چین آمار رسمی ناقلان خاموش کرونا را منتشر می‌کند

کمیسیون بهداشت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز چهارشنبه آمار رسمی ناقلان خاموش ویروس کرونا را در فهرست داده‌های ملی منتشر می‌کند. 

چین آمار رسمی ناقلان خاموش کرونا را منتشر می‌کند

کمیسیون بهداشت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز چهارشنبه آمار رسمی ناقلان خاموش ویروس کرونا را در فهرست داده‌های ملی منتشر می‌کند.

چین تاکنون آمار رسمی از این افراد منتشر نمی‌کرد و کمیسیون مذکور فقط نام کسانی را که آزمایش کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده بود، در این فهرست آماری قرار می‌داد همین مساله باعث نگرانی عمومی در سطح کشور شده بود و بسیاری از مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوع را مورد بحث قرار داده و از این بابت از دولت انتقاد کرده بودند.

کمیسیون بهداشت ملی چین می‌افزاید که تا پیش از این خدمه درمانی آمار مربوط به این افراد را که ناقلان خاموش کرونا و بدون علایم هستند از طریق یک سامانه ویژه ارتباطی به اطلاع دولت می‌رساندند اما این هفته نشستی به ریاست «لی که چیانگ» نخست وزیر چین برگزار شد و او در جریان آن تاکید کرد که آمار مربوط به ناقلان خاموش کرونا باید در کنار دیگر افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت بوده است، اعلام شود.

برخی از گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که شمار کسانی که علایمی از خود بروز نداده‌اند و در واقع ناقل کرونا به شکل خاموش هستند ممکن است نزدیک به یک سوم از کل مبتلایان باشد.

در پایان ماه فوریه اعلام شد که ۴۳ هزار نفر در چین ناقلان خاموش کرونا هستند که علایمی از خود بروز نداده‌اند و تعداد آن‌ها در آمارهای رسمی کمیسیون بهداشت این کشور اعلام نشده است.

«چانگ جلیه» از مسئولان ارشد مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: از اولین روز آوریل (۱۳ فروردین ۱۳۹۸) آمار این افراد در کنار مبتلایان دیگر به همراه جزییات مرتبط با آن‌ها و نحوه برخورد با این افراد و روند درمانی آن‌ها منتشر خواهد شد.

از این به بعد تمامی افرادی که ناقلان خاموش بیماری محسوب می‌شوند و افرادی که با آن‌ها در ارتباط نزدیک بوده‌اند برای ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد تا از شیوع خوشه‌ای بیماری در کشور جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها