ورزش های مناسب زنان باردار در دوران کرونا

یک پزشک متخصص آسیب های ورزشی و دردهای عضلانی در مورد ورزش های مناسب در دوران بارداری و در برهه زمانی شیوع ویروس کرونا، توضیح داد.

ورزش های مناسب زنان باردار در دوران کرونا

فریناز فهیمی پوردر خصوص ورزش در منزل در دوران بارداری در هنگام شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزش کردن در دوران بارداری موجب حفظ سلامت مادر وجنین، بهبود کیفیت زندگی و کاهش کمر درد می شود، بنابراین انجام تمرینات ورزشی اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط قبل از بارداری و عدم ممنوعیت پزشکی جهت انجام ورزش، با مشاوره پزشک متخصص می توان در منزل به انجام برخی ورزش ها پرداخت.

به گفته این پزشک متخصص آسیب های ورزشی و دردهای عضلانی انواع ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی با کمک کش ورزشی، حرکات کششی و تمرینات تقویتی عضلات کف لگن را در دوران بارداری توصیه می شود.

فریناز فهیمی پور با بیان اینکه از جمله ورزش های هوازی می توان به پیاده روی و استفاده از دوچرخه ثابت اشاره کرد، گفت: بر اساس وزن فرد، شدت تمرینات می تواند کم تا متوسط باشد.

وی افزود: مدت تمرینات نیز از ۱۵ دقیقه در روز شروع شود و به طور تدریجی می تواند افزایش یابد، با این حال توصیه می شود تمرینات ورزشی در محیط گرم و مرطوب انجام نشود و قبل، حین و پس از تمرینات مایعات نوشیده شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها