را درگیر می‌کند.

خواهش می‌کنیم مردم در منزل بمانند

در همین رابطه یکی از اعضای کادر درمانی بیمارستان قربانی قم اظهار کرد: ما در کنار مردم به خصوص بیماران هستیم و امیدوارم که آنها هم بیماری کرونا را جدی گرفته و با ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و همچنین مسافرت‌های برون شهری ما را در کنترل این بیماری یاری کنند. ما وضعیت سختی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای مراقبت از بیماران و مقابله با این بیماری داریم، بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم این بیماری را جدی بگیرند تا با قطع چرخه انتقال باعث کاهش تلفات و کمک به پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی سراسر کشور شوند.

او تأکید کرد: من از مردم درخواست می‌کنم به هیچ عنوان سیزده به در بیرون نیامده و این روز ملی را در خانه و در کنار خانواده‌های خود بمانند تا هیچ مشکلی از نظر انتقال بیماری کرونا به سایر هموطنان ایجاد نشود.

با توکل بر خدا و اتکا به اراده مردم کرونا را شکست می‌دهیم

حمید شیرانی عضو کادر درمان بیمارستان بهشتی قم هم در این رابطه تصریح کرد: من شاهد مبارزه با بیماری‌ کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور بودم و امیدوارم که با توکل بر خدا و اتکا بر اراده خود مردم بتوانیم هر چه سریعتر این بیماری را شکست دهیم.

او ادامه دارد: خوشبختانه در حال عبور از مرحله پیک ابتلا به بیماری کرونا هستیم و باید موضوع قرنطینه خانگی و ماندن در منزل را به صورت جدی انجام دهیم و از ترددهای غیرضرور در سطح شهر بپرهیزیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چرا. هنوز. هوا پیما ها. در رفت و آمد دارند. بچه. کوچکها. می دانم. این بلا را. چینیها. بسر. ما. آورده اند. آیا. چین. دشمن. یا. قاتل. نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها