بحران کرونا فرصتی برای قوام رسانه در فضای مجازی

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در راستای تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین، توقف انتشار موقت نسخه کاغذی رسانه‌ها، فرصتی برای تقویت فعالیت اطلاع رسانی در محیط برخط و شبکه‌های اجتماعی است.

بحران کرونا فرصتی برای قوام رسانه در فضای مجازی

افشین تحفه‌گر اظهار کرد: عدم انتشار نسخه کاغذی رسانه‌ها در اجرای سراسری طرح فاصله گذاری اجتماعی به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به معنای توقف اطلاع رسانی نبوده و نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که اصحاب رسانه از ابتدای شیوع کرونا همراه با کادر فداکار درمانی کشور در صحنه حضور داشتند، اکنون نیز رسالت فرهنگی و اجتماعی خود را انجام خواهند داد.

وی گفت: رسانه‌های مکتوب خراسان رضوی برای تقویت جریان اطلاع رسانی و کارکرد آموزشی و مقابله با کرونا باید همانند هفته‌های اخیر تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکه‌های اجتماعی بکار گیرند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: سامانه جامع رسانه‌ها ایام تعطیلی موقت انتشار نسخه کاغذی رسانه‌ها را به عنوان تعطیلات رسمی برای تمامی نشریات مکتوب محاسبه می‌کند تا در نظم در انتشار و اعلام وصول آنها مشکلی ایجاد نشود.

تحفه‌گر، نسخه الکترونیک نشریات مکتوب را مورد تایید دانست و ادامه داد: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با پیگیری‌های ویژه در حال تهیه بسته‌های حمایتی از رسانه‌های برخط و مکتوب در دوران مبارزه با کرونا و پساکروناست.

رسانه‌های خراسان رضوی در سال ۹۸

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه رسانه‌ها طی سال گذشته گفت: پارسال ۴۸۲ عنوان نشریات چاپی، برخط و غیربرخط در استان فعالیت کردند و ۴۸ دفتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری در خراسان رضوی وقایع و رویدادهای استان را پوشش دادند.

وی پیگیری بیمه خبرنگاران و فعالان رسانه‌های دارای مجوز در استان از طریق صندوق هنرمندان و نویسندگان، طرح و بررسی مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان و رفع مشکل و انعکاس آن به مراجع بالادستی، سامان بخشی دکه‌های مطبوعاتی مشهد، برگزاری نمایشگاه مطبوعات در خلال برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در مشهد و برخی شهرستانها را از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته برشمرد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها