رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا

آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در جهان را بخوانید.

رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا
در ۲۴ ساعت ۸۸۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا جان خود را از دست دادند که رکورد مرگ و میر روزانه جدیدی محسوب می‌شود.
آخرین اخبار و تحولات در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در جهان به شرح زیر است:
نتانیاهو بار دیگر در قرنطینه قرار گرفت
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت اسرائیل در پی اعلام ابتلای وزیر بهداشت این رژیم به ویروس کرونا، بار دیگر در قرنطینه قرار گرفت.
پیش بینی سقوط رشد اقتصادی آلمان
رییس گروه مشاوران اقتصادی آلمان پیش بینی کرد شیوع کرونا رشد اقتصادی این کشور را به منفی پنج و چهار دهم درصد کاهش دهد.
لارف فلد گفت در صورت رخ دادن چنین کاهشی، پایین‌ترین رشد اقتصادی پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۸۹ رقم خواهد خورد.
موسسه ایفو در مونیخ نیز پیش از این پیش بینی کرده بود بسته به ماندگاری ویروس کرونا در آلمان تولید ناخالص داخلی این کشور بین ۶ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.
هفته گذشته اعلام شد سطح فعالیت شرکت‌های خصوصی آلمانی به کمترین سطح خود از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است.
مدارس سوییس احتمالا تا اواسط تیر ماه بسته خواهد ماند
مدارس سوییس که به دلیل ویروس کرونا از سیزدهم ماه مارس (شانزده روز پیش) تعطیل شده است احتمالا تا اواسط تیرماه برای همه دانش اموزان این کشور بسته خواهد ماند.
قرار بود مدارس سراسر سوییس تا نوزدهم اوریل بسته بماند و از بیستم اوریل فعالیت خود را اغاز کند.
الن برست وزیر بهداشت سوییس می‌گوید این توهم است که باور کنیم تا بیستم اوریل (هیجده روز آینده) همه چیز به وضعیت عادی باز می‌گردد.
روزنامه سوییسی بلیک در گزارشی می‌نویسد دولت این کشور تصمیم دارد وضعیت فوق العاده در کشور را شامل باز شدن همه کسب و کار مردم تا ماه ژوین اواسط تیرماهتمدید کند.
سوییس اعلام کرد تا به امروز هفده هزار و ۱۳۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلاشده اند. چهارصد و ۵۲ نفر هم جان باختند.
اذعان دولت انگلیس به ناتوانی برای آزمایش دسته جمعی
ایندیپندنت نوشت: دولت انگلیس اذعان کرده است که تنها از دو هزار نفر از کارکنان سرویس سلامت همگانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجبور به قرنطینه خانگی شده اند، برای مشخص شدن وضعیت سلامت و امکان برگشتشان بر سر کار، آزمایش گرفته شده است.
این رقم که در مقایسه با ۱۲۵ هزار نفری که گفته می‌شود خود را قرنطینه کرده اند، بسیار کم است، درحالی منتشر شد که دولت انگلیس به دلیل ناتوانی در انجام آزمایش‌های دسته جمعی کرونا، هدف انتقاد‌های روزافزون قرار دارد.
تلاش دولت ایتالیا برای خروج از قرنطینه
همه گیری ویروس کرونا در ایتالیا رو به کاهش گذاشته است کشوری که در آن دولت برای برداشتن اقدامات قرنطینه‌ای و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی تحت فشار است.
بر اساس آمار و ارقام رسمی تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در ایتالیا به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ (Covid-۱۹)، جان خود را از دست داده اند و با وجود کند شدن روند سرایت دولت تصمیم گرفته است قرنطینه در این کشور را دست کم تا اواسط ماه آوریل ادامه دهد. قرنطینه‌ای که اقتصاد ضعیف این کشور را فلج کرده است.
فقر در حال گسترش است و بیکاری گسترده تهدید کننده شده است. کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر قرنطینه تا ماه مه ادامه داشته باشد سومین اقتصاد منطقه یورو امسال بدترین رکود اقتصادی خود را تجربه خواهد کرد. پیش بینی شده است که تولید ناخالص داخلی ایتالیا در این صورت شش درصد افت داشته باشد.

مثبت شدن تست کرونای ۴۴ دانشجوی دانشگاه تگزاس
ده‌ها دانشجوی تگزاس پس از بازگشت از تعطیلات، با خبر مثبت بودن تست کرونای خود مواجه شدند. دو هفته قبل و در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، حدود ۷۰ دانشجوی دانشگاه تگزاس در آستن، برای گذراندن تعطیلات بهاری خود راهی مکزیک شدند. این دانشجویان همگی بین ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند.
اکنون مشخص شده است ۴۴ نفر از آن‌ها به کوید-۱۹ مبتلا شده اند. این افراد همگی خود را قرنطینه کردند. مسئولان دانشگاه تگزاس گفتند پس از مثبت شدن تست اولیه ۲۸ نفر، روز چهارشنبه تعداد بیشتری از دانشجویان غربالگری شدند.
افزایش فروش تسلیحاتی در بحبوحه شیوع کرونا در آمریکا
نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت در بحبوحه ترس از ویروس کرونا، فروش سلاح در آمریکا در ماه مارس افزایش یافت.
افزایش مبتلایان به کرونا در جمهوری اذربایجان
با ابتلای ۴۱ نفر دیگر به کرونا در جمهوری آذربایجان مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۴۰۰ نفر رسید.
"ابراهیم ممداف " سخنگوی هئیت وزیران " در نشست خبری با اعلام اینکه امروز تااین ساعت ابتلای ۴۱ نفر دیگر به ویروس کرونا تایید شده است و این رقم تا پایان امروز قابل تغییر است.
وی افزود از این تعداد وضعیت ۸ نفر وخیم و ۱۱ نفر دیگر نسبتا وخیم و بقیه پایدار گزارش شده است
مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در جمهوری آذربایجان ۴۰۰ نفراعلام شده است که از این تعداد ۳۶۹ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند ۵ نفر جان باخته و ۲۶ نفر هم بهبود یافته اند. براساس این گزارش هم اکنون ۴۵۱۸ نفر در مناطق مختلف این کشور تحت قرنطینه هستند و نزدیک به ۳۵ هزار تست کرونا برای تشخیص وضعیت افراد قرنطینه شده و مراجعه کنندگان انجام گرفته است.
ساحل عاج/اختصاص 5 درصد تولید ناخالص ملی به مقابله با همه گیری
وزیر اقتصاد ساحل عاج در مصاحبه اختصاصی با فرانس ۲۴، ضمن تشریح اقدامات بهداشتی برای مقابله با بحران ویروس کرونا، از اختصاص بودجه‌ای میلیاردی برای مقابله با تبعات این همه گیری خبر داد.
ویروس کرونا در ساحل عاج یک قربانی گرفته و ۱۸۰ نفر را آلوده کرده است. به گفته امدو کولی بالی Amadou Coulibaly، نخست وزیر ساحل عاج، تاثیر شیوع ویروس بر اقتصاد این کشور از هم اکنون مشهود است. در ساحل عاج، طرحی جامع اقتصادی و بهداشتی - اجتماعی معادل بودجه‌ای به اندازه ۵ درصد تولید ناخالص ملی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.
شمار مبتلایان از سه هزار نفر فراتر رفت
مقامات روسیه از ثبت ۷۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند و اعلام کردند مجموع شمار مبتلایان به ۳ هزار و ۵۴۸ نفر افزایش یافت.
تلاش واشنگتن برای قاپیدن محموله ماسک دیگر کشورها
آمریکا برای رفع کمبود شدید ماسک به منظور مقابله با ویروس کرونا، به خرید محموله ماسکی که دیگر کشور‌ها خریداری کرده اند، آن هم در باند فرودگاه متوسل می‌شود.
به نوشته پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، رنو موزیلیه (Renaud Muselier) فرماندار منطقه آلپ کوت دازور فرانسه گفت آمریکا محموله هواپیمای ماسک‌های چینی را که برای فرانسه آماده شده بود، در باند فرودگاه خریداری کرد.
رنو موزیلیه گفت فرانسه در مقابله با کمبود تجهیزات پزشکی برای پیشگیری در پی شیوع کرونای جدید، برای خرید ماسک به چین روی آورد. وی افزود پس از تصویب قانونی درباره اوضاع فوق العاده پزشکی در هیئت قانون گذاری، مقامات محلی توانستند برای خرید تجهیزات از چین تقاضا کنند و بهای آن را از پیش پرداخت کردند.
رنو موزیلیه با اشاره به اینکه تقاضای خرید شامل ۶۰ میلیون ماسک بوده است، افزود: مقامات محلی اکنون ناچار خواهند شد برای تضمین به مزایده نگذاشتن دوباره محموله یا فروش در منطقه بارگیری، با شرکت‌های بزرگ راهبردی قرارداد امضا کنند.
وی افزود پیش بینی می‌شود تحویل ماسک‌ها طی این هفته انجام شود.
گزارش روزنامه لیبراسیون فرانسه حاکی از آن است که «آمریکایی‌ها برای خرید هر محموله ماسک آماده شده تلاش می‌کنند؛ همین موضوع تحویل تقاضای خرید دیگر کشور‌ها را برهم می‌زند.»
این روزنامه به نقل از منبع آگاه نوشت «آمریکایی‌ها حتی پیش از دیدن کالا، با پرداخت دو برابر قیمت، نقدا آن‌ها را خریداری می‌کنند.»
دلیل مرگ و میر بالا، زمستان معتدل است
پزشکان ایتالیایی اعلام کردند میزان مرگ و میر بالای ناشی از همه گیری ویروس کرونا در این کشور به دلیل زمستان بسیار معتدل است که از شدت آنفلوانزای فصلی کاسته است.
طبق گزارش وزارت بهداشت ایتالیا فصل آنفلوانزا امسال به دلیل زمستان بسیار معتدل و ملایم از ماه نوامبرتا ژانویه موجب شد، افراد سالمند و کسانی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند کمتر بر اثر آنفلوانزا جان خود را از دست دهند و این افراد حالا با ویروس کرونا رو به رو شده اند و این میزان بالای مرگ و میر کنونی را توجیه می‌کند.
در نتیجه سالمندان که در گروه خطر آنفلوانزا قرار داشتند حالا در گروه خطر کووید ۱۹ هستند که در ماه فوریه و مارس از راه رسیده است. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد مرگ و میر در این گروه به طور قابل توجهی در آمار کلی مرگ و میر نقش داشت.
طبق این گزارش که بر اساس آمار به روز رسانی شده تا ۱۷ مارس در مورد اکثر شهر‌ها و تا ۲۱ مارس در مورد برخی شهرهاست، میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا در ماه ژانویه ۶ درصد پایین‌تر از میزان متوسط در شمال کشور و ۳ درصد کمتر از میانگین در مناطق مرکزی و جنوبی بود.
طبق این گزارش، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در گروه‌های سنی بیش از ۶۰ سال از ۵ تا ۲۵ درصد است که با افزایش سن افزایش می‌یابد. این آمار در گروه‌های سنی پایین‌تر بسیار کمتر است.
تعداد کل سالمندانی که بر اثر کووید ۱۹ در ایتالیا جان خود را از دست داده اند از میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا که طی دو سال اخیر ثبت شده، فراتر رفته است. اما این آمار هنوز به میزان مرگ و میر سه سال پیش نرسیده است.
بنابر اعلام دانشگاه جان هاپکینز، ۱۳ هزارو ۱۵۵ نفر قربانی ویروس کرونا SARS-CoV-۲ در ایتالیا شده اند. تاکنون ۱۱۰ هزا ر و ۵۷۴ نفر به این ویروس آلوده شده اند و ۱۶ هزارو ۸۴۷ نفر مداوا شده اند. لمباردی هم اکنون با ۷ هزار مورد مرگ بدترین شرایط را دارد.
تاثیر منفی همه گیری در زمینه هواشناسی
سازمان جهانی هواشناسی از تاثیرات همه گیری ویروس کرونا در جهان بر کیفیت و کمیت مشاهدات و پیش بینی های هواشناسی ابراز نگرانی کرد.
پتری تالاس مدیر کل سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد تغییرات آب و هوا همچنان باعث آتش سوزی جنگل ها می شود و آمار فجایع با منشا آب و هوایی در حال افزایش است. شیوع بیماری کووید-19 (Covid-19)، نیز اکنون به چالشی جدید برای سازمان جهانی هواشناسی تبدیل شده است.ویروس کرونا مخاطرات چند جانبه در سطح ملی را احتمالا تشدید خواهد کرد و از همین رو ضروری است که دولت ها توجه بیشتری به ظرفیت های ملی هشدار دهنده زودهنگام و مشاهدات هواشناسی نشان دهند.
پزشکان فرانسوی از دولت انتقاد می کنند
از نظر پزشکان، فرانسه نیز همانند آمریکا به دلیل کمبود‌ها استفاده از ماسک برای عموم را توصیه نمی‌کند.
شمار مبتلایان فرانسوی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند به ۶ هزار و ۱۶ نفر رسید. این تعداد بیمار، بالاتر از ظرفیت بیمارستان‌های کشور است. ظرفیت بیمارستان‌های سراسر کشور برای مراقبت‌های ویژه ۵ هزار تخت ارزیابی شده است اما برای مقابله با شرایط به وجود آمده در پی گسترش ویروس کرونا، بر این ظرفیت افزوده شده است.
استفاده از ماسک در کشور‌های آسیایی و کشور‌های شرق اروپا پس از شیوع ویروس سارس عمومی شده است، اما در فرانسه پذیرش استفاده از ماسک دشوار به نظر می‌رسد.
غربی‌ها با ماسک قهر هستند و این در حالی است که آسیایی‌ها به طور گسترده‌ای از آن استفاده می‌کنند. آیا ماسک در مقابله با ویروس کرونا کارساز است؟ به نظر شمار زیادی از کارشناسان چینی، اشتباه بزرگ غربی‌ها این بود که وقتی ویروس هنوز به یک اپیدمی مبدل نشده بود، استفاده از ماسک را اجباری نکردند.
اگر در مناطق تحت کنترل طالبان موارد مثبت ویروس کرونا دیده شود ، طالبان حاضر است در این مناطق جنگ را متوقف کند تا سازمان های بهداشتی و امداد رسان برای مقابله با کرونا فعالیت کنند اما توقف جنگ به معنای آتش بس نخواهد بو
هشدار نخست وزیر پاکستان
نخست وزیر پاکستان نسبت به افزایش شمار مبتلایلان به کرونا در پاکستان طی روز‌های آتی هشدار داد. عمران خان که ریاست کمیته هماهنگی مبارزه با کرونا در این کشور را بر نیز عهده دارد، در نشست شب گذشته این کمیته تصریح کرد: عدم رعایت جوانب احتیاطی توسط مردم به ویژه زیر پا گذاشتن تدابیر حفاظتی از جمله قرنطینه فردی و طرح فاصله گذاری اجتماعی، می‌تواند تعداد موارد ابتلا به کرونا در پاکستان را طی روز‌های آتی تا ۵۰ هزار نفر نیز افزایش دهد که در این وضعیت مشکلات کشور برای مهار این ویروس دوچندان خواهد شد.
مرگ سفیر فیلیپین در لبنان
سفیر فیلیپین در لبنان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.
کمک دولت چین به افغانستان برای مقابله با کرونا
نخستین محموله کمک‌های چین برای مقابله با ویروس کرونا امروز به کابل رسید. این محموله شامل انواع مواد بهداشتی برای پیشگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ است که سرور دانش معاون رئیس جمهور و رئیس کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع کرونا در فرودگاه بین المللی کابل آن را تحویل گرفت.
رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا
اقدامات ترامپ در مقابله با کرونا فاجعه بار است
هیل نوشت: هیئت تحریریه بوستون گلوب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به دلیل اقداماتش در زمان شیوع ویروس کرونا، عامل مرگ مردم این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ معرفی می‌کند.
نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم جاستین کولمن افزود: اعضای تحریریه بوستون گلوب روز دوشنبه با اشاره به اقدامات دولت ترامپ و واکنش آن به شیوع ویروس کرونا، گفتند که تاثیر شدیدی که انتظار می‌رود این بحران بر کشور بگذارد، قابل پیشگیری بود.
بوستون گلوب نوشت: درحالی که مردم آمریکا خود را برای مواجهه با شدیدترین بحران آماده می‌کنند، باید یادآور شویم که رسیدن ویروس کرونا به آمریکا خواست خدا یا ناشی از یک تهاجم خارجی نبود، بلکه نتیجه اشتباه فاحش سران آمریکا بود.
هیئت تحریریه بوستون گلوب با زیر سوال بردن اقدامات دولت ترامپ تاکید کرد که آمریکا به کاخ سفیدی نیاز داشت که بتواند برای انجام آزمایش ها، توزیع تجهیزات درمانی و اطلاع رسانی مداوم، سریع وشایسته عمل کند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۹۳۷ هزار نفر گذشت
به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز بریک که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را به صورت جهانی منتشر و به روز رسانی می‌کند، شمار مبتلایان ویروس کرونا در ۲۰۳ کشور جهان به ۹۳۷ هزار و ۱۹۷ نفر و شمار جان باختگان به ۴۷ هزار و ۲۵۲ تن افزایش یافته است.
براساس این آمار، ۱۹۴ هزار و ۳۷۳ نفر هم در جهان از این بیماری بهبود یافته اند.
آمریکا و ایتالیا در بین کشور‌های جهان از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم و از نظر تعداد قربانیان نیز ایتالیا و اسپانیا به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.
براساس این آمار، تاکنون ۲۱۶ هزار و ۲۰۴ نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده اند و پنج هزار و ۱۱۰ نفر مرده اند. در ایتالیا نیز ۱۱۰ هزار و ۵۷۴ نفر به این بیماری مبتلا شده اند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۵۵ نفر جان خود را از دست داده اند.
در اسپانیا نیز ۱۰۴ هزار و ۱۱۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و از این تعداد ۹ هزار و ۳۸۷ نفر مرده اند.
در چین نیز که شهر ووهان منشا این ویروس بوده است ۸۱ هزار و ۵۵۴ نفر به این ویروس مبتلا شدند و سه هزار و ۳۱۲ نفر مردند.
همچنین در آلمان ۷۷ هزار و ۹۸۱ مورد مبتلا و ۹۳۱ مورد فوتی ثبت شده است.
در فرانسه نیز ۵۶ هزار و ۹۸۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و از این تعداد چهار هزار و ۳۲ نفر مرده اند.
در ایران نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر و تعداد فوتی‌ها سه هزار و ۳۶ نفر گزارش شده است.
در انگلیس نیز ۲۹ هزار و ۴۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد دو هزار و ۳۵۲ نفر جان باخته اند.
در سوئیس نیز تعداد مبتلایان ۱۷ هزار و ۷۶۸ نفر و تعداد جان باختگان ۴۸۸ نفر گزارش شده است.
در ترکیه ۱۵ هزار و ۶۷۹ مورد ابتلا و ۲۷۷ مورد مرگ و در بلژیک ۱۳ هزار و ۹۶۴ ابتلا و ۸۲۸ فوتی ثبت شده است.
در هلند ۱۳ هزار و ۶۱۴ مورد ابتلا و هزار و ۱۷۳ مورد فوتی، در اتریش ۱۰ هزار و ۷۱۱ ابتلا و ۱۴۶ فوتی، کره جنوبی ۹ هزار و ۹۷۶ مبتلا و ۱۶۹ فوتی، کانادا ۹ هزار و ۷۳۱ ابتلا و ۱۲۹ فوتی و پرتغال نیز هشت هزار ۲۵۱ ابتلا و ۱۸۷ فوتی ثبت شده است.
در برزیل نیز شش هزار و ۹۳۱ ابتلا و ۲۴۴ فوتی، اسرائیل شش هزار و ۹۲ ابتلا و ۲۶ فوتی، استرالیا پنج هزار و ۱۰۶ ابتلا و ۲۳ فوتی، سوئد چهار هزار و ۹۴۷ ابتلا و ۲۳۹ فوتی، نروژ نیز چهار هزار و ۸۷۷ ابتلا و ۴۴ فوتی و جمهوری چک سه هزار و ۵۸۹ مورد ابتلا و ۳۹ مورد فوتی گزارش شده است.
تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان از مرز ۲۲۰۰ نفر عبور کرد
شمار مبتلایان به ویروس کویید-۱۹ در پاکستان به ۲۲۳۸ نفر رسیده و تاکنون ۳۱ بیمار جان خود را از دست داده اند. بر اساس آمار ایالتی و منطقه ا‌ی تا این لحظه ۷۰۹ مورد در ایالت سند، ۸۴۵ مورد در ایالت پنجاب، ۲۷۶ مورد خیبر پختونخوا، ۱۶۴ نفر در بلوچستان، اسلام آباد ۵۸، گلگت-بلتستان ۱۸۴ و در منطقه کشمیر پاکستان ۶ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان
براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز پنجشنبه ۲ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۹۳۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۴۹ نفر جان باخته و ۱۹۴ هزار و ۵۷۸ نفر بهبود پیدا کرده اند.
براساس این گزارش از میان ۶۹۴ هزار و ۳۷۷ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۵ درصد آن‌ها یعنی ۳۵ هزار و ۶۱۲ نفر وخیم گزارش شده است.
امادگی طالبان برای توقف جنگ در مناطق الوده به کرونا
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز در پیام توئیتری اعلام کرد : اگر در مناطق تحت کنترل طالبان موارد مثبت ویروس کرونا دیده شود ، طالبان حاضر است در این مناطق جنگ را متوقف کند تا سازمان های بهداشتی و امداد رسان برای مقابله با کرونا فعالیت کنند اما توقف جنگ به معنای آتش بس نخواهد بود.
ژاپن مالیات شرکت های متاثر از کرونا را کاهش می دهد
دولت ژاپن و حزب حاکم بر این کشور به توافق رسیدند شرکت‌های آسیب دیده از ویروس کرونا را از برخی مالیات‌ها معاف کنند.
این معافیت شامل حال شرکت‌هایی می‌شود که فروش شان در مقیاس سالانه طی سه ماه متوالی یعنی در فاصله ماه‌های فوریه تا اکتبر کاهش یافته است.
ترکیش ایر توقف پرواز‌های خارجی را تا ماه مه تمدید کرد
شرکت خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایر) توقف پرواز‌های خارجی خود را تا اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) تمدید کرد.
خطوط هوایی ترکیه پیشتر اعلام کرده بود در چارچوب تدابیر مقابله با شیوع بیماری کرونا پرواز‌های خارجی خود را تا ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) متوقف می‌کند.
شایان ذکر است پرواز‌های داخلی شرکت خطوط هوایی ترکیه نیز فقط میان ۱۴ شهر بزرگ این کشور از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر، آدانا، قونیه، ارزروم، وان و ترابوزان انجام می‌شود.
شناسایی ۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در افغانستان
وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: چهل و سه فرد جدید به ویروس کرونا در افغانستان آلوده شدند.
وحیدالله مایار سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: با ابتلای چهل و سه نفر جدید به بیماری کووید نوزده در افغانستان، شمار این بیماران به دویست و سی و نه نفر افزایش یافت.
وی شمار افراد بهبود یافته را ده نفر اعلام کرد. تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کووید نوزده نیز در افغانستان همچنان چهار نفر است.

کرونا به سومین عامل مرگ و میر آمریکایی ها تبدیل شد
نشریه هیل در مطلبی با این عنوان به نقل از تحلیلی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا نوشت، سومین عامل اصلی مرگ و میر در این کشور، اکنون ویروس کروناست.
آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی دی سی) نشان می‌دهد تلفات ناشی از کوید-۱۹ در سراسر این کشور، اکنون از تلفات آلزایمر، سکته و بیماری حاد تنفسی فراتر رفته و هر روز ۷۴۸ قربانی می‌گیرد و این در حالیست که این آمار در حال افزایش است.
این تحلیل بر اساس گزارش‌های یک روز است و با این فرض که آمار تلفات در حد فعلی باشد یا از حالا تا زمانی که شیوع ویروس تا پایان آوریل به نقطه اوج خود برسد، تهیه شده است.
بنا بر آمار سی دی سی، بیماری‌های قلبی روزانه موجب مرگ ۱۷۷۴ آمریکایی می‌شود، این آمار درباره سرطان، ۱۶۴۱ نفر در روز است. آمار نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۷، هر سال، بیش از ۶۴۷ هزار آمریکایی بر اثر بیماری قلبی و ۵۹۹ هزار نفر بر اثر سرطان، جان خود را از دست داده اند. سوانح، سومین عامل مرگ آمریکایی‌ها بوده است که سالانه به ۱۶۹ هزار نفر بالغ می‌شود.

افزایش مبتلایان به کرونا در هند
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۱۸۳۰ نفر افزایش یافت.
وزارت بهداشت هند اعلام کرد از بین مبتلایان به ویروس کرونا تا کنون یکصد و چهل و چهار نفر از بیمارستان مرخص شدند.
همچنین در این کشور تاکنون چهل و یک نفر جان باختند.
تنش در داخل آمریکا بر سر ارسال تجهیزات پزشکی به کشورهای دیگر
ارسال تجهیزات پزشکی به کشور‌های دیگر موجب بروز جنجال در آمریکا شده است.
پایگاه اینترنتی پولتیکو در گزارشی به تنش در میان مقامات آمریکایی در ارتباط با ارسال تجهیزات پزشکی از آمریکا به کشور‌های دیگر - در شرایطی که آمریکا خود با کمبود این تجهیزات مواجه است، پرداخت.
در این گزارش آمده است: هفته گذشته یک مقام دولت ترامپ که در ارتباط با تضمین تهیه و تدارک لباس‌های حفاظتی برای پزشکان و پرستاران در آمریکا فعالیت می‌کند، یک رویارویی عجیب با همتایانش در تایلند داشت.
این مقام از مقامات تایلندی درخواست کمک کرد و به واسطه مقامات دیگر در آمریکا مطلع شد که یک محموله از همه تجهیزات پزشکی آمریکایی در مسیر حرکت به سوی بانکوک قرار دارد. در واقع این دومین محموله تجهیزات پزشکی آمریکایی بود که به منظور کمک به مهار ویروس کرونا به تایلند ارسال می‌شد.
مشاوران ترامپ در زمانی که از این موضوع مطلع شدند به صورتی فوری انتقال این محموله را متوقف کردند و این در حالی است که دستور دریافت کرده بودند تا فرآیند ارائه کمک‌ها از سوی آمریکا را مورد تجدید نظر قرار دهند. این موضوع تنها سبب سردرگمی و توهین به هم پیمانان آمریکا شد. این در حالی است که خود آمریکایی‌ها با موج فزآینده‌ای از تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی در داخل این کشور مواجهند.
بیش از هزار مورد جدید مبتلا به کرونا در برزیل
بر اساس گزارش وزارت بهداشت برزیل تاکنون هزار و ۱۱۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور تایید شده و شمار افراد مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور به ۶ هزار و ۸۳۶ نفر رسیده است . ۳۹ مورد مرگ جدید هم ثبت شد. به این ترتیب تاکنون ۲۴۰ نفر در ارتباط با این همه گیری در برزیل جان خود را از دست دادند.
اهدای بیش از ۸۴ میلیون دلار به کمپین همبستگی ملی ترکیه
رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه از جمع آوری بیش از ۵۵۲ میلیون لیره ترک در کمپین همبستگی ملی برای کمک به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
فخرالدین آلتون در حساب شخصی خود در تویتر نوشت: تاکنون در این کمپین که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با شعار " ترکیه من، ما برای خودمان کافی هستیم" راه اندازی کرد , ۵۵۲ میلیون و ۵۲۹ هزار لیره (بیش از ۸۴ میلیون دلار) کمک جمع آوری شده است.
مرگ بیش از ۵ هزار امریکایی
دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد در ۲۴ ساعت ۸۸۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان باختند بدین ترتیب شمار قربانیان به ۵ هزار و ۱۱۶ نفر رسید. شمار مبتلایان نیز بیش از ۲۱۵ هزار نفر اعلام شد.
بر اساس این گزارش، بیش از ۵ هزار نفر در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا که بیش از ۲۱۵ هزار نفر را در این کشور آلوده کرده است جان باختند.
تا ساعت ۲ و ۳۵ دقیقه روز پنجشنبه به وقت گرینویچ شمار افراد آلوده در آمریکا ۲۱۵ هزارو ۴۱۷ نفر اعلام شد. در این میان ۵ هزار و ۱۱۶ نفر از بیماران جان باختند.

گاف نتانیاهو درباره ایران
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، ویدیویی را با کابینه اش به اشتراک گذاشت که ادعا می کرد مدرکی است از اینکه ایران با انداختن اجساد قربانیان کرونا به داخل زباله ها سعی در پنهان کردن آمار واقعی تلفات این بیماری در کشورش دارد.
چند ساعت بعد، دفتر نتانیاهو دریافت که این ویدیو هیچ ارتباطی با ایران یا بحران ویروس کرونا ندارد. این کلیپ مربوط به سریال "پاندامیک" است که در سال 2007 از شبکه تلویزیونی کابلی هالمارک آمریکا پخش می شد.
موج اپیدمی در فرانسه همچنان در حال رشد است
فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده است و انتقال بیماران در ایل دو فرانس در روز پنج شنبه با سرعت بیشتری انجام می‌شود تا اوضاع بیمارستان‌های اشباع شده اندکی بهبود یابد.
شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه چهارشنبه شب از مرز ۶ هزار نفر گذشت. این بیشتر از ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه این کشور است که پیش از بحران ۵ هزار تخت بود.
طبق آخرین آمار رسمی، اپیدمی طی یک ماه در مجموع جان ۴ هزار و ۳۲ نفر را گرفت. در این آمار شمار مرگ و میر افراد در خانه‌های سالمندان که در حال گردآوری است در نظر گرفته نشده است.
زندانیان در نیویورک برای قربانیان کرونا گور‌های دسته جمعی حفر می‌کنند
پایگاه اینترنتی اینترسپت در گزارشی از پیشنهاد دستمزد شش دلاری در هر ساعت برای زندانیان به منظور کندن قبر برای تعداد زیادی از اجساد جان باختگان ویروس کرونا در گورستان‌های نیویورک خبر داد.
در این گزارش به قلم گری گریم آمده است: به گفته منابع آگاه، مقامات شهر نیویورک پرداخت دستمزد شش دلار در هر ساعت را به زندانیان ریکرز آیلند به منظور کندن گور‌های دسته جمعی برای دفن اجساد جان باختگان ویروس کرونا پیشنهاد کرده اند. آوری کوهن سخنگوی دفتر بیل دِ بلازیو شهردار نیویورک این موضوع را تأیید کرد، اما گفت این اقدام تنها "مختص کووید ۱۹" نیست. او خاطرنشان کرد زندانیان سالهاست که در هارت آیلند به کار کندن قبر مشغولند.
رکورد جدید آمریکا در شمار قربانیان کرونا

منبع: صداوسیما

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها